Feminisme

Bij mij ook, we zijn getrouwd dus dan adresseren ze nou eenmaal de man en dat is absoluut onmogelijk om aan te passen. Heb het maar opgegeven :unamused:

Logisch, zodra je trouwde werd je toch ook automatisch handelingsonbekwaam en ging je met eervol ontslag? :triumph:

5 likes

Vanzelfsprekend!

1 like

Voor 1956, toen je als vrouw handelingsonbekwaam was als je getrouwd was, was dat misschien normaal ja. Wtf kan hier echt zo woest van worden. Ik zou hier echt een principekwestie van maken en een miljoen brieven op hoge poten schrijven dat dit achterlijk en achterhaald en seksistisch beleid is. Dat mensen het uit hun strot krijgen zeg. En als twee vrouwen samenwonen wordt de post zeker geadresseerd aan hun vaders?

2 likes

Ok ik weet dat dit misschien niet al te aardig is tov onze mannelijke medemens, maar ik zat weer eens wat bullshit comments te lezen over hoe ‘men age like a fine wine, and women age like milk’, en ‘how women hit the wall at 30’, dat soort bullshit, en nu ging ik eens zoeken naar het tegenovergestelde, en toen vond ik deze Reddit thread

https://www.reddit.com/r/Men_of_the_Wall?count=25&page=0&before=t3_c3j5rz

Heeeeeeerlijk dit. Ik heb echt zitten genieten :joy:

7 likes

Vandaag weer langsgelopen en ze zoeken dus vlotte meiden en hardwerkende jongens. Want meisjes zijn op hun werk natuurlijk alleen maar met hun haar en nagels bezig :kissing:

Hahahaha ‘watch out for that wall!’ :joy: awwww nee voor hem vind ik het wel zielig eigenlijk :sweat_smile:

1 like

Iemand zin om zich ontzettend te ergeren? Lees dan vooral dit interview:

2 likes

Ah ik vind hem wel cute op de tweede foto. Ik heb echt een zwak voor dat soort mannen.

1 like

Oude seksistische en racistische mannen:

afbeelding

Je kan hun gedachten toch niet meer veranderen, jammer dat ie nog een podium krijgt.

Edit: wel goed gedaan door die interviewster! Constant weerwoord gegeven

6 likes

Wat een nare man

Sowieso al dat Bastiaan Ragas hem weer het toneel opgesleept heeft :rofl: Ragas en zijn Bar Gezellig is wat mij betreft nog steeds het hoogtepunt van Nederlandse sneuheid… Hahaha.

Verder zie ik toch af en toe de voordelen van verplichte euthenasie waar Pete Hoekstra zo bang voor was… :face_with_raised_eyebrow: wat een hersendood gedrocht die Cox…

https://www.bol.com/nl/p/nice-girls-rule/9200000114362728?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Er waren hier best wat positieve reacties geplaatst over het boek nice Girls dont get the corner office maar het sprak mij nooit zo aan (dat hard zijn enzo), nu heb ik me er ook niet echt in verdiept maar deze tegenhanger is dus uit en die past helemaal bij hoe ik het voor me zie dus ben daar benieuwd naar!

1 like

‘Nice girls don’t get the corner office’ zegt nergens dat je niet aardig moet zijn hè. (Snap dat de titel wel misleidend is.) Maar klinkt wel als een goed boek deze!

Maar het zegt toch wel dat je harder moet zijn? Iig dat dacht ik te halen uit het artikel dat ik erover door screende.
Vijf topvrouwen lazen Nice girls don’t get the corner office: zin of onzin?

Maar jij hebt 'm wel gelezen hĂŠ? Kan me herinneren dat je er positief over was :slight_smile:

1 like

Ja meer voor jezelf opkomen vooral. Ik vond het inderdaad een goed boek maar ik ben ook best een pushover. Ik vond jouw boek ook heel interessant klinken!

2 likes

Geen idee of dit in het feminismetopic hoort (in het Boulevard topic leek het ook niet echt te passen), maar ik moet het gewoon plaatsen. Iemand die dit gelezen heeft? Ik moet ervan kotsen. Waarom doe je dit als vader zijnde? Zou hij ook zoiets doen als het een zoon was? Die hoeft zeker geen maagd te blijven. Ik las ook dat ze niet van hem mag fietsen. WTF!!!
Waarom deel je dit ook met de wereld? Ik hoop zo dat de dokter gewoon smoesjes verzint om zijn dochter in bescherming te nemen (het is immers aan haar wat ze met haar lichaam doet).

4 likes

Jaaaaa razend word ik hiervan. Mijn god.

#cancelled is nu wel gepast :nauseated_face:

Ik werd hier ook heel naar van toen ik het las. In de kut van een meisje/jonge vrouw gaan laten kijken of ze jouw hysterische seksuele moraal wel navolgt, het is echt zo’n inbreuk op haar lichamelijke autonomie en ook nog eens gebaseerd op het totaal achterhaalde idee dat seks en hymen iets met elkaar te maken hebben. Dit is je reinste mishandeling.

5 likes