Duurzame modetopic

Volgens mij is dit allemaal nog oude collectie. Zie verder geen nieuwe collectie op de site staan

Hebben jullie toevallig ervaring met deze stof/zoā€™n soort shirt van Twothirds?

Gezien de wisselende kwaliteit waar ik in dit topic over lees ben ik benieuwd of hun Tencel een beetje wassen overleeft.

Hebben jullie nog goede tips voor vegan sneakers?

1 like

Ik heb deze besteld, daar heb je dus nu nog niks aan, maar kan even terug komen als 'ie binnen is!

1 like

Ik ben juist niet zo te spreken eigenlijk over by Signe, 3 shirts die ik daarvan heb zijn binnen een halfjaar al kapot, gaten erin, alle naden losgelatenā€¦ Best een tegenvaller.

@midheavenmoon ook niet supertevreden over Paloma Wool (heb er 1 trui van waar de boord van is losgelaten ook relatief snel), Cossac wisselend, paar dingen die erg goed zijn maar ook een shirt dat erg is gaan pillen en vaal is geworden redelijk snel.

Ben wel heel tevreden over Kowtow (echt top), Frisur, Filippa K, Diarte, Sunad. Mooie stoffen, goede afwerking etc.

2 likes

Saye! SAYE - Vegan Sneakers En Veja heeft ook wat vegan modellen.

2 likes

Ik weet niet hoe de rest is natuurlijk! Misschien wel beter.

En snap je dilemma wel want het is ook zo duur allemaal, en ik ben ook best wel een cheapo eigenlijk. Heeeel soms trakteer ik mezelf op iets nieuws duurzaams voor de volle prijs maar het overgrote merendeel koop ik inderdaad tweedehands via marktplaats of vinted (maar dat is nu voor jou geen optie dan helaas). Ik heb zelf wat standaard zoekopdrachten uitstaan op mp en vinted naar merken die ik mooi vind en dan kijk ik gewoon af en toe of daar nog iets nieuws bij staat. Het aanbod is meestal niet supergroot dus dan ben ik er best snel doorheen. En verder koop ik bijna alles in de sale voor 50-70% korting en dan is het wel te doen.

1 like

Echt :flushed::sob: nee by signe is echt mijn lievelings.
Juist omdat de kwaliteit ook zo goed is van verschillende items (heb zowel shirts, als een jurk en broeken). Een top (van bamboe) is al 4 jaar oud en lijkt wel als nieuw. Zo jammer dat jouw ervaring zo anders is.

Hetzelfde met cossac (al is die wel iets minder dan signe in mijn ervaring). Kowtow is idd prachtige kwaliteit en frisur kn ik ook beamen! Oh en suite 13 ben ik ook heel tevreden over qua kwaliteit.

@midheavenmoon fillipa k en duurder merken koop ik vaak in de sale of tweedehands. Afound of farfetch zijn ook goede voor filipa k. Signe heeft af en toe een clearance sale, dat zijn wel oudere stukken, maar gezien de tijdloosheid vind ik dat zelf niet erg.

Mijn tip is vooral minder kopen en goed voor de kleding zorgen na aanschaf. De prijs went vanzelf, waar ik eerst ā‚¬25 voor een t-shirt veel vond, snap ik nu dat het niet kan zonder unfair pay ed.
De kwaliteit went ook, dus ik kan nu een zara shirtje haast niet hebben :joy: en als de kwaliteit tegenvalt mail ik altijd de klantenservice, als je zoveel betaalt en een merk duurzaam is hoort daar ook fatsoenlijk wear bij.

1 like

Ik heb net als @Lemongrab ook wat zoekopdrachten uitstaan, en een paar merken die ik altijd even specifiek opzoek. Het leuke is dat het algoritme van zowel Marktplaats als Vinted dit oppakt, en je dan dus deze items ook meer in je startpagina gaat krijgen. Is nog even een tip waar je hopelijk iets aan hebt!

1 like

Hoe vallen de Saye sneakers?

Ik heb de vegan sneakers van Veja (V10), vind ze erg fijn lopen. Wel pas 5x ofzo gedragen. Ben er zelf Ć©rg blij mee :blush:

Ik heb ook weinig kleren en wil graag investeren in duurzame kledingstukken en een capsule wardrobe nastreven. Maar met de zomer in aantocht en alle gave jurken met printjesā€¦ dit is mijn moeilijkste moment. Ik wil graag een trui van Teym, en vind die truien van sheepincluded ook tof, vooral het concept. En ga denk ik duurzame spijkerbroeken en basics kopen. En dan evt een paar dingen die hip zijn en minder tijdloos, bijv 2 leuke tops en 2 zomerjurken ofzo. Daarvoor kijk ik dan wat ik echt mooi vind (bijv. FRNCH ofzo), dan koop ik liever niet duurzaam maar wel wat ik de hele zomer graag draag. Vorig jaar had ik bijv een bloemetjes jumpsuit bij cottonclub gekocht en dat is echt mijn lievelings! Dus niet duurzaam gemaakt, maar omdat ik er zo blij mee ben wel veel gedragen. Dus op een andere manier duurzaamā€¦

2 likes

Normaal vind ik. Ik heb in saye maat 38 en in vans bijvoorbeeld ook.

1 like

Ik vind het ook wel moeilijk. Ik wil eigenlijk vooral duurzame kleding kopen, maar vind het zo lastig dat dat soort merken niet gewoon in de winkel in mā€™n woonplaats te vinden zijn. Dan moet ik dus online bestellen bij merken waar ik nog niks van heb, vooral bij broeken loop ik daar tegenaan. Dus nu overweeg ik toch om bij niet duurzame winkels wat dingen te kopen, dan kan ik het makkelijk passen. Daarnaast vind ik die kwaliteit gewoon best wel prima meestal en draag ik kleding redelijk lang (tot het echt op is).

Ik heb intussen echt wel wat nieuwe dingen nodig dus moet er toch maar wat gaan proberen misschien.

2 likes

https://www.jolinejolink.com/shop/kleding/sneakers

Deze vind ik heel tof! Ze maakt elk seizoen andere kleuren.

Ik heb Komrads van de APL collectie gekocht. Beetje een basic sneaker, maar het is vegan en Belgisch!

3 likes

Haha ik heb hem inmiddels al een tijdje! De zandkleurige. Hij is heel mooi maar heb hem nog weinig gedragen. Thanks :slight_smile:

1 like

Heeft iemand nog tips van duurzame merken of (kleine) Nederlandse ontwerpers die pakken verkopen? Liever niet echt chique, maar vooral dus een jasje passend bij een broek. Ik vind deze van Monki heel leuk, maar wil liever niet bij Monki kopen. Deze vind ik vooral perfect qua model, wat betreft de print heb ik nog geen voorkeur.

Ik weet geen merk, maar misschien kan je op vinted een pak van de monki vinden?

Weet niet welke maat je hebt, maar er staat nog best wat op! Bijv:

Super tof pak Monki - Vinted
Monki grijs geruit pak - Vinted
Monki suit blazer - Vinted
Lila pak Envii blazer maat M broek maat L - Vinted
Donker grijs Colber jasje + broek Monki - Vinted
Geruite blazer monki - Vinted

2 likes

Zijn er hier mensen die al bij twothirds hebben besteld? Vind die kleding echt leuk, maar weet niet hoe de kwaliteit is. Heb deze jurk(en) op het oog. Weet alleen nog niet welke kleur. Die roze achtige jurk had ik op vinted gevonden, alleen daar vond ik m heel gekreukt en flets ogenā€¦ wil liever echt een soort donkerroze en geen ballerina roze haha.

Ik moet bij dit pak een beetje aan hund hund denken? Of miss frisur, armedangels of rita row (die heeft veel plaited)

@Nimbus2000 mijn eigen ervaring met twothirds is wisselend, maar de kwaliteit vind ik overall wel goed. Als de jurk (van vinted) flets is geworden, komt dat denk ik vooral door het niet hoed te wassen? Is het tencel? Want dat het best specifieke wasinstructies

2 likes