Duurzame modetopic

Oh die zien er ook fijn uit!

Heeft iemand van jullie misschien een tip voor duurzame slippers? Ik ken eigenlijk alleen Waves.

Mijn laatste paar flipflops is bij mijn laatste vakantie stuk gegaan, nu zou ik er graag willen die gerecycleerd/recycleerbaar zijn of van een biologisch afbreekbaar materiaal (zoals ananasleer of kurk of wat dan ook).

Ze moeten wel strand- en zwembadproof zijn.

Edit: tot dusver heb ik:

AS_Portuguesas
Indosole
Reef (daarvan vind ik het bandje niet zo mooi en het stukje tussen de tenen lijkt me ook niet lekker zitten)
Waves

En nergens een geheel zwarte optie in mijn maat hoor haha. Komt vast in de lente nog wel.

1 like

Ik zie dat Ipanema ook duurzaam is. Die hebben wel volledig zwarte in hun collectie! Maar ik weet niet wat je van die stijl vindt. Ze zijn wel zwembad- en strandproof.

En misschien heb je nog wat aan de merken die in dit artikel worden genoemd:

Oh waar zag je dat? Ik lees net dat ze PVC gebruiken en dat kan in principe wel gerecycleerd worden (geen vermelding of het PVC dat ze gebruiken ook daadwerkelijk reeds gerecycleerd is), maar hier in België kan je flipflops alleen kwijt in het restafval, dus niet echt duurzaam. Is dat in NL anders?

En dankje voor de link! Had ik inderdaad ook al bekeken maar daar zie ik meer schoen-slippers dan badslippers zeg maar haha.

Op deze pagina zag ik het. Ik weet niet of een onafhankelijk bureau het ook gecheckt heeft, maar dat zou je nog kunnen opzoeken. Er staat bij dat het kunststof 100% recyclebaar is. Ik heb eigenlijk geen idee waar je hier je slippers kwijt kunt :sweat_smile: In mijn gemeente scheiden ze ook geen plastic, dat doen ze bij de stort en daarna maken ze er korrels van waar ze weer nieuwe dingen van kunnen maken.

Edit: ja die link geeft inderdaad meer sandalen dat goeie zwembad- strandproof slippers, maar wellicht hebben die merken nog meer in de collectie.

1 like

Freedom Moses!

1 like

In mijn gemeente kan je apart plastic afval inleveren dus ik zou dan die slippers daarbij doen denk ik, als ze volledig van (gerecycled) plastic zijn :thinking:

Heeft iemand hier ervaring met de kwaliteit van Atelier Felie?
Het ziet er wel echt prachtig uit!

Ik ben op zoek naar een fijne joggingbroek en matchende sweater. Dus een chill huispak, maar wel een die ook nog een beetje mooi is. Alleen ik kan gewoon nergens iets moois vinden. Heeft iemand misschien een tip voor een merk? Ik heb Unrecorderd, Goat en Teym al geprobeerd maar dat is niet wat ik zoek qua model trui of ze zaten niet mooi.

https://www.newoptimist.nl/ misschien?

1 like

Hier staat een lijstje! http://whensarasmiles.nl/duurzame-loungewear-huispak-chillkleding-guide/

2 likes

Colorful Standard heeft ook matching pakken nu :slight_smile:

Ik ben op zoek naar duurzame sportkleding. En dan het liefst een short (met onderlegging en zakken) en een legging (met een zak het liefst).

Ik ken wel bijv girlfriend, Filipa k en organic basics maar die voldoen eigenlijk net niet aan wat ik zoek.

Iemand hier een tipje? Ik sport nu in mn oude verloederde Nike legging met gat en verfspetters😂

Tala? https://www.wearetala.com/collections/leggings of Nu-in? https://nu-in.com/
Ook wellicht voor @quarterlife voor matching set

niet 100% duurzaam, maar heb zelf wel een sportbh van adidas - die doen best veel aan duurzaamheid.

(en h&m hun sportlijn heeft veel recycled polyster, heb daar zelf een fijn shortje van, maar ook zeker niet 100% duurzaam. Mocht je niks kunnen vinden is dat misschien een optie)

1 like

Ik weet niet wat je reden is dat girlfriend geen optie is, maar de leggings hebben wel een klein zakje aan de binnenkant!

Misschien Röhnisch?

1 like

Ik heb een grotere zak aan de buitenkant nodig. De zakken zijn voor tennisballen. Ook niet ideaal, maar duurzame tenniskleding is echt onvindbaar volgens mij?

@Vanjie Tala had zelfs een tennisrokje zie ik😱 maar helaas al uitverkocht.

Thanks for the tips. Ik ga dan toch adidas, nu-in en rohnisch maar eens checken. Wil het liefst duurzaam en fair pay en Adidas is volgens mij ook deel van dwangarbeid onder Oeigoeren? Als ik moet kiezen vind ik fair pay wel belangrijker in dit geval, omdat sportkleding sowieso wel erg lang meegaat. Maar ja juist ook wel juist polyester en spandex. Zo moeilijk :grimacing:

1 like

Wilde het eerst niet noemen omdat het een Amerikaans merk is maar ik heb ook goede ervaringen met Tasc Performance. Zij hebben tenniskleding zie ik. Shipping verliep zonder problemen bij mij alleen moet je dan wel zeker weten dat het past.

1 like

Is tweedehands wellicht nog een optie? Heb iig bij episode best vaak tennisrokjes en vintage sportshorts zien hangen.

1 like

Vintage is vaak niet zo praktisch (wel leuk), omdat het wel echt sneldrogend enzo moet zijn voor tijdens competitie. Maarrrr 2ehands is natuurlijk ook gewoon via vinted ofzo! Dat ik daar niet aan heb gedacht :see_no_evil:

Ik check task performance ook even en heb inmiddels ook nordicdots gevonden. Beetje grandmastyle, maar wel praktisch. Nu-in had wel ook fijne items met zakken ook.
Ik denk dat ik her en der maar wat dingetjes bij elkaar moet gaan zoeken haha.

Kwam trouwens ook nog dit merk tegen, geen activewear maar wel mooie dingen en wilde het graag delen :heart_eyes: https://mymarini.com/

3 likes