Coronavirus #2

@Lula klopt, nu weet ik niet precies wat haar man doet maar zoals ik het begreep vallen ze beide onder een vitaal beroep.

@Vloeistof oh echt, ik had dan toch wel enkele aanmeldingen verwacht.

Op onze school zijn er nu maar 8 leerkrachten fit genoeg om te werken. We hebben 18 groepen. Dus op dit moment hebben we gewoon niet de mankracht om veel kinderen op te vangen. Helaas is dit op veel scholen het geval en vandaar dat er denk ik voor deze oplossing is gekozen.

3 likes

Ik vind dit zo moeilijk om te lezen. Ik zou zo kunnen oppassen voor mensen in mijn regio, maar dat gaat natuurlijk weer tegen het principe van alle maatregelen in :pensive:
Zo’n onwerkelijke shitsituatie dit

Joh het is toch goed bedoeld

6 likes

Mijn bovenburen ook! Hebben ze normaal nooit en nu is het net een open huis

1 like

Je bent wel lekker op dreef afgelopen tijd he :stuck_out_tongue:
@flamoes ik kende de tips dus al, maar studieadviseurs en psychologen etc komen er ook altijd mee aan dus zijn vast genoeg mensen die het nog nooit gehoord hebben.

Maar als je twee gezonde ouders hebt, waarom zou ouder één dan niet thuis kunnen werken/zijn met de kinderen? Meenemend dat het kind als je het wel naar school brengt een belasting is voor een momenteel nogal fragiel systeem?

Ok leuk/aardig dat je zo reageert? Voortaan zal ik alleen nog maar dingen delen waar niemand ooit van heeft gehoord.
Ik vind dit echt heel kut van je want ik vind dat er in dit topic (ondanks alle narigheid) een goede sfeer hangt in de zin van dat forummers elkaar proberen te helpen. Maar goed heb het al verwijderd want nu voel ik me er dom over.

34 likes

Even voor de nuancering: ze mag niet naar het kdv omdat alleen ik een cruciaal beroep heb en we er bewust voor kiezen om de grootouders niet in te zetten. Maar wel heel lief van je! :heart:

1 like

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Leerkrachten en opvangmedewerkers staan gewoon op de lijst van vitale beroepen dus kunnen, mits ze geen klachten hebben, gewoon aan het werk terwijl hun eigen kinderen door partner worden opgevangen.

Waar lezen jullie dat beide ouders een vitaal beroep moeten hebben om nog in aanmerking te komen voor het kdv?

Mijn vriend werkt in een inrichting voor jongeren dus hij moet blijven werken. Ik heb een kantoorbaan en kan thuis werken, maaaarrr dat wordt niet erg succesvol met een baby van 7 maanden… ik weet nu al dat ik amper wat kan doen aan werk… nou heb ik op het moment ook niet heel veel liggen, dus dat scheelt maar ik voel me wel vervelend tegenover mijn werkgever

Jij bent echt het zonnetje op het forum ofnie

9 likes

Ik vond dit. Ik denk sws dat dit de beste 2 weken zijn om dingen te leren. Dus ik ga, ook weer mn spaans oppakken haha.

3 likes

Hahahaha neem een screenshot van deze activiteit. Ik had linea recta ze op het matje geroepen als tiener. Niet spelen met mijn privé.

1 like

Je mag dus alleen voor wc papier, en blikken eten naar de supermarkt? Die zijn allemaal uitverkocht :stuck_out_tongue:
In theorie zou ik nog dagen kunnen eten van mijn gedroogde linzen, maar ben op zich ook wel toe aan fruit en tussendoortjes.

Bij ons stond het in de mail van het kdv, maar heb het ook in officiële overheidsmededelingen gelezen.

Ik bedoel @Shaaar, als de tweede ouder dus thuis moet blijven omdat ouder 1 een vitale baan heeft. Maar ouder 2 heeft bijv een fabrieksbaan of iets dergelijks dat niet thuis gedaan kan worden. Dus diegene moet thuis blijven, mogelijk geen geld verdienen in sommige gevallen. Dat ik het daarom zonde vind waarom ze niet kiezen voor ook bij 1 ouder met ene vitale baan.

• Lijstitem

afbeelding

5 likes

Oh zo, dat is inderdaad wel cru. Valt het beroep van ouder 2 dan niet onder de lijst? Hoop dat ze die gelede schade dan nog gaan compenseren.

Officieel hoorde ik nog niet tot de lijst van de rivm, net mail gehad van ons bedrijf dat we eraan worden toegevoegd. ( ook wel logisch) morgen maar contact gaan opnemen met het kdv

1 like