Coronavirus

Ik heb een theorie over dit onderwerp (neem het niet voor waarheid aan, het is gewoon een brainfart) Het ‘enge’ van corona vind men vooral dat het sterfte% hoger zou liggen. Laten we zeggen het dubbele van normale griep?

Omdat niet iedereen wordt getest op corona, (bijvoorbeeld de klachten niet melden of serieus nemen) er waarschijnlijk veel meer mensen besmet zijn dan dat nu bevestigd is. (De mensen zonder ernstige klachten). Daardoor wordt dat dodenpercentage van de mensen waar het wel van bekend is, met wel duidelijke klachten, natuurlijk gemiddeld veel hoger ten opzichte van de gewone griep.
Van de mensen die al in het ziekenhuis liggen wordt aanvullend soms een test gedaan en dan pas komen ze erachter ooh verrek het is (ook?) Corona. Dan is er vaak al serieuzer wat aan de hand.

Als men past test wanneer iemand ernstig ziek is of er een aanleiding voor is, en dan de diagnose gesteld wordt, is het gemiddelde sterftegevallen toch altijd veel hoger? Aangezien de anderen die er met een paar keer hoesten vanaf komen niet meetellen in de %berekening.
Conclusie; Ik denk dat het niet veel erger is dan een gewone griep. En je hebt ook nog eens veel minder grote kans om het te krijgen.

4 likes

Dit was ook zo met de Mexicaanse griep. In het begin zeiden ze dat het sterftepercentage op 10 % lag en een jaar later werd dat bijgesteld naar plusminus 0,1

1 like

Ohja nog heel even mijn reactie over die man op twitter rechttrekken. Ik woon daar dus waarvan hij zegt dat hier het “epidemisch centrum” is :roll_eyes: en hij beweerd dat er zoveel mensen hier ziek zijn etc. Ik ken of heb nog van niemand gehoord via via ofzo die het heeft. (en er wordt hier veel gepraat) De teller staat momenteel op 2 hier en dat valt reuze mee want er is oa een groot ziekenhuis en een relatief grote plaats, dus had er juist meer verwacht. Klopt dus niet.

2 likes

Inmiddels 7 bestemming in het dorp waar ik werk waaronder 2 familieleden van een leerling. Lekker cliché maar het komt nu wel dichtbij. Ik ben niet zozeer bang voor mezelf ik voel me wel verantwoordelijk voor mijn klas. Eerst maken even weekend en maandag weer een nieuwe hygiënische dag :sweat_smile:

1 like

Advies voor Brabanders met milde klachten thuis te blijven.
NOS.nl

Best pittige maatregel.

Ja… ik werk op een school in Brabant en we hebben bijna (de laatste) schoolexamens en daarna de herkansingsweek. Ik hoop echt dat het een beetje afzwakt allemaal, want als dat in de soep loopt, komen er serieuze problemen rondom de eindexamens. :scream: Er is in dat deel van Brabant ook nog niks gemeld, dus ben benieuwd hoe serieus het wordt genomen.

1 like

Oh heftig hoor … dat zijn heeeel veel mensen :fearful:

Ik vind dit nogal wat hoor.

Blij dat mijn verkoudheid net voorbij is :sweat_smile:

Nu dat van Brabant vind ik mijn eigen hypothese dat in Nederland ook scholen op ten duur even op slot gaan niet eens meer zo onrealistisch. :upside_down_face:

1 like

Eens even de fam in Brabant appeeeeeee

1 like

Wat betekent dat “een aanwijzing”? Oprechte vraag, het is geen verplichting, maar een vraag? Is dit een voorstadium van een lock down? En wanneer gaat dat voor provincie Utrecht gelden. Daar groeien de besmettingen ook hard?

Edit: de NOS vertaalt dit naar “advies”. Is al duidelijker voor mij.

1 like

Hm ik heb maandag eigenlijk een werkafspraak in Eindhoven en ben echt snipverkouden. Twijfel nu om het af te zeggen dan maar? :crazy_face:

Ik ben een weekend weg met mijn ouders, die in Brabant wonen én we zijn 10 min van een coronageval af… omg. :scream:

(Nee serieus ik vind t echt eng, al kan ik wel geloven dat de kans groter is dat t mee valt)

Word zo moe van mensen die heel overdreven casual of grappig proberen te doen maar eigenlijk superzenuwachtig worden als ze het woord Corona horen.

15 likes

Ik weet het niet! Misschien kunnen zij het niet eens waarderen als je er verkouden bent na zo’n advies :woozy_face::sweat_smile:

1 like

Waarom eigenwijs doen? Ik zou lekker thuiswerken en die afspraak verplaatsen. Dat advies heeft een reden toch. Met een beetje geluk is het maandag of dinsdag zelfs al over.

11 likes

Waar ik woon (in dorp in Brabant waar ook een corona geval is in het ZKH) maar iedereen is heel nuchter en relaxed. Ik denk dat de wenkbrauwen eerder worden opgetrokken van iemand die thuisblijft voor een verkoudheid.

Voor de duidelijkheid; ik ben het er niet helemaal mee eens, je moet ook aan de zwakkeren en ouderen denken

2 likes

ik vind het echt een hele slimme maatregel. In zuid Korea zijn er drive ins waar je getest wordt. Laten we gewoon met z’n allen laten zien dat we dit virus tot een minimum kunnen beperken. Ik zou het echt super knap vinden van de mensheid als we over een paar jaar de hele wereld hebben gevaccineerd tegen dit virus en de brandhaarden hebben geïsoleerd.

4 likes

Omg ja dag dit kan niet hoor :joy: dan komt heel de school niet