Ik denk wel dat er meer mensen met Corona lopen zonder dat ze dat zelf weten (het ‘overdreven vinden’ en zich niet laten testen bijvoorbeeld), overigens is er al een massahysterie gaande dus ik weet niet of ze bewust zouden sjoemelen met de cijfers.
Afgezien van of deze man iemand is om te vertrouwen of niet, denk ik niet dat je je daar zorgen over moet maken. Dat er meer mensen ziek zijn dan gezegd kan altijd (voornamelijk omdat ze zich niet bij de dokter melden, dat is dan moeilijk bij te houden), maar het lijkt me stug dat ze het dodental kleiner maken dan het is. Hebben ze ook niet veel aan, want dat komt toch wel uit. Je kan een overlijdensgeval een stuk moeilijker negeren dan een zieke die zich niet meldt.
Ik snap je angst hoor, echt, ik ben zelf ook redelijk angstgevoelig, maar misschien helpt die gedachte.
Mijn angst is vooral dat het virus veel dodelijker is dan dat ze zeggen.
Kan iemand mij hier misschien in geruststellen?
Ik zat trouwens nog te denken aan bijvoorbeeld die mensen die teruggekomen zijn van wintersport. In mijn dorp is er een gezin positief getest na terugkomst en ze zijn gelijk in isolatie gegaan. Dat klinkt heel goed maar dan denk ik, ze zijn ook onderweg geweest vanuit Italië, hebben moeten stoppen om te tanken, zijn naar het toilet geweest etc. Dan kunnen ze onderweg toch ook al mensen besmet hebben. En dan gaat ook niemand de bron meer achterhalen.
En dat is dus het lastige denk ik ook wel, op een gegeven moment ga je de bron niet meer kunnen vinden omdat het overal en nergens op kan duiken. Openbaar vervoer bijvoorbeeld ook zoiets
128 inmiddels
Ik had ook griep en daarvoor testen ze ook niet.
Meerdere mensen hebben je hier al meerdere keren over gerustgesteld toch? Ik snap dat je met een angststoornis niet zomaar gerustgesteld bent, maar ik denk dat het hier blijven vragen niet zoveel zin heeft. Heb je al contact gehad met een hulpverlener hierover? Dat kan je denk ik heel erg helpen! Dan leer je hoe je met zulke gedachten om kan gaan als ze weer krijgt, in plaats van steeds tijdelijk gerustgesteld te worden. Maar goed dat hebben ook al meerdere mensen gezegd, en er zijn natuurlijk ook wachtrijen en ik weet niet of je überhaupt gediagnosticeerd bent met een angststoornis en hiervoor in behandeling bent.
Waarom ben je daar precies bang voor? We proberen je al dagen gerust te stellen ik dit topic, maar je blijft zo angstig, ik weet ook niet meer wat je wil horen… ik hoop echt dat het je lukt dit topic te skippen en alles een beetje te relativeren
Als je in een risicogebied bent geweest of in aanraking met een besmet persoon
Tenzij je 80+ bent is het miniem, als je 80+ bent is het nog steeds ‘maar’ 15%, oftewel alsnog zijn de kansen dat je het overleefd 6x zo groot dan dat je zou sterven.
Ahja jammer dan. Gezondheid gaat voor. En feesten zullen we
Alleen als je in een risicogebied bent geweest of in aanraking bent gekomen met iemand met Corona.
Even mijn bericht aangepast, wil geen onnodige ‘paniek’ creëren, was ook niet mijn intentie.
Een collega (geen idee wie, er werken hier 5000 mensen) blijkt ook positief te testen en nu hopen ik en mijn directe collega’s dat we binnenkort 2 weken dicht gaan, omdat het nog zo lang duurt voort het zomervakantie is
128 besmettingen nu in NL
En daar heeft de GGD dan ook reden voor om dat niet te doen. Lijkt een beetje paniek zaaien, waarom?
Ja en ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die denken, twee weken quarantaine komt me echt niet uit, ook al denken ze wel dat het corona is.
Haha wij hadden gister op werk precies hetzelfde gesprek Alleen bij ons nog niemand positief getest.
Ik zeg toch ook nergens dat de GGD het bij het verkeerde eind heeft? Ik zeg alleen dat je met griep niet direct getest zult worden.
Afijn, heb iig mijn bericht aangepast. Was niet mijn bedoeling om onnodige paniek te creëren.
Haha, wat dat betreft werken we in het juiste veld. Als er iets is dat snel dicht gaat in zo’n geval…