Hoe vaak word jij van het terrein gezet door security
Hahha laatste 3 maanden 2 x :x (vlgs mij heb ik er in het activisme topic over gepost)
Ik deed dit tijdens het stappen ook wel vaak bij jongens moet ik zeggen Ze zo even subtiel op de heupen aanraken om erdoorheen te mogen en daarna glimlachen. Voor mij had dat meer te maken met het ~sfeertje~ tijdens stappen (ik zoende ook altijd met 100000 jongens tijdens het stappen). Ik weet niet of andere vrouwen dit ook doen/deden, maar ik ervaar dit niet als iets grensoverschrijdends, maar als onderdeel van de âseksualiteitâ van een nachtje stappen (ja sorry ik weet even niet hoe ik dit anders moet omschrijven ). Maar ik realiseer me dat dit eerder iets kan zijn van mij. Ik deed het ook bij vrouwen overigens, maar vrouwen zijn ook niet zo bang voor de aanraking van iemand van eigen geslacht als de meeste hetero mannen.
Ik kijk the Bletchley circle en ik vind het heeel erg dat die vrouwen niet serieus genomen worden, maar supertof dat ze door blijven strijden
Ik ergerde er me in eerste instantie niet aan maar nu ik het artikel lees begrijp ik wel waarom ik me er aan zou moeten ergeren.
Ik denk overigens wel dat het in de meeste gezinnen in Nederland echt zo gaat. Het doel van de reclame is dat mensen zich er in herkennen en dat is denk ik (helaas) wel zo. Vooral de generaties die ouder zijn dan wij.
*Ik vind het reclameidee van de auteur van dat artikel trouwens veel leuker.
Ja helemaal mee eens. Het probeert vernieuwend te zijn maar slaat de plank volledig mis. Ik vind trouwens dat de schrijver van dit stuk ook de plank lelijk misslaat door het woord flikker te gebruiken.
âDe partner van onze nieuwe filiaalmanager is een luie flikker die liever pizza bakt dan gezond kookt voor de kids.â
Ik vind het eigenlijk typisch âkijk ons eens vooruitstrevend zijn, we hebben een VROUW als manager!â maar in de uitwerking te schijterig om nou eens echt verandering te laten zien. Het gaat nog steeds alleen over haar privĂ©leven en hoe ze alle ballen hooghoudt. Zoals de schrijver wel goed opmerkt: ik zou als man hier ook kwaad over zijn. Die man wordt neergezet als een luie donder die liever de kat borstelt met zn tandenborstel (en vervolgens zn eigen tanden ermee poetst!?) dan fatsoenlijk voor zijn kinderen zorgt.
ja precies dit ja. Ik snap niet dat mannen niet massaal denken âjezus hoe word ik nu weer geportretteerd als manâ. Een paar jaar terug was er ook een campagne vanuit ministerie van OCW over mannen die dan meer in het huishouden moesten doen en toen waren er ook allemaal ~ life hacks ~ zoals dat je staartjes bij je dochter kon maken door met een stofzuiger het haar op te zuigen en dan een elastiekje er om heen te doen. Alsof mannen te incapabel zijn om gewoon een stuk haar te pakken en daar een elastiekje omheen te doen en het perse een technisch element moet hebben
Ik snap wel waarom sommige mensen deze reclame daardoor niet zo leuk vinden. Het is inderdaad onnodig om haar gezinssituatie te laten zien.
Helaas is het hier thuis dus wel zo dat als mijn moeder ziek is, mijn vader shoarma of pizza bestelt en anders gaat hij expres vlees in de pannenkoekenpan bakken, zodat hij de volgende keer niet hoeft te koken.
Ik merkte ook van de week in de bioscoop dat de meesten juist wel om deze reclame moeten lachen en ik denk dat de AH daar toch eerder voor gaat ipv. dat ze dat stuk eruit gaan halen oid.
AH heeft ook zoân poster reclame gericht op de moeder als manager van het gezin/huishouden: âVoetbal, zwemles en zelf naar yoga. Maar wĂ©l gezond blijven etenâ. Oid.
Verder:
Mannenkoppel heeft hoogste inkomen, maar heteroman verdient meest
Ik zei tegen een vriendin van mij dat haar vriend mij laatst in mijn tieten had geknepen. Eerst was ze het er mee eens dat dat niet kon en dat ik dat een keer tegen hem moest zeggen als die nuchter was. Toen legde ik het wat meer uit van wat er eerst was gebeurd. Ik dacht eerst dat ik in zijn navel had geprikt en toen dacht ik opeens nee dat was toen niet zo. Ik klopte op zijn buik en zei toen welgemeend sorry dat ik je lichaam aanraakte zonder toestemming te vragen. Dat meende ik echt want dacht opeens misschien vinden mannen dat ook wel helemaal niet fijn. En toen kneep die dus in mijn tiet en herhaalde hij mijn woorden op een spottende manier. Dat dus tegen haar gezegd en toen zei ze van ja maar dat maakt het anders. Dan moet je gewoon accepteren dat er gevolgen zijn. Dus toen zei ik zo van als die nou terug had geklopt op mijn buik was het hetzelfde geweest, maar niet als die in mijn tiet knijpt. Zij bleef haar woorden een tijdje herhalen en ik de mijne in andere verwoording. Later werd ze toen opeens echt heel boos en zei ze iets van als je niet wilt dat hij je aanraakt moet je ook niet aan hem zitten. Maar ligt het nou aan mij dat ik op een buik kloppen iets heel anders vind dan aan een tiet zitten? Ik snap dat het allebei ongevraagd niet per se fijn hoeft te zijn maar het is toch heel anders of niet dan?
Ik vind het ook gewoon zo kut dat ik merk dat zij de neiging heeft om bekenden kosten wat het kost te blijven beschermen want ja zij heeft er nooit last van. Ze heeft zelfs al een keer gezegd dat het waarschijnlijk dan aan de ander (de vrouw) ligt omdat zij er nooit last van heeft. Nou superfijn voor haar, maar ik dus wel vaker. Dan verwacht ik steun ook al gaat het om een bekende en eigenlijk al helemaal als vrouw. Zij heeft ook weleens gezegd dat als iemand iets doet wat ik niet fijn vind dat ik nee moet zeggen en als ze daar niet naar luisteren gewoon moet slaan. Zij snapt dan ook niet dat ik soms geen nee kan zeggen omdat ik âbevriesâ of dat als ik nee heb gezegd en ze gaan er alsnog mee door dat ik dan âbevriesâ. Daar kwetst ze me gewoon heel hard mee en ik heb het haar ook weleens proberen uit te leggen als zij zegt ik snap echt niet hoe zoiets kan gebeuren dat iedereen anders reageert op zoân situatie. Dan haal ik dus mijn situaties er niets specifiek bij maar dan gaat het om iemand anders die zoiets overkomt. Alleen dan snapt ze het gewoon nog steeds niet. Nou ja dit leidt er dus toe dat ik veel andere dingen haar ook niet meer durf toe te vertrouwen en dan heb ik het niet alleen over wat in mijn ogen grensoverschrijdend gedrag is maar ook gewoon heel algemene dingen die je met een goede vriend(in) zou delen.
Ik denk dat dit ook deels ontkenning is, omdat ze bang is dat als ze er wat van zegt dat ze haar vriend kwijtraakt. Dat maakt jouw situatie natuurlijk niet minder erg, want hij had dat NOOIT moeten doen. En zij hoort natuurlijk ook naar jouw verhaal te luisteren en jou tenminste je verhaal laten doen. Dat op zijn buik kloppen is, zoals ik het voor me zie, helemaal niks raars en als hij iets soortgelijks terug wilde doen had hij dat ook bij jou kunnen doen (of je op je arm kloppen etc.). Iemand in haar (of zijn) borsten knijpen is gewoon niet ok. Heb je het ook met haar vriend besproken? Ik snap dat je dat nu niet meer face to face zou durven, maar via de app oid?
Wat ik niet heb begrepen uit jouw verhaal of waar ik misschien overheen gelezen heb, is of er meer mensen aanwezig waren. Was het bij een feestje? Zo ja, waren er mensen die dit zagen? Misschien kan iemand dan als tussenpersoon jullie helpen bij een gesprek waar je dit nog een keer aankaart.
Er waren wel andere mensen bij maar volgens mij hebben zij het niet per se gezien.
@Gerard ik zeg ook niet dat hetgeen wat ik deed wel goed was. Anders had ik namelijk mijn excuses niet aangeboden.
https://www.npostart.nl/its-a-mans-world/15-10-2019/BV_101395565
Ik ben net 2 minuten aan het kijken en ik erger me nu al kapot.
Ja ik vond de eerste aflv ook wel leuk! Niet heel verrassend though.
Hebben jullie dit gezien?
Een man + vrouw hebben beiden een Nobelprijs gewonnen en zijn toevallig getrouwd, en er duiken allemaal dit soort koppen op: âIndian-American MIT Prof Abhijit Banerjee and wife win Nobel in Economicsâ. Echt belachelijk.
Niemand houd*t(!!) van boze feministen maar hier ben ik zo boos over. Win je een fucking nobelprijs, een van de hoogste prestaties ooit, en dan ben je nog steeds niet belangrijk genoeg om bij naam genoemd te worden.
Een van de hoogste prestaties ja, maar de allerhoogste prestatie voor een vrouw is natuurlijk trouwen. Dat weet toch iedereen.
Vergeet kinderen baren niet!