Coronavirus

Geen handjes meer geven voor en na een hockeywedstrijd hoor ik vandaag (dochter zut op hockey)
Lekker met de stick rammen denk ik dan :smile:

1 like

Dit vergeten veel mensen volgens mij. Als iemand niet hoest of hoest is deze niet besmettelijk toch? (Ja of je gaat er mee tongzoenen of uit hetzelfde glas drinken)

Update: Na 20 min wachten door de wachtrij. Omdat het nog niet 100% zeker is of die huisgenoot corona heeft, is de kans klein dat het bij mij is gekomen. Richtlijn is nu ook dat je alleen thuisblijft met ziektesymptomen en die heb ik niet (en die collega ook niet, maar die blijft wel thuis voor de zekerheid omdat die veel directer contact heeft gehad met iemand met symptomen). Ik ga wel gewoon morgen werken.

15 likes

Goed gedaan, dat je info hebt opgevraagd, en op basis van daarvan een afweging hebt gemaakt. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen!

4 likes

Heel goed van jou! En van je collega aangezien er ook nog een incubatietijd is natuurlijk.

Hoop voor de huisgenoot dat het gewoon een griepje is verder.

1 like

Ik vind dit wel onrust stoken eigenlijk. Ik mis een bron? Waar baseert zij dit op?

Oh spuit 11 alweer

3 likes

Als ik de griep heb (komt niet vaak voor gelukkig), dan doet alles pijn en voel je je zwaar kut.

1 like

Als het waar zou zijn zouden er lijkt mij al veel meer nabestaande naar de media zijn gestapt.

3 likes

Jacco Schreuder heeft z’n Twitter verwijderd

Kan je mij pben wat je hier eerst geplaatst had?

Hahaha wacht ff aangepast! hoe kom ik nu weer bij de manflu… :joy:

1 like

Ik denk eerder dat het komt omdat er ook nog altijd een griepgolf is.
En ja de symptomen lijken in het mildste geval gewoon ontzettend op griep.

Tuurlijk moet het niet onderschat worden, zeker niet voor de risico groepen.

Ik had in December griep en ik werd op een gegeven moment bang van hoe ziek ik was. Kon het helemaal niet meer relativeren in die koorts-gedachten. Dacht dat ik ging stikken van de hoest en zag het echt niet meer zitten. Wist ineens hoe mijn vriend zich voelt als hij lichtjes verkouden is.

55 likes

https://www.geenstijl.nl/5152240/cardioloog-jacco-schreuder-blijkt-voetbalfantast/

1 like

Screen-Shot-2019-02-20-at-11.46.14-c6fc62d

:joy: Moet gelijk aan hem denken bij je reactie

13 likes

Ik kan deze foto horen

6 likes

Sounds like you and me when we makin’ looooaaawveee’ :joy:

3 likes

Nou de opvang kan hier maandag wel dicht dus, sinds K. Naar de opvang gaat is ze verkouden en aan het hoesten (ene week erger dan de andere week), samen met alle andere kindjes op de groep.

Vind het nu wel een beetje eng dichtbij komen, zeker omdat ik in een risicogroep val qua gezondheid. Tis niet dat ik panisch ben, maar mn man is supernuchter en een beetje te nuchter erover dus heb hem toch wel even gevraagd om ivm mijn gezondheid serieus zn handen te wassen en het niet op te zoeken…

Ik heb normaal al een irritatie voor de ‘ik heb klachten, maar fuck it, ga gewoon werken’ houding van sommige mensen. Ook met een ‘gewone’ griepepidemie. Dat je van die collega’s hebt die zeggen ik ben al zo lang niet zo ziek geweest en dan alles onder niezen. Blijf lekker thuis Truus. En dat is echt niet omdat ik bang ben dat ik ziek word, maar omdat je onnodig de kans vergroot dat er te veel mensen tegelijk ziek zijn. En nu met die oproep van het RIVM al helemaal. Die mensen gaan heus niet voor de leuk zo’n oproep doen en dan weten anderen het gelijk al weer beter. /rant.

11 likes

Mijn collega is 3 weken doodziek geweest en hoest zich nog steeds rot. Tot snakken naar adem aan toe (ja ze is naar HA geweest, niet getest op corona) maar merk dat ik nu ook hoestklachten krijg. Ben echt aan het stressen