en ramen lappen zonder strepen
Ja blabla, is ze een beetje lekker of hoe zit het?
Oh suuuper interessant programma, echt leuk!
Maar wauw die mannen
Kan ze ook twerken?
Heb vanochtend ook de eerste aflevering van dat programma (Itâs a mans world) en tja, niks nieuws en lijkt heel overdreven ook. Maar dat zou ook kunnen zijn doordat de mannen en vrouwen in mijn omgeving zich over het algemeen niet zo âstereotiepâ gedragen, gelukkig.
En ik las net dit artikel: https://www.volkskrant.nl/mensen/waarom-zouden-vrouwen-per-definitie-meer-moeten-betalen-bij-de-kapper~b69fbe4f/. Ik blijf dit ook zĂł raar vinden, waarom een prijsonderscheid op basis van geslacht? Op basis van kapsel, haartype, duur en type behandeling is veel eerlijker. Is natuurlijk wel lekker makkelijk voor de kappers zo, maar zo ouderwets. Ik zit echt niet langer bij de kapper dan de meeste mannen als ik alleen mijn puntjes laat bijwerken, maar moet wel 5 euro meer betalen.
Had ik dit al gezegd? Naja dan plaats ik het nog een keer, maar⊠Ze zoeken bij een klein eettentje in de buurt vlotte meiden voor achter de kassa en jongens voor de bezorging
Ik wilde reageren met âop zich wel logisch toch dat ze vlotte mensen zoeken voor achter de kassaâ. Ik ben zo gewend aan dat meisjeskassajongensbezorging-verhaal dat ik het niet eens meer zie blijkbaar.
Snap ik en normaal zou het me ook niet opvallen, maar er hing een week lang alleen een oproep voor vlotte meiden achter de kassa en pas sinds deze week dus ook een aparte oproep voor jongens die bezorgen. Dan heb je wel zoiets van âhehâ. Er stond nog net geen stoere jongens oid
Stoere boyzzz
Ik vond dit op het eerste gezicht ook echt bizar, maar ik snap het nu wel wat meer. Mannen gaan simpelweg gewoon vaker naar de kapper dan vrouwen. Dus mannen zijn een belangrijkere â doelgroepâ om aan te trekken met goedkopere prijzen enzo. Het is wel waar, want als ik nou naar mijn vriend kijk en mezelf, ben ik echt in anderhalf jaar 1 keer naar de kapper geweest en hij zeker wel een stuk of 3/4 keer. Dit gaat overigens niet op voor vrouwen met korter haar etc. wat ik dan weer oneerlijk vind, maar gemiddeld gaan vrouwen wel een stuk minder vaak naar de kapper dan mannen.
Maar vrouwen met kort haar gaan toch ook vaker naar de kapper, dus die zou je dan toch ook willen âlokkenâ?
Ja klopt haha dat zei ik hierboven ook, dat is de enige factor die ik niet begrijp in het gebeuren. Misschien moeten ze gewoon een korting implementeren voor vrouwen met kort haar ofzo?
Ohja bij een ijswinkel waar ik in de zomer altijd heen ga (en die ik eigenlijk zo moeten boycotten maar ja, lekker ijs) zijn ze altijd op zoek naar âijsmeisjesâ in de zomer.
Ik solliciteerde een keer voor de keuken van een pannenkoekenhuis, kreeg ik terug dat de meiden daar de bediening deden en de jongens de keuken dus dat kon niet. 15-jarige Dazed heeft toen een boze mail gestuurd met dat ik daar Ă©cht niet meer hoefde te werken en dat ze misschien hun beleid eens moesten herzien. Kreeg nog wel een vriendelijke reactie met dat ze er over na gingen denken, maar de kans is zeer aanwezig dat dat een manier was om me af te poeieren Vind het zo bizar dat dat blijkbaar nog steeds zo ingebakken zit bij bedrijven
Lijkt wel de ijswinkel waar een studiegenoot van me werkte. Ze had eens een foto van een werkborrel oid geplaatst en het waren allemaal lange blonde meiden
@Dazed wel goed dat je ze gemaild had. Heb je ooit eens gekeken of ze nu ook al jongens in de bediening hebben?
Nee ik moet zeggen dat ik er al heel lang niet aan teruggedacht heb eigenlijk, maar ik ben ook wel benieuwd! Ga van de week wel eens even speurneuzen
Mijn missie om ook geadresseerd te worden op post van de gemeente is nog steeds niet geslaagd. Heb het wel eens eerder gepost maar ik ben hier geboren en getogen en mijn vriend is hierheen verhuisd. Nu hebben we 3 jaar geleden samen een huis hier gekocht en wordt alle post automatisch naar hem gestuurd. Ze blijven volhouden dat ze dat niet kunnen aanpassen
Heeft hij zich als eerste op het adres ingeschreven? Toen ik als student met een paar bekenden ging wonen had Ă©Ă©n van ze zich als eerste ingeschreven en toen kreeg zij dus alle post van de gemeente, incl alles over heffingen en daarom moet je altijd laks zijn.
Bij een gemeente waar ik ooit gewerkt heb, lag het eraan wie als eerste ingeschreven werd op het adres. Dus als jij er eerst woonde en hij bij jou introk en zich later in zou schrijven dan stond het op jouw naam. Als jullie beide tegelijkertijd zouden inschrijven dan hangt het er van af wiens inschrijving als eerst is verwerkt⊠Volgens mij pasten we het ook niet aan Je zou een brief kunnen schrijven aan de burgemeester en/of een klachtenbrief. In onze gemeente werden die brieven heel serieus genomen.
Jezus, dat zeggen ze dan ook niet hĂš Nee, het was normaal dat de man geadresseerd werd, zei die vrouw tegen me.