Durf te vragen #5

Iemand tips voor geluiddempende oortjes/oordoppen/koptelefoon wat dan ook? Ik werk sinds kort in een landschapkantoor met nog 3 anderen en ik kan me niet concentreren door het lawaai.

Ik kan ook niet goed werken met muziek maar noisecanceling zonder muziek biedt geen uitkomst vrees ik? Ik wil gewoon stilte :sweat_smile:

Ik heb de Sony WH100 Xm3 en super tevreden. Voor het optimale effect zet ik er wel muziek onder (techno of klassiek), maar ook zonder prima. Je kan zelf instellen hoeveel geluid je wil doorlaten, ik vind soms wat geroezemoes wel fijn. Als iemand naast je praat hoor je het alsnog maar veel gedempte, noise cancelling is sowieso nooit 100% (iig toen ik 'm kocht 2 jaar geleden niet, misschien inmiddels met nieuwe techniek wel).

Ik ben al afgeleid als er 10 straten verderop een blad valt maar kan hier prima mee werken in een kantoortuin!

5 likes

Ik heb deze van JBL en ben erg tevreden, ik hoef niet meer te praten met mā€™n collegaā€™s en als ik overprikkeld ben is het de ideale uitkomst haha:

Bekijk JBL E65BT NC - Draadloze over-ear koptelefoon met noise cancelling - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/jbl-e65bt-nc-draadloze-over-ear-koptelefoon-met-noise-cancelling-zwart/9200000082610007?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

@lovewarrior en @Feather merci voor de tips! Fijn dat deze zo goed werken

ik word ook afgeleid door muziek maar jungle of regen of bosgeluiden vind ik heel rustgevend altijd en niet afleidend, misschien kun je zoiets proberen op te zetten een keer.

2 likes

Voor de mensen die onlangs bij Lucy & Yak hebben besteld: moesten jullie ook nog BTW betalen aan PostNL? Ik dacht dat er op hun site stond dat dat er al bij in zat, maar heb nu toch een rekening. Op de inklaringskosten* van ā‚¬4 had ik gerekend.

@Ludo ik tag jou even omdat ik weet dat je had besteld, maar volgens mij waren er nog meer :no_mouth:

*Ik bedoelde afhandelingskosten

Bij mij was het zelfs 17 euro, maar kreeg toen een mail dat ze een fout hadden gemaakt en dat ze het terugstorten als je een betaalbewijs stuurt. Nu had ik net weer inklaringskosten voor het tweede pakket. Hoop dat het weer een foutje van ze is, anders ga ik er morgen even achteraan.

Ja, ik had ā‚¬15,40 in totaal. Waarvan dus ā‚¬4 afhandelingskosten. Kreeg je dat mailtje van PostNL? Wat een gedoe zeg :sweat_smile: Dacht ook eerst dat gescamd werd haha. Morgen maar even bellen denk ik.

Van post NL idd. Het staat bij mij ook in de app dus daarom geloofde ik het wel haha. Heb het vorige keer in elk geval netjes terug gekregen.

1 like

Haha ja zo ben ik erachter gekomen dat het ā€œhelaasā€ wel echt is. Ik ga er morgen even achteraan. Wel fijn om te weten dat je het gewoon weer terug kreeg.

1 like

Hellooo, ik wist niet Zo goed waar ik dit moest vragen, maar heeft iemand hier ervaring met ixxi ringen? Ik wil er graag een samenstellen voor mn moeder en snap er geen hol van

Ik heb er laatst ook besteld, maar dat was bij een actie met gratis verzending waar ook echt bij stond dat er geen surprise fees waren. Ik moest het toen toch nog betalen bij postnl maar dat bleek dus inderdaad een fout en ik kreeg het bedrag terug van Lucy & Yak. Ik dacht zelf dat je buiten die actie zelf gewoon die btw kosten betaald.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het ā€˜help ik zoekā€™-topic

Ik had ook besteld tijdens die actie, maar op de website staat dat de VAT al berekend is in de prijs. Dat lijkt me dan standaard. Denk dat het een foutje is geweest.

Ik heb net gebeld met PostNL en ik kan via bezwaarinklaring@postnl.nl bezwaar maken en dan krijg ik mā€™n geld binnen 2 weken terug. De medewerker aan de telefoon vertelde dat er wel eens een foutje wordt gemaakt en verzekerde me dat ik het geld gewoon terug krijg.

@Ludo

2 likes

Bij mijn vorige paar dr Martens was mijn hielvoering volledig beschadigd waardoor uiteindelijk ook het leer gescheurd is ter hoogte van mijn hiel. Ik heb net een nieuw paar dr Martens gekocht en wil graag vermijden dat hetzelfde gaat gebeuren. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

1 like

Heeft iemand een tip voor een goede, opvouwbare stormparaplu?
Ik heb 6 jaar eentje van Senz gebruikt en ik was daar dus tevreden over (daarvoor zoveel opvouwparapluā€™s na kort gebruik weg kunnen gooien) maar hij begint nu helaas toch kapot te gaan.
Weet iemand een betere/goedkopere? Of kan ik beter gewoon weer een Senz kopen?

Ik heb die van ANWB en bevalt mij heel goed en gaat al heel lang mee (gebruik hem op de fiets).

1 like

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Instagram

Liever voorkomen dan genezen :sweat_smile:

Ik lees terug, dus geen idee of het al genoemd is, maar ik raad je naast die koptelefoon (heb zelf de Bose QuietComfort 35II) de app Rainy Mood aan! Kan zelf ook niet goed concentreren met muziek op, maar regengeluid werkt super.

5 likes