Coronavirus #2

Maar jij zei dat degene met het vitale beroep dan niet (volwaardig) kan werken? Dat is niet waar. De andere ouder kan dan misschien niet werken, maar als het kind ziek zou zijn is het toch dezelfde situatie? Dan zou een ouder ook zorgverlof/ouderschapsverlof o.i.d. moeten opnemen.

Ik bedoel alle duizenden leerkrachten en opvangmedewerkers van de scholen die dus sluiten!
Die dus in principe zouden kunnen werken, die zonder klachten of niet ziek zijn momenteel

Heb eens nagedacht over de kaart(en) waarop de besmettingen worden aangegeven. Die kunnen eigenlijk best gevoelens van schijnveiligheid oproepen. Bijvoorbeeld Texel. Daar zou nu geen enkele besmetting zijn. Maar Texel heeft geen ziekenhuis dus de kans dat daar nog iemand getest wordt is klein.

Ik weet niet zo goed of het nog wel wenselijk is om iets te bestellen online?

2 likes

Er staat ook regelmatig onder dat er van een X aantal personen de woonplaats niet bekend is. Weet iemand hoe dat kan? En dat zijn vaak flinke aantallen

Mensen vallen over mijn laatste opmerking zo cru was het niet bedoeld.
De overheid zal niet voor niets deze afweging hebben gemaakt. Net als andere landen met deze maatregel.
Er staan wel meer beroepen niet op de lijst die ook belangrijk zijn, maar ze moeten ergens de grens stellen. Ouders en ook werkgevers zullen een weg moeten vinden in dit alles. Waarbij er een groot beroep wordt gedaan op ouders om creatief te zijn. Zie meerdere oproepen van mensen die willen oppassen. En ik ben mij bewust dat dit niet voor alle ouders mogelijk is.
Zou willen dat de kinderen naar school of opvang konden voor ouders die het thuis niet trekken met continue de kinderen thuis vanwege escalaties of andere redenen. Alleen die mogelijkheid is er niet we zullen het moeten doen met de huidige maatregelen.

Ik hoor het veel om me heen, maar zou zelf Zalando bv denk ik overslaan. Denk dat die medewerkers het niet zien zitten om orders te picken en de postbode niet om alle huizen af te moeten. Of wel ivm inkomen en 0-uren contracten? Ik vind het lastig.

2 likes

Ik moet ook thuiswerken met zoontje van 2. Heb werkgever geappt dat ik vooral tijdens zijn dutje en de avonden m’n werk zou doen. Vinden ze gelukkig prima en als ik in de knel zou komen moest ik het aangeven. Denk dat werkgevers het probleem ook wel begrijpen, dus zou het gewoon even bespreken :slight_smile:

3 likes

Alle electieve ingrepen zijn geannuleerd op mijn werk… We gaan waarschijnlijk op de IC ingezet worden als dit nodig is

1 like

Ik ook niet. Wil eigenlijk haarverf bestellen. Als het verven dan mislukt ziet toch niemand het😅

1 like

Ja ik zie wel veel oproepen om bij kleine ondernemers bijvoorbeeld te bestellen. Ik wil bijvoorbeeld nog wat verzorgingsproducten, denk ja kan dan beter misschien bestellen in plaats van winkel, maar aan de andere kant als het echt moet kan ik het ook nog wel 3 weken redden. Ik vind het ook lullig als die mensen worden blootgesteld aan het virus door mij🤨 hmm lastig

@Monstertruck is meer die terrorzon uit de Teletubbies maar we kunnen niet zonder die kutbitch he :heart:

10 likes

Denk dat er ook minder personeel sowieso werkzaam is daar (verkouden bijvoorbeeld) dus dat je langer op je producten kan wachten dan normaal. Dan zou ik zelf nog ff wachten tot het weer wat rustiger wordt.

1 like

Klopt, maar niet alle functies op een school kunnen vooruit. Ik neem intakes af, dat gaat thuis niet. Ik ga kijken waar ik kan ondersteunen.

1 like

@Bubbles Dat waren ik en @Punaise.

Vooralsnog werken we gewoon nog volledig @Oprah (nog niets gehoord, dus ik ga daar vanuit).

2 likes

We stan a creepy giechelende zon-baby

7 likes

Oooh thanks! :grin:

Wij hebben mail gehad van kdv (grote landelijke organisatie paars met P), en daar staat:
“Concreet betekent dit dat we vanaf morgen alleen opvang verzorgen voor kinderen waarvan ouders een vitaal beroep hebben. Dat kun je op verschillende manieren uitleggen maar bij P volgen we de regel dat in elk geval één van de ouders een vitaal beroep heeft.”

Dus niet 2. Maar scheelt dat per kdv misschien?

3 likes

Wat zijn elective ingrepen?

De geplande ingrepen

1 like