Coronavirus #2

mijn onderburen hebben afgelopen 2/3 dagen non stop mensen over de vloer… ik snap het gewoon echt echt niet frustratie uit

2 likes

zijn er veel mensen die thuis betaald kunnen netflixen? Bijna al het kantoorwerk kan toch gewoon via de pc gedaan worden? En de rest moet gewoon naar werk toch, als je niet kunt thuiswerken?
Ik kan niet betaald netflixen iig :stuck_out_tongue:

3 likes

Ook lekker aansporen om het in een groep te doen :’) zal wel geen opdracht zijn die specifiek voor deze situatie is geschreven

2 likes

Alleen als beide ouders zo’n beroep hebben toch.

Nee haha maar dat denkt mijn vriend blijkbaar

Als iemand die behoorlijk op zijn (online) privacy gesteld is en nogal huiverig is data met bedrijven te delen zou ik hier echt not amused over zijn.

Wat kut zeg hahaha dit zou mijn vriend kunnen verzinnen als -ie gymdocent was

6 likes

Ook alleenstaand

morgen is mijn kdv dicht. Als ouders met een cruciale baan opvang nodig hebben kunnen ze bellen of mailen. Tot nu toe nog geen reactie’s. Ik ga thuis maar activiteiten bedenken. Denk dat ik in 3 weken heel het jaar kan voorbereiden

Mijn vriend zou eerst in shifts moeten werken maar nu ook compleet thuis. 3 weken samen maar geen uitjes😅

1 like

Ik vind het engste van dit alles mss nog wel het grenzen sluiten etc. Ik vrees voor alle vluchtelingen, zowel onderweg als in kampen, daar zullen waarschijnlijk veel doden vallen waar geen haan om kraait…

5 likes

Ik gok dat die visie onder de middelbare scholieren zeldzaam is. Die hebben hun ziel al verkocht aan tiktok.

10 likes

Was het maar zo’n feest. Ik kan online ook gewoon in de gaten worden gehouden. Vind dit veel lastiger dan een hele week naar kantoor moeten komen want nu heb ik totaal geen afleiding van een praatje bij het koffieautomaat of samen pauze houden. Heel de dag op mijn reet in mijn eigen kleine kamer vind ik echt kut (behalve dan het voordeel van in mijn legging kunnen zitten zoals ik gisteren postte).

6 likes

Tot na de vakantie :’)

3 likes

Over het ‘1 ouder cruciale baan gedeelte’: Ik vind dat echt nogal wat, we hebben straks duizenden leerkrachten en opvangmedewerkers die géén klachten hebben en zouden kunnen werken, dus niet kunnen werken (iig niet volwaardig hele werkdagen). En de impact is zo immens op de rest. En het idee dat anderen nu juist extra hard werken of niet kunnen werken doordat hun kind thuis zit… voelt toch wel dubbel. Zonde vind ik, ja dat is het denk ik.
Zou willen weten wat de afweging is geweest om te kiezen voor 2 ouders met cruciale banen.

1 like

Ik hoopte dus dat het Belgie was, daar hebben ze aansluitend op de corona maatregelen paasvakantie.

2 likes

Kan dit beamen. Ik werk al 2,5 jaar thuis en de dagen dat ik in vol ornaat achter mijn laptop zit zijn aanzienlijk productiever dan badjasdagen. Dacht altijd dat dat onzin was, maar nee.

Oh en vooral duidelijke werktijden aanhouden! Dus bijvoorbeeld om 9 uur beginnen, koffiepauzes en een lunchpauze inplannen en om 6 uur je laptop dicht.

6 likes

Ik ga wel douchen! Dan doe ik alleen mijn legging weer aan, maar ben dus wel gewoon opgestaan. Ben wel blij dat ik geen blouse of schoenen aan moet, dat maakt voor mij ook niet uit qua productiviteit, als ik maar ben gedoucht!
Ik heb ook collega’s s die direct uit bed achter hun computer kruipen (sommigen zelfs in bed blijven zitten/liggen), maar dat zou ik niet kunnen.

Ben echt wel blij met de sociale online controle die bij ons is :’) Soms baal ik ervan want je kan dus nooit lang wegblijven zonder dat iemand het doorheeft, maar ben nu wel een stuk productiever dan toen ik hele dagen ‘werkdagen’ achter mijn pc maakte voor mijn scriptie. (ook wel logisch misschien, nu er iemand is die me betaalt :p)

2 likes

Ik ga proberen om voor ik achter mijn eettafel ga zitten te sporten binnen :sweat_smile: ben benieuwd

M’n man gaat calamiteitenverlof aanvragen, omdat ik wel moet werken en er geen opvang is voor ons kind.

1 like