oh dit is zo interessant! was als meisje met staartjes al onder de indruk van dat zwarte ding
ik ben net wakker en moet al de hele tijd aan Unique Forms of Continuity in Space van Boccioni denken, toch wel éénvan mijn favoriete sculpturen die ik ken. Staat ook op de Italiaanse 20 cent als zijn magnus opus.
Ging me er ook niet aan wagen om het uit te leggen haha. Maar deze is ook wel interessant, even voortbordurend op je post over Malevich:
Wat betreft boeken: Art Since 1900: modernism, antimodernism, postmodernism. Dan heb je wel een mooi overzicht.
Eigenlijk hoort hij ook zo
Het is sowieso wel interessant hoe er met kunst omegaan wordt. Al is dit nog een heiligere manier natuurlijk.
Bij een museum waar ik werkte lag er een een keer een werk in de achtergangen te wachten om te worden vervoerd, maar dat werk bestond uit allemaal afval, propjes en plastic bekertjes enzo. Daar moest wel een overijverige schoonmaker worden gestopt.
Marc Quinn
Kara Walker
Daniel Richter
Sorry, heb zeg maar 1000 favorieten. Als ik niet meer mag, hoor ik het wel
merci die ga ik asap bestellen!
@Huismus The Tears of Things van Peter Schwenger is hier een interessant boekje over, niet heel expliciet over scenografie zelf maar de dingen die hij aanhaalt zoals fenomenologische reductie zijn wel dingen die heel expliciet gelinkt kunnen worden aan het veld van kunst tonen in relatie met de kunst zelf.
Love dit topic
Sowieso Gustav Klimt, en heb ook wel een beetje een zwak voor Dali.
Ik vind het werk van Leonid Afremov ook heel mooi.
Carel Willink en dan in het bijzonder Stadsgezicht. Ik hou van magisch realisme.
Deze twee gekke werkjes van Kandinsky vind ik heel fijn
Damn
Jammer dat hier zo lang niets gepost is!
Een paar van mijn favoriete kunstenaars/kunstwerken:
Van Gogh, Korenveld met Kraaien - die kleuren!
Pieter Bruegel, De 12 Maanden (en dan vooral deze, Jagers in de Sneeuw). Sowieso Bruegel
Berthe Morisot. Vind haar stijl heel ontroerend.
Kehinde Wiley, ik zag een aantal van zijn portretten in Brugge bij de Memling Now tentoonstelling, heel mooi. Ontdekte later dat hij ook ooit het officiële portret van Obama schilderde.
Haha waarom vind je Bruegel goed? Vind zijn werk persoonlijk te druk haha. Ben zelfs meer van de impressionistische kunststroming. Berthe Morisot ken ik niet! Leuk.
Dit is mijn favoriete Van Gogh.
Weet ik niet zo goed, om eerlijk te zijn. Ik was een aantal jaar geleden in Wenen in het Kunsthistorisches Museum en daar hebben ze de grootste collectie Bruegels geloof ik, en toen klikte er gewoon iets. Vind niet alles goed (Boerenbruiloft vind ik bv. niet mooi en Vlaamse Spreekwoorden vind ik ook niet heel boeiend), maar iets in zijn stijl spreekt me wel heel erg aan. Juist dat drukke, overal iets te zien, de kleuren.
Impressionisme vind ik ook mooi, zo wat flou.
O’Keeffe
Michael Borremans
Magritte
John Brosio
Albert Bierstadt
Edmund Dulac
Niet per se m’n favoriete kunstenaars maar gewoon wat dingen die ik mooi vind
Ik vind deze foto’s/bewerkingen zoooo mooi! New York, Berlijn en Londen zijn nu opgenomen in de expositie Send me an Image in c/o Berlin.
http://www.corinnevionnet.com/photoopportunities.html
Vond deze expositie echt fantastisch, hier een klein overzicht