Ik ben zelf wel een liefhebber van Yumeko maar ik vind het ook te duur. Ooit heb ik via Wehkamp geloof ik een set in de kleur dusty blue met korting kunnen kopen voor 99 oid. De kwaliteit van de stof is erg goed maar de stofkleur is wel vaal en viezig geworden. Daar baal ik echt van, hetis ook de reden dat ik verder aan het kijken ben naar iets nieuws.
Waar kopen jullie kruiden in bulk? Ik ben het zat om telkens van die kleine verpakkingen te kopen en niet echt duurzaam.
En hebben jullie misschien ook aanraders voor fijne glazen kruidenpotjes?
Oh shit ik zie nu dat ik in het duurzame mode topic zit…
Maar bedankt!
Heeft iemand van jullie iets van Joline Jolink? Ik wil graag binnenkort iets van haar aanschaffen - ik vind de stijl heel tof en ik wil graag dit soort merken stimuleren. Zijn wel behoorlijke investeringen, dus mijn vraag als je een kledingstuk van haar bezit: is het het waard?
Ja ik heb er een jurk van. Ik denk wel dat het per item heel erg verschilt of het geld het waard is. Ik vind dat van de jurk uiteindelijk niet. Na het wassen (volgens voorschrift) is hij nooit meer netjes terug in model gegaan aan de randen en daardoor ziet het er nu juist een beetje goedkoop uit. Ik vind dat ze wel vaak toffe kleding heeft maar zou dus zeker even in het echt gaan voelen voor de stof en de pasvorm. Zeker die laatste is ook nogal wisselend per kledingstuk.
Dank voor je tips! En jammer van je jurk.
Ik ben op zoek naar een nieuwe jeans en vind dat sowieso altijd superlastig, maar nu ben ik dus steeds van duurzame merken spijkerbroeken aan het bestellen die ik vervolgens tot nu toe allemaal terug heb gestuurd. Ook totaal niet duurzaam dus… Hoe gaan jullie ermee om als je echt naar iets specifieks op zoek bent? Soms mis ik het zo om gewoon naar de stad te gaan en winkel in, winkel uit te kunnen. Qua maat durf ik het ook niet goed aan om tweedehands jeans te bestellen, omdat je dan niet terug kan sturen als het niet past. Ben recentelijk wat afgevallen, dus ook mijn maat vind ik nu lastig inschatten. Word er soms dan een beetje moedeloos van, waardoor ik uiteindelijk maar niks koop. Maar heb nu echt een nieuwe spijkerbroek nodig haha…
Misschien naar een wat grotere tweedehandswinkel gaan? Ik vind dat ze daar altijd heel veel spijkerbroeken hebben! Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in de buurt van Leiden wonen heb ik wel een paar tips voor winkels!
Lastig ja… Weet niet waar je woont, maar de rode winkel heeft veel verschillende duurzame jeans merken, zit in Utrecht.
@quarterlife
Ik woon in het zuiden van het land en hier hebben we echt heel weinig goede tweedehands winkels of winkels met duurzame merken… Dus dat maakt het ook wel echt moeilijker soms. En omdat ik vrij smal ben, heb ik maat 24 in jeans maat die ik ook vaak niet tegenkom bij tweedehands winkels. Moet snel maar weer eens een tripje naar een stad met leuke tweedehands winkels plannen!
Bij Bijenkorf verkopen ze oa Kings of Indigo, die staan bekend om hun jeans. Heb je een stad in de buurt met een Bijenkorf filiaal?
JannJune heeft ook een mooi wikkelvest nu
Ik heb vorige week dit rokje ontvangen van Jan 'n June, na heel lang twijfelen:
Ben er super blij mee! Stof voelt heel kwalitatief aan. Ik had gemaild voor advies over de maat en kreeg een heel lief mailtje terug. Ik heb hem in S maar hij had nog wel iets kleiner gemogen.
Ik heb deze maar dan in zwart suède. Ik heb ze nu ruim een jaar denk ik en ze lopen echt heerlijk. Wil ook nog een 2de paar bestellen binnenkort.
Jaa normale maat! Thanks voor de tip, daar kan ik wel even op wachten.
De tijd voor nieuwe schoenen is nu echt aangebroken maar ik wil geen leer dragen, heeft iemand goede tips qua merken? Ik had eerst Veja in mijn hoofd maar die zijn wel van leer
Misschien dat hier iets voor je bij zit: https://www.asnbank.nl/zo-maakt-geld-gelukkig/deze-duurzame-sneakers-lopen-pas-echt-lekker.html?cmp=em_20470_overig_tell_2009-asn-nieuwsbrief_nvt_edm_particulier_nieuwsbrief-september
Veja is van ananasleer als ik me niet vergis. Ze zijn iig vegan.
Niet alle Vejas, maar je hebt idd wel een vegan lijn!