Favoriete kunstenaars

Nu dit topic geupt is na 2 jaar komt mijn niet-gecultiveerde brein erachter dat jouw naam de kunstenaar is (en dus zo uitgesproken) en niet Degas als variatie op (las) Vegas (zo uitgesproken)

Misschien moet ik toch eens naar een museum :face_with_monocle:

1 like

Wat leuk dit topic! Zie al zoveel mooie dingen voorbij komen.

Een paar van mijn favoriete kunstenaars zijn Francis Bacon, Hopper, Chagall, Lucian Freud, Georg Baselitz, Monir Shahroudy Farmanfarmaian (zag eens haar werk in Dublin en er waren werken waar ze haar potloodlijntjes niet had uitgegumd. Vond dat heel aandoenlijk en mooi). Ralph Steadman’s illustraties vind ik ook heel vet. En Kadir Nelson!

Vraagje: Ik kan niet op haar naam komen, maar er is een kunstenaar die met graph paper en nummerieke waarden werkte. Een soort kleine systeempjes waren haar kunstwerken en het zag er ook ingewikkeld en systematisch uit. Lekker vaag maar weet iemand wie ik bedoel?

3 likes

Je bent niet de enige. Voor deze titel was m’n titel Viva las Degas.

1 like

Yes daar heb ik het dan vast van, ga maar eens even wat wiki’s af want de kunstwereld weet ik zo weinig van af.

Leuk topic ook! Heb helaas dus niet echt een artiest, buiten Dalí maar die is natuurlijk super bekend. Vond zijn museum in Figueras heel erg vet om te bezoeken.

Dit is de buitenkant

Je kan daar ook de Mae West Lippenbank zien in de hele setting, supervet.

Ernaast zit ook het dali jewels museum, hij heeft echt super veel sieraden gemaakt in opdracht en die zijn echt enorm mooi

Dalí’s mooiste werk vind ik eigenlijk alles met Gala, die zijn toch net anders dan zijn andere werk.

1 like

Zijn er hier mensen die van het werk van Aleah Chapin houden? Ze is een nieuwe richting ingeslagen met haar werk en ik vind het zo mooi!! Ik houd zoveel van zo’n mix van figuratief werk met meer expressieve/abstracte elementen.

Ze is bekend geworden met dit soort schilderijen

En mijn favoriet van haar nieuwe serie is deze

Video over het proces, hoe deze verandering is ontstaan:

3 likes

Wat vet! Ik kende haar eigenlijk niet maar vind allebei de richtingen echt prachtig.

1 like

Ik kwam hier (weer) bij omdat het op YouTube aangeraden werd maar ik had hem al eens eerder gezien. Echt zo’n indrukwekkend kunstwerk, ik voel er echt van alles bij.

Mja, dit is voor mij zo’n gevalletje van: als je levende dieren misbruikt voor je kunst, haak ik bij de rest van je werk ook af.

Dat wist ik niet, wat kut

Helene Delmaire heeft hele gave schilderijen.

Kende haar niet tot ik de film portrait de la jeune fille en feu had gekeken. Zij heeft de portretten gemaakt in die film en die zijn mooi. De schilderijen van Helen ddoen mij ook wel een beetje denken aan J.W. Waterhouse. Zo sprookjesachtig en realistisch tegelijkertijd.

1 like