Coronavirus #2

Nouja dat is te hopen :stuck_out_tongue:

2 likes

Misschien wel een paar maanden :confused:

1 like

Volgens mij is hier nog best veel voorraad dus als je maandag nog steeds tekort hebt wil ik best wat voor je kopen en opsturen? Of is dat raar haha. :blush:

3 likes

Maar dit werkt toch alleen in theorie of niet, je kunt toch niet zomaar van de hele bevolking bloed gaan afnemen?

2 likes

Zal ook niet gebeuren. Ze zullen misschien opteren naar een steekproef en dat extrapoleren naar rest van de bevolking.

5 likes
13 likes

Bedoelde er dus vooral mee te zeggen dat her complexer is dan simpelweg vingerwijzen naar de millenial met wanderlust. Aangezien het ook de jaarlijkse wintersporter in Italië, de accountant op zakenreis en ga zo maar door is. Denk dat we er goed aan doen om te realiseren dat dergelijke uitbraken wellicht ook horen bij hoe makkelijk we tegenwoordig grenzen overstappen en hoeveel voordelen ons dat doet. Ben best benieuwd wat er uiteindelijk als het allemaal over is gaat blijken wat we in de toekomst anders moeten/kunnen doen.

5 likes

Voor het geval zit ik vast aan een triple Grimbergen

3 likes

@HvO @Lemongrab
Wij mogen ons ondertussen wel experts noemen aan het aantal posts te zien :nerd_face:
Dus nu kunnen we bij elke talkshow aanschuiven enzo.

Ik was net bij de Gamma, wist niet dat ze daar ook wc papier verkochten joh. Ja nu niet meer, want was op.

11 likes

Ik zal even in mijn glazen bol gaan kijken brb

2 likes

Geïnspireerd door @tuula heb ik net hier in Texel een pakketje tijdschriften en puzzelboekjes plus een of andere lokale lekkernij (soort koek) gekocht voor mn opa en oma. Allebei 90 en opa heeft longkanker dus kunnen écht niet naar buiten. Mn moeder gaat morgen gemaakte maaltijden naar ze brengen en neemt het pakketje dan mee.

Dus tnx @tuula!

40 likes

Op Texel. Als je in zegt op het eiland lachen ze je uit daar :stuck_out_tongue:

6 likes

Hoeveel maanden nog tot ik mijn billen weer zedig kan schoonwrijven?

Want nu gebruik je… ? Saharazand?

4 likes

Moet zo nog naar de winkel. Ben erg benieuwd.
Zou bijna uit mezelf in quarantaine gaan, en dan niet om Corona, maar omdat ik de achterlijkheid van de medemens echt niet kan handelen nu.

16 likes

Interessant, thanks!

1 like

stuur ze dit

Koopmans, hoofd virologie aan het Erasmus MC, sluit zich hierbij aan. Als het gaat om verjaardagsfeestjes en etentjes moeten mensen “serieus nadenken of ze dat nu nog wel moeten doen”.

Volgens haar moeten mensen niet meer nonchalant doen over het coronavirus. “In mijn omgeving hoor ik nog te vaak ‘ach, moet dat nou allemaal?’, en dan zeg ik: ‘ja, doe dat nou!’ Als we met heel veel mensen meedoen, kunnen we voorkomen dat we in het Italiëscenario terechtkomen.”

4 likes

Weet niet of deze in de stroom van berichten al is gedeeld. Maar wat een verhaal dit. Nederlandse gozer:

6 likes

Dat hebben wij ook gedaan. Dat feestje halen we wel een keer in.

1 like

Aan Texel…?
:sweat_smile: