Ja dit, ik hoop niet dat iedereen ineens stopt met bestellingen plaatsen bij webshops want wij kunnen prima inpakken met 2 meter afstand en veel handen wassen etc. Dus zou voor mijn bedrijf errrg zuur zijn als ineens alles opdroogt. Disclaimer: ik kan natuurlijk niet spreken over distributiecentra van de pakketbezorgers
Oh zou dit ook lastig vinden. Kun je niet langsgaan maar dan alsnog 1,5 m/2 m afstand bewaren?
Ik denk dat de meeste verzorgings en verpleeghuizen geen bezoekers meer toelaten eigenlijk… misschien dat je mag facetimen oid?
Ik had net mijn ex aan de telefoon en hij reageerde precies zoals verwacht: waarom zou ik binnen gaan zitten, je kunt toch nog wel met een groep mensen afspreken, horeca dicht is stom etc etc
Hij woont en werkt in Noord-Brabant, heeft daar ook carnaval gevierd. Hij is over het algemeen vrij slim, maar ik heb hem toch nog maar uitgelegd hoe besmetting werkt en hem deze link gestuurd:
https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/ (Ja ik deel hem gewoon nog een keer)
Thank god kreeg ik het idee dat het doordrong. Gelukkig een van de weinigen in mijn omgeving die ik tref die er nog zo onwetend (en dom) instond. Hij zei ook dat al zijn collega’s nog allemaal met elkaar afspreken om te gamen, samen te eten en alles. En dan niet af en toe, pfff…
Blijf ajb gewoon thuis, hoe moeilijk is het deze mensen…
Edit: deze egoïstische houding was een van de redenen dat het uitging. Goede reminder
Ik zag net al een oproep op instagram, weet niet of hij verkocht of juist wilde kopen maar pff
Deze open brief stuur ik door wanneer iemand “het is maar een griepje” durft zeggen.
Edit: (als je angstig bent aangelegd zou ik het niet lezen, het is wel een goede eye-opener voor de ignorant people)
Ik denk dat dat echt wel te regelen moet zijn! Ga het morgen op mijn eigen afdeling wel voorstellen om dat voor onze cliënten wel mogelijk te maken. We werken sowieso allemaal met ipads.
Wij hielden onze kinderen sowieso al thuis maar nu verandert er natuurlijk iets met de nieuwe maatregelen. Ik lees over het calamiteitenverlof (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/calamiteitenverlof) dat ik deze nu zou kunnen inzetten (wel doorbetaald) ipv vrij vragen om voor de kinderen te zorgen (niet doorbetaald in mijn geval)
als u een wettelijke of door de overheid opgelegde verplichting alleen kan vervullen als u vrij neemt
Heeft iemand dit al bespreekbaar gemaakt bij de werkgever?
Maar ik snap niet zo goed, nu de kinderen thuis zijn, kan toch NIEMAND meer voor 100% productief thuis werken?
Als dat zo is, hebben we toch geen kdv nodig…
Ik kan me effe niet indenken dat je werkgever je over 2 dagen belt met de mededeling: “Jo, je hebt 10u gewerkt ipv 16, dat gaat je uren kosten.”
Of ben ik nu gek
We zijn in de chat allemaal spelletjes aan het doen. Iedereen is welkom om mee te doen!
Mijn operatie gaat niet door, en ook al weet ik dat dat een logische beslissing is, voelt het even zo kut. Het heeft heel lang geduurd voor ik de stap durfde te zetten en keek er nu zo naar uit, nu weet ik niet wanneer het wel mogelijk is en is de drempel weer zo hoog geworden.
Maar er zijn veel ergere dingen (ook nu aan de hand) en het was geen spoedeisende operatie, dus ik moet absoluut niet zeuren.
True! Mijn werkgever stond niet achter het thuiswerken maar kon niet anders. Wel werd ik erop gewezen dat ik gedisciplineerd aan de slag moest gaan en niet met mn kinderen bezig moest zijn (niet te geloven). Om gedoe te voorkomen van dat ik niet gedisciplineerd genoeg heb gewerkt, wil ik vrij vragen/calamiteitenverlof inzetten.
Edit: ik ben trouwens de enige met kinderen op kantoor. Hoe dat werkt is ze dus al wereldvreemd.
Jammer dat mensen hier zo cynisch over doen. Er zijn wel andere dingen om je nu druk over te maken lijkt me.
Oh jij bent dus Sws een gekkie voor ze !
Hier is maar manlief ook een specifieke mail gestuurd dat er echt verwacht wordt dat er8u gewerkt wordt. Maar bijna al zijn collega’s hebben kinderen en/of vrouw in de zorg. Dus… die mannen zullen allemaal de KDV vervanger worden nu. En vinden dat oké: want hun vrouw kan effe net wat nuttigers doen nu.
Daarbij zei mijn man ook nu heb ik nog wel wat dingetjes af te ronden, maar volgende week zou hij weer nieuwe projecten starten, maar dat gebeurd nu niet dus eh, het zal ook wel rustiger worden. Dat zal voor meer branches gelden denk ik?
Ik ben bij mijn ouders, maar weet niet of het verstandig is om hier te blijven. Zij hebben allebei een vitaal (edit: cruciaal) beroep en ik sluit me dan toch liever alleen op in mijn kleine studio
Mijn man moet morgen gewoon op werk verschijnen, maar omdat hij twee dagen terug wat supermild verkouden was (nu niet meer) en ik in de zorg werk in NB, hebben ze voor hem een hele afdeling leeg gemaakt zodat hij daar morgen in zijn eentje kan werken. Hij vind het meer dan prima. Ik zou denken blijf dan lekker thuis.
BREAKING: Massachusetts Governor Charlie Baker says gatherings of over 25 or more are prohibited
Damn, dat is wel heel drastisch
Nouja drastisch? In Oostenrijk zijn bijeenkomsten van meer dan 5 personen verboden…
Jeetje. Vind het vooral raar dat ik geshockeerd ben hierdoor terwijl ik tegen iedereen zeg dat ze geen sociale contacten meer moeten hebben haha
Ben echt woest op m’n werk en m’n collega’s. Kan de discussies met hen niet meer op mn vingers tellen. Ze doen al weken ontzettend laconiek over de situatie want ‘het is maar een griepje’.
Deze week kwamen ze hoestend naar het werk en deden dat lekker in de lucht en hun handen.
Ik zit sinds vrijdag in zelf-quarantaine omdat ik symptomen heb en de RIVM-richtlijnen opvolg. Dat vinden ze overdreven en in hun ogen ben ik een aansteller.
Maar nu.
Na de persconferentie van vanavond gaat het los in de groepsapp. Ze willen morgen gaan werken met plastic handschoenen (!) EN FUCKING MONDKAPJES! Stelletje idioten! Lever die mondkapjes verdomme in bij een ziekenhuis waar ze harder nodig zijn en ze wel weten hoe ze gebruikt moeten worden! Ben zo boos!
(Maar ik type dit even hier want mn baas zit in dezelfde groepsapp. Ben die discussies zo ontzettend zat!)