Feminisme

Nouja, misschien ook wel…? Misschien als het in grote getale is? Ik kan hem een bak geven met daarin allemaal ervaringen en dan kan hij er elke dag eentje uithalen. Nee grapje, ik doe nu al teveel moeite. Maar ik denk dat het meer overkomt als er wetenschappelijke onderzoeken en statistieken bij worden gehaald.

Nou dat denk ik niet per se maar ik vind zelf lang niet alle teksten/boeken over feminisme goed, ben het zelf met veel dingen oneens, en wil wel iets aanraden waar ik zelf achter sta.

(Ik zie nu dat ze Damn Honey bij de bibliotheek hebben dus dat kan ik sowieso altijd (uit)lenen, ook om zelf een beeld te krijgen)

Oh trouwens ik vond vorige week de anti abortus folder tussen de blokker en de hema folder (wtf mijn wekelijkse aanbieding moment meteen verpest).
Maar de bovengrondse zei dat je de die folder kan terugsturen naar die stichting en dat zij dan de portokosten moeten betalen.
Dus dat ga ik morgen doen. In een envelop gevuld met… … GLITTER

Thanks @colalight voor het idee.

45 likes

Oh nee, dit had ik zo graag willen doen! Helaas al weggegooid.

Ik zou hem eerder Damn Hiney de podcast aanraden. Niet alle afleveringen zijn sterk, maar de podcast heeft op mij meer indruk gemaakt dan het boek. En anders Feministen dragen geen roze. Ook niet alle stukken zijn sterk, maar misschien kan je met een highlighter jouw favoriete verhalen markeren?

2 likes

YES! Maak m’n dromen waar!

1 like

Stuur ze gewoon een kaart gevuld met glitter :muscle::sunglasses:

1 like

Why we should all be feminists (is vertaald in het NL), is misschien ook een goede. Dun boekje, maar wel to the point en waar het op staat. Maar niet echt de wetenschappelijke onderbouwing waar je om vroeg… Mm, ik denk nog even verder.

3 likes

Oh ja, ik kan dat serieus wel doen met een briefje erbij met dat ik niet zat te wachten op die folder en dat ze me daar niet mee moeten lastigvallen.

1 like

Misschien het boek invisible women?

2 likes

Ben ik de enige die dit in haar recommendations krijg? Ik heb het gekeken met het idee dat het wel mee zou vallen, maar WTF?!? Zeker door mannen geschreven/geregisseerd :nauseated_face:

Wat de fuck, wat vreselijk,+ :frowning:

Ik herken dat stukje met die teen uit een docu oid. Die regisseur schijnt vaker voetfetisj dingen gebruikt te hebben in z’n programma’s en staat idd ook bekend een viespeuk te zijn. Ik weet alleen even niet meer wie het was.

Werkt hij nog? Mag hopen dat hij dan door die docu gestopt is

Tarantino werkt al jaren met een overduidelijke voetfetisj

2 likes

Ooh daar heb ik nog nooit een film van gezien, maar het verbaast me om de een of andere manier niet.
Ik vind het geval van wat ik postte erg, omdat het voor kinderen en met kinderen gemaakt is. Ik bedoel: die scene met dat bed en flesje is zo onnodig.

Ik vind die aardappel echt het ergste, zo vies en totaal niet logisch. Gewoon puur fetisj

Voor zover ik weet is Tarantino geen aanrander of een regisseur die actrices ongewenst aanraakt. Of shady dingen doet met minderjarigen.

Dus tenzij je andere bronnen hebt vind ik dit een beetje een ongepaste comment in deze context.
Met een voetfetisj an sich lijkt me niet zoveel mis

1 like

Zo bedoelde ik het niet, excuses als het zo overkwam

1 like

Beter zo. Ik snap überhaupt niet dat er niet eerder is ingegrepen.

2 likes