Helemaal terecht ja. Vroeger werd ik ook aan mijn nekharen meegesleept voor al die vaccinaties die je als kind moest halen, tijd om de rollen een keertje om te draaien En anders wil ik ook nooooit meer geklaag horen over corona want dan is het haar eigen schuld. Overigens vind ik het ook niet verstandig als zij hem niet zou halen, want als mijn ouders corona zouden krijgen verwacht ik niet dat dat heel soepel zou verlopen allemaal. Denk nou gewoon aan jezelf en je omgeving joh.
Het zal wel weer een dRiNgEnD aDvIeS worden om vakantie te vieren in de achtertuin
Ziet er naar uit dat er nog weinig versoepeld gaat worden. Vraag me nu wel af waarom die ruimte er nog niet is. Volgens het WHO is het aantal besmettingen van 5 naar 2,5 miljoen wereldwijd gezakt. Hoe kan het bij ons dan niet genoeg dalen?
Ik vraag me dat ook af. Merk dat iedereen om me heen echt snakt naar meer perspectief dus ik baal best wel van deze uitspraak, had liever nog even in onwetendheid gezeten tot de eerstvolgende persconferentie.
Ik mis ook echt perspectief, maar ik ben ook oprecht bezorgd om hoe dit verder gaat. Ik denk echt dat als we pas in mei/juni of later (?) veel open kunnen gooien, een groot deel van de ondernemers niet meer bestaat. Een deel krijgt nu al geen steunâŚ
Ik baal best wel van dat ik probeer zo weinig mogelijk mensen te zien en dat mijn huisgenoten wel regelmatig op pad gaan, er allerlei dingen stuk gaan die gelukkig gerepareerd of vervangen kunnen worden maar daardoor bijna wekelijks onbekenden over de vloer, telkens weer anderen natuurlijk, huisgenoten gaan nu warm douchen bij anderen, en ik moet naar allerlei extra medische afspraken door gedoe met planningen en ben daardoor ook elke week extra op pad. Daardoor kom ik echt met veel meer mensen in aanraking dan ik zou willen
Ik denk dat te veel mensen schijt hebben. En dan voornamelijk aan de bezoekthuis regels.
Geloof niet dat al deze besmettingen op werk/de supermarkt worden opgelopen.
Hoop echt dat we niet te veel gaan stijgen (maar we stijgen dus wel alweer).
Helemaal met je eens. Vooral perspectief is nodig. Want wanneer willen ze wel meer regels loslaten? Ik ben ook bang dat, hoe onduidelijker dit blijft, hoe groter de groep wordt met mensen die zich er niets meer van gaan aantrekken omdat het te lang duurt. Dan wordt het gewenste resultaat ook niet behaald lijkt mij.
Ja ik denk het dan inderdaad ook! Ik bevind me zelf in een bubbel waarin iedereen wel goed met de regels omgaat, dus als je dan ook hoort dat de besmettingen dalen, dan denk je âgoh gaat goed!â. Als je dan dit soort berichten leest dan vraag je je toch af waar het dan misgaat. Dacht oprecht dat het goed aan het dalen was door de 1 pers bezoekregel en de avondklok.
Maar echt whyyy.
Ellende dit.
Maar dat valt toch ook helemaal niet te zeggen? Er zijn heel veel variabelen: hoe goed mensen zich aan de maatregelen houden, nieuwe mutaties, de levering van vaccins. Niemand heeft een glazen bol en kan zeggen wanneer de maatregelen niet meer nodig zijn, ook de overheid niet.
Het alternatief is dat ze nu alvast een datum prikken waarop maatregelen worden opgeheven, zonder te weten wat dan de stand van zaken is. Voor je het weet rijzen de ziekenhuisopnamen weer de pan uit.
Ik merk ook dat steeds meer mensen in mijn omgeving daar niet âgoedâ mee omgaan. Dan bedoel ik niet feestjes houden oid, maar bijvoorbeeld met een verjaardag wel beide ouders tegelijk uitnodigen of als stel beide tegelijk op visite gaan. Wat dus eigenlijk niet mag, omdat je maar 1 persoon op bezoek mag hebben
Ik hoop wel dat als ze alles gaan verlengen, dat ze het niet gelijk tot eind maart/begin april doen. Gewoon voor twee weken en dan opnieuw beoordelen
Ik snap het ook echt niet. Ik hoop echt dat we weer wat meer dingen kunnen gaan doen, er is gewoon geen licht meer aan het einde van de tunnel imo.
Ik merk ook echt dat de sfeer op social media steeds meer omslaat. Waar er eerst 1 iemand was die tegen alles in ging, zijn dat er nu steeds meer. Zag nu dat ze in klazienaveen alle winkeliers oproepen om âgewoonâ open te gaan op 2 maart. Ik ben echt wel eens bang dat dit flink uit de hand gaat lopen. En dat we straks wel allemaal gevaccineerd zijn, we langzaam weer alles mogen en de cijfers dan alsnog stijgen. Maar goed, dat is een doemscenario waar we niet vanuit gaan.
Nou ik hoop niet dat we gaan versoepelen. Ben bang dat t mis gaat dan. Eerst maar even afwachten wat t doet dat de basisscholen opengaan. Er is inderdaad geen licht meer aan t einde van de tunnel. Dat gevoel heb ik ook.
Alles wat voor mei gebeurt is meegenomen denk.
Ja dat vind ik echt heel erg lastig. Zoveel mensen wie enorm gaan doemdenken en hele complotten delen en doen alsof het kabinet het leuk vindt om âhet volk te pestenâ.
Ik hoop echt dat per 1 maart middelbare scholieren in ieder geval 1 volle dag per week naar school kunnen of elkaar elders kunnen treffen en onderwijs kunnen volgen.
Echt precies de reden waarom ik Facebook van mijn telefoon heb gegooid. Echt een broeinest van viruswappies. En eerlijk, het boeit me ook helemaal niks wat Jan uit Appingedam vindt van de coronaregels. Word er alleen maar boos over als ik alles lees, terwijl het echt geen afspiegeling is van hoe de rest van de maatschappij erin staat in deze crisis. Roeptoeteraars roeptoeteren namelijk toch wel.
Ja ook reacties onder nieuwsberichten zijn nu echt vooral negatief. En dat kan natuurlijk goed dat dat vooral de groep is die nu reageert hoor maar ik zie dat wel verschuiven.