Coronavirus

Ben er nu net bijna vanaf na een week…

Ik denk dat het dan onder een noodverordening zou vallen.

1 like

Ja hoop ik ook idd!

1 like

@Enthusiasm @Lula @anon23538476, nja ik ben al langer dan een week verkouden. Geen verhoging dus ga er niet vanuit dat het corona is. Ook gewoon de hele tijd gewerkt.
Maar wil inderdaad niet als een of andere paria rondlopen, dus ga de afspraak wel verzetten inderdaad…

Ik ga trouwens volgende week naar Málaga, hoop wel echt dat dat door kan gaan :no_mouth: En dat ik me dan beter voel…

1 like

Oké top ik ben verkouden incl verhoging en allemaal dingen gepland dit weekend :frowning_face: ik wil niet thuis blijven

Beter dat dan dat er zoals hier in Haarl een week lang een corona patiënt een school staat onder te blaffen.

3 likes

Wel prima excuus om thuis te werken komende week :ok_hand:

Haha maar daar gaat het toch helemaal niet om :joy:

5 likes

Ik ben nu in Valencia, iets verderop bij Malaga, en hier is absoluut niks te merken van de Corona gekte. Ik ben blij dat ik er toch even erop uit ben gegaan.

4 likes

Ik like dit maar eigenlijk ben ik een van hen :disappointed:. Sorry.

Ja ben ook totaal niet bang voor gekte in Malaga gelukkig. Ben eerder bang dat mijn verkoudheid niet beter wordt of dat het hier met de maatregelen erger wordt waardoor ik niet kan gaan. Nja niets aan te doen, we zullen zien!

hee ik was daar ook vandaag

1 like

Soms vraagt ik mij dan wel af of we niet gewoon massaal in een echo chamber zitten van angst. Aan de andere kant kan het nooit kwaad om bewust te zijn van je eigen situatie.

Hahaha ja elke keer als ik weer hoor van iemand die het heeft en eerst gezellig een weekje ziek naar zijn/haar werk is gegaan denk ik oh thank u so much ~nuchtere Hollander~ ben blij dat jij het allemaal wel mee vond vallen. Hoop dat je bejaarde buurman of je astmatische collega er ook lekker nuchter onder blijven :roll_eyes:.

18 likes

Ik woon in Noord-Brabant, loop sinds gisteren beetje te hoesten, en vertrek vanavond voor een week wintersport naar Oostenrijk. Ik vind dit echt een kutsituatie… :grimacing:

Zouden jullie gaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo lang je geen koorts hebt, gaan.

1 like

Ik vind het ergens sowieso stom dat mensen sowieso met verkoudheid en erger naar het werk komen, vooral als je prima thuis kan werken. Bij ons op het werk doen we dat dus ook en je ziet gewoon dat we elkaar in sommige perioden blijven aansteken (steeds kort na een eerste ziektegeval ziek met soortgelijke klachten)

6 likes

Als er al personeelstekort is en je weet hoe moeilijk open diensten op te lossen zijn, wordt ziekmelden wel een stukje moeilijker moet ik zeggen

2 likes

Ik “hoopte” vd week ook koorts te hebben, want dan is 't gewoon duidelijk; ziekmelden

Het gaat toch niet per se om de toename van het aantal besmettingen, maar om het feit dat bij een aantal patienten in Brabant niet terug herleidbaar is waar ze het virus hebben opgelopen (niet in risicogebied geweest, geen contact gehad met bestaande coronapatienten). Als ze dat in Utrecht wel weten van de huidige patienten is deze maatregel daar niet nodig.

4 likes