Coronavirus

Ik ben in de war. Als in… Gaat dit over schaatsen?

1 like

Niet. Thuiswerken gaat niet. Als het op mijn werk uitbreekt, denk ik dat er hier in de buurt 2 weken gewoon geen post komt. En mogelijk in een groter gebied als het een collega is die 's ochtends ook nog voorbereid.

En ik weet dat katten ook varianten van het corona-virus kunnen krijgen (waar de kat natte of droge FIP van krijgt), maar volgens mij is dat van ons niet overdraagbaar op dat van hen (of doet het niets) en andersom.

Voor mezelf ben ik overigens totaal niet bang voor het corona-virus (ook al zit ik in de risicogroep wegens astma), maar voor mijn moeder wel.

1 like

Het is een grap, net als de speld.

2 likes

Oooh dat verklaart een hoop. Vond het al Speldachtig

1 like

Wat gebeurt er als, God forbid, alle IC’s in NL sluiten? Kans is wel heel erg klein, maar vind het zo raar (maar begrijpelijk) dat IC’s sluiten. Hebben ze dat in andere landen ook gedaan?

16 likes

‘Dicht’ klinkt heftiger dan het is, ze kondigen een tijdelijke opnamestop af. IC’s in heel Nederland kondigen de hele dag door opnamestops af, als personeel ziek is (met 3 verpleegkundigen in de nacht mag je geen 10 bedden open hebben bijv), als de zorgzwaarte nog hoger dan normaal ligt (als er 2 patiënten aan de dialyse liggen zijn er niet genoeg handjes om het 10e bed ook vol te leggen), als de 10 bedjes vol liggen, als er onderhoud aan 1 van de beademingsmachines moet worden gepleegd, als de bedden volgepland zijn (met patiënten die bijv na een grote operatie bewaakt moeten worden), etc, etc, etc.
Die stops duren soms een uurtje, soms dagen of weken, maar dat vertellen we dan niet aan de krant.
Nu met deze problematiek zullen alle ic’s proberen onnodige sluiting te voorkomen, dus dat onderhoud moet maar een weekje later en die geplande grote operatie moet maar iets doorschuiven, maar het is onvermijdelijk dat ze soms een opnamestop zullen hebben. De kans dat dat overal tegelijk gebeurt zonder dat daarvoor een oplossing kan worden gevonden is heel erg klein (denk ik).

33 likes

Duidelijk, wist niet dat het zo vaak voorkwam.

net een collega die zich voor wilde stellen, maar wilde geen hand geven maar wel een voetje. EUh DAAAAAG.

24 likes

Een voetjeeeee :joy: hoe dan? Gewoon even lekker met de neuzen van de schoenen voetje vrijen?

2 likes

Ik denk dat hij dit wel voor ogen had ja.
Ik dacht meer aan een schop geven :smiley:
Het was een zeer aparte man om hem zo maar te beschrijven.

1 like

Ik ben op Schiphol nu en echt heel weinig mensen dragen een mondkapje. Vrienden zagen echt heel veel mensen met kapjes vorige week

@Oprah

De Wuhan-shake!

7 likes

Ik had een droom, ja echt.

Ik zat in de trein en op een gegeven moment draaide de trein zich om en gingen we richting ziekenhuis. Daar stapten mensen in en ze vroegen iedereen een vraag waar twee antwoorden op mogelijk waren. Ik gaf uiteraard een verkeerd antwoord en toen moest ik getest worden. Twee keer negatief getest en toen gingen ze weg :joy:

3 likes

Op de site van het RIVM zie ik wel opeens een kaart

3 likes
8 likes

Tsjah wie zal dat zeggen.

Ik werk wel in een bedrijf waar collega’s vaker naar het buitenland moeten e.d. Misschien daardoor voorzichtig. Maar eerlijk, heb er ook totaal geen problemen mee. Mensen in de productie hier zijn niet zo schoon. Dat komt vooral door het werk dat ze doen, vieze handen, vieze kleding e.d.

Dit is ook echt hilarisch. Kan onze inzending van het songfestival ook niet over je handen wassen gaan?

1 like

Jippie ik begin koorts te krijgen en een dikke keel

1 like

Nee ik zit gewoon lekker op kantoor mijn collega’s aan te steken

1 like