Ik geloof niet dat er nog niemand in Limburg is besmet, zo naast die uitbraak in Duitsland. Is een kwestie van tijd tot het aan het licht komt.
Op fb zie je allemaal reacties dat het RIVM verkeerd handelt en dat het aan heb te wijten is omdat mensen wèl besmettelijk zouden zijn voor ze symptomen hebben etc. Ik snap niet zo goed wat ze willen, de mensen die dat zeggen?!
Sowieso denk ik dat het al meer verspreid is dan we weten. De verhalen die ik nu heb gelezen, zijn ook veel mensen met weinig klachten
Sowieso ergerlijk dat de gemiddelde Nederlandse leek ‘die iets online gelezen heeft’ het beter denkt te weten dan het RIVM
Dit is zo’n gekke situatie, of ik begrijp het artikel niet helemaal?
Degene is opgenomen in het ziekenhuis met luchtwegklachten, getest geen Corona. Daarna kwam familie hem bezoeken in het ziekenhuis en die familie was in noord-Italië geweest en toen heeft hij het virus opgelopen? Maar de luchtwegklachten waren dus al aanwezig voor de besmetting lijkt het. En lekker dat je familie uit een risicogebied je komt opzoeken in het ziekenhuis terwijl die familie dus ook wel al klachten gehad moeten hebben.
Maar misschien begrijp ik het dus niet goed.
Hij is bij binnenkomst niet getest op corona staat er, omdat hij niet voldeed aan de destijds geldende casusdefinitie. Dus het kan in theorie best zijn dat hij toen toch al corona had. En wbt die familie, staat niet waar in Noord-Italie ze zijn geweest, in eerste instantie waren alleen paar regio’s daar risicogebied, dus het kan best zo zijn dat waar zij waren geweest toen nog niet gold als risicogebied. Dat heel Noord-Italie tot risicogebied werd bestempeld werd pas later aangescherpt.
Maar goed we weten niet hoe het precies is gegaan.
Oh ik zie het inderdaad, hij was niet getest bij binnenkomst. Dat heb ik dus verkeerd. Ik vond het al zo vreemd dat hij al klachten had en het virus dan pas daarna zou hebben opgelopen, maar dat is dus helemaal niet zeker in dit geval.
Ook wel stom dat ze zeggen (zelfs te titel) dat hij is besmet na familiebezoek terwijl dat wellicht helemaal niet zo is.
Ohjeee daar ga ik
Misschien is het een stomme vraag of is het hier al eerder behandeld, maar die artsen die zijn overleden in China aan het virus (3 geloof ik inmiddels). Hoe kan dat eigenlijk? Je zou zeggen dat vooral ziekenhuispersoneel weet hoe je veilig patienten met een besmettelijk virus behandeld en daar ook de middelen voor hebben. Of zou het gewoon toeval zijn?
Mijn zusje had gisteren een droom dat ze corona had en toen vroeg ze aan de dokter hoe het kwam.
Kwam de dokter met een lijstje met namen van huisdieren, als 1 van deze dieren van jou zijn, is dat de oorzaak. En bovenaan stond Menerie, de lelijkste en domste kat die ze hebben
Ze kunnen ook op straat, thuis of door familie besmet zijn geraakt. Hou je niet tegen lijkt mij
Ik zag een vlog van een viroloog en die gaf aan dat de artsen zijn overleden door oververmoeidheid. Ze zullen wel constant aan het werk zijn geweest en als je het virus oploopt en niet genoeg rust neemt kan dat fataal zijn.
Ja, daarom. Ik heb er al helemaal geen kaas van gegeten maar ik lees regelmatig dat ‘ze’ (facebookgekkies) willen dat iedereen uit de risicogebieden getest worden. .1 wat willen ze daarmee bereiken? Je kan vandaag neg testen en morgen pos en 2. Alsof het allemaal maar oneindig kan gebeuren qua geld/materiaal. Als het effectief is, oké dan is het raar dat het niet gedaan wordt maar het blijkt niet effectief (genoeg) te zijn dus vind ik hun advies helemaal niet zo gek klinken
Neee ik had gehoopt dat het uit onze Gooise bubbel kon blijven, net als de rest van de Nederlandsche problematiek.
Ik kreeg maandag griep (gewone denk ik) en heb nu geen koorts meer maar mag dus eigenlijk niet naar kantoor komen totdat ik symptoomvrij ben… Maar de muren komen echt op mij af hier. Het leek me eerst wel chill om 2 weken in quarantaine te zitten maar na 3 dagen alleen hier ben ik er echt zo klaar mee.
Hoorde ook dat iemand in het kantoor naast ons ook positief was getest, maar eerlijk gezegd denk ik dat hier in Londen al heel veel ongedetecteerde gevallen rondlopen, helemaal in die drukke metro’s zal het zich wel snel verspreiden. Heb al een paar keer doodzieke toeristen de metro zien nemen afgelopen weken.
Ik kom nu zelfs Linkedingekkies tegen. Heeft iemand een plaatje van Nederland geplaatst met daarbij een tekstje over een nicotinevirus dat in Nederland om zich heen slaat, met 20,000 doden per jaar. Duidelijke knipoog (of hoe noem je dat?) naar corona en dat het nog relatief weinig invloed heeft in Nederland.
De comments op die post waren m’n vermaak van de dag wel weer ;’’)
Nog een informatiebron bij mijn slaap gerelateerde post over de Chinese artsen.
Ik ben net naar huis gestuurd omdat ik een lichte verhoging heb, vind het zo stom. Geen longissues, niet in het risicogebied geweest, ze zijn zo panisch
Mijn ouders sturen ook van die boomer memes door via whatsapp.
Echt huilen.
Als je verkouden bent, hoef je niet thuis te blijven. Dacht ergens te hebben gelezen dat je het vooral kan doorgeven wanneer je zelf nog geen last hebt.