Maar om wat voor recept gaat het?
Deze is geweldig!
Cheesecake met pepernoten bodem, leuk voor deze tijd van het jaar!
Chocopasta
Dit lijkt me heeel vies. Er bestaat ook vegan chocopasta
Haha ik zou dan gewoon een pure chocopasta kopen. Daar zit ook geen melk in. Of die cheapie hazelnootpasta van AH basic.
Edit: oh ik zie nu dat dit echt een oud berichtje is. Sorry!
Geeft niet maar bedankt!
Gisteren had ik dit recept gemaakt, echt heel lekker!
Taco’s:
Ook had ik nog een tomatensalsa erbij gemaakt: https://www.culy.nl/recepten/supersnelle-tomatensalsa/
Parelcouscous met spinazie:
Recept van mijn moeder (want soep van mama is altijd de lekkerste):
- pond linzen
- zout
- 2,5 dl bouillon
- 100 gram spekblokjes
- 1 worstje (salami / chorizo o.i.d.)
- boter
- tijm
- 2 uien
- 2 preien
- 1 winterpeen
- blikje tomatenpuree
- 1 eetlepel ketjap
- laurier
Linzen in bouillon met worst, spek, tijm en laurierblad 45 minuten laten koken.
Uien, prei, wortel in beetje boter bakken en bij het linzenmengsel voegen. Nog kwartiertje doorkoken.
Mijn moeder mist altijd de helft van de ingrediënten in het recept, of de ingrediënten komen niet terug in de beschrijving. Denk dat je de rest er gewoon naar smaak bij kan doen
Ik vind die van Chicks love food heel erg lekker! https://chickslovefood.com/recept/turkse-linzensoep-mercimek-corbasi/
Egytische linzensoep die ik vaak maak:
-half kopje rode linzen
-1 wortel, 1 tomaat, 1 aardappel, 2 knoflooktenen en een ui
-kippenbouillonblokje, theelepel komijn en 1/4e theelepel koriander, zout, peper
Alles gehakt, in een pan gooien, net genoeg water tot bedekt, 20 minuten pruttelen, dan blenden en klaar.
Favo gehaktballenrecept:
1/2e cup/kop broodkruimels (paneermeel)
1/3e kop peterselie of basilicum, fijn gehakt
1/3e kop parmzaanse kaas geraspt (optioneel, niet te vervangen door andere kaas tenzij droog)
500g rundergehakt
2 knoflooktenen
1 kleine ui, heel fijn gehakt
1 ei
Zout en peper
Mix alles, maak er kleine balletjes van en bak dan af in een oven van 180 graden, rond de 15 minuten. Je kan het daarna eventueel in soep of een saus gooien en het breekt niet.
Ik maak met kerst een beenhammetje dat ik marineer met ketjap en honing zodat ie lekker zoetig wordt. Heeft iemand een tip voor een lekker sausje erbij?
Hoewel de ham dat niet is, zijn de bijgerechten Italiaans trouwens, mocht dat helpen.
Ik ben op zoek naar iets wat lekker is bij een zoet pittige (donkere) saus. Liever geen vlees want het moet een bijgerechtje zijn, en het hoofdgerecht is al met veel vlees. Mosseltjes heb ik er al eens bij gedaan maar lust niet iedereen. Zijn er tips?
Je zou roosjes kunnen snijden van bloemkool en de “kopjes” licht in kunnen smeren met de saus en ze dan roosteren in de oven.
Wat voor soort saus is het precies?
Heb ik leren maken op een kookworkshop. Vond hem zooo lekker. Beetje babi pangang saus zei de chef. Dus ik wilde die perse maken om ook aan familie te laten proeven.
Iemand nog een goed recept voor een (kerst) dessert? Cheesecake wil m’n vriend niet () en liever geen tiramisu.
Ik maak panna cotta van witte chocolade met frambozensaus. Andere optie was lavacakejes, misschien is dat iets voor jullie?
Hazelnut semifreddo zoals bv deze: https://keeprecipes.com/recipe/howtocook/hazelnut-semifreddo-caramel-sauce
Oeh, dit gaat mijn vriend wel lekker vinden ja. Helemaal met wat whiskey in de karamel! Thanks!!
@Puzzelmeiske Pannacotta van witte chocola klinkt ook wel goed!