Caronatopic #9

Ja snap je volledig! Mijn moeder snapte ook niet waarom mijn vader geen brief had, hij is ouder en hartpatiënt. Maar die mag mooi wachten totdat alle oude oudjes eerst zijn geprikt.

2 likes

Wat fijn! Ik hoop dat mijn moeder (ook uit '57) hem ook snel krijgt en hem ook daadwerkelijk gaat halen… Ze is nogal de wappie kant op geslagen en heeft geen vertrouwen in AstraZeneca dus ik verwacht hier nog wel een paar pittige discussies over te moeten voeren.

Ja precies dan zou je bijna willen dat je t door kon geven maar dat heeft met die astrazeneca niet zoveel zin natuurlijk.

@Disconnected ik vond t eerst ook een beetje jammer om die astrazeneca te krijgen (als ik ooit mn huisarts durf te bellen). Maar inmiddels denk ik beter iets dan niets en hoe meer mensen met iets gevaccineerd word hoe beter.

AstraZeneca? Hoor om me heen ook veel mensen met flink last van bijwerkingen. Heb hem zelf vanochtend laten zetten, ben benieuwd!

1 like

Ja ik weet zelf ook nog niet helemaal wat ik van dat vaccin vind, maar iets is inderdaad alweer een stuk beter dan niets. En aangezien we er toch niks aan kunnen veranderen kunnen we hem beter gewoon wel aannemen haha. Des te sneller kunnen we hopelijk allemaal weer leuke dingen doen.

Hopelijk hoef je niet veel te discussiëren met je moeder. Mijn moeder stuurde allemaal feestende emoticons. :partying_face: haha…

Ja precies @Whoopdidoo ze zou hem liever aan mijn vader geven maarja dat werkt zo niet. Ze blijven toch voorzichtig gelukkig.

En het is inderdaad beter iets dan niets…!

1 like

Haha dat was ook mijn eerste gedachte

1 like

Ja Astra zeneca idd! Het was even vervelend, die bijwerkingen maar het stelt me ook wel gerust dat mijn lijf daadwerkelijk iets aan het doen is met dat vaccin.

1 like

Soms heb ik echt zo’n realisatiemomentje dat ik denk de fuck we leven in een pandemie. Ben ik de enige die t na bijna een jaar nogsteeds bizar vind.

21 likes

Ik heb maandag j.l. mijn 2e prik gehad. Zelfde bijwerkingen als bij de 1e, en inderdaad wel iets heftiger. Was er helemaal naar van. Kreeg nu ook weer steken tussen mijn schouderbladen, werd er zo brak van dat ik 's avonds maar vroeg naar bed ben gegaan. Voelde me de volgende dag weer ok.

1 like

Heb dat af en toe ook. Dat ik 's ochtends wakker word en denk, er was wat… Oja, Corona.

2 likes

Haha die mondkapjes geven helaas zo’n vertekend beeld

1 like

Ik denk dat het van Markie wel mag maar dat zegt meer over zijn inzicht dan over of ik denk dat het een goed idee is.

20 likes

Even nuance op het vaccineren, ik heb een uitnodiging gehad, afspraak gemaakt, maar bleek zwanger. Dus ik heb de afspraak afgezegd en laat me na de zwangerschap met alle liefde vaccineren.

3 likes

Hooguit met Markie naar het Markermeer.

7 likes

Denk wel dat t mag maar niet here I come :joy:

En nog geen uitnodiging om te prikken maar hoor wel bij een groep die vrij snep geprikt wordt.

Ik wil trouwens echt wel weg naar een landalhuisje dit jaar. (Of een ander merk, in ieder geval wil ik eekhoorntjes).

Ik heb zelf COVID gehad, maar ook mijn vriend en wat familieleden, collegas

Mijn moeder is op zich geen wappie maar wil dus ook eigenlijk AstraZeneca niet omdat ze ‘een goed vaccin’ wil. Echt zo vermoeiend. Ik weet trouwens niet zeker of zij die wel krijgt want ze is wel de goede leeftijd maar ze heeft ook een auto-immuunziekte dus ik weet niet of ze officieel een risicogroep is of niet. Anyway als zij een uitnodiging krijgt sleur ik haar aan haar haren naar de GGD, geen gezeur. Ik zou inmiddels Spoetnik V nog in mijn oogbal laten injecteren, wees blij dat je een vaccin krijgt mens.

8 likes

Ja ik snap die ontevredenheid met AstraZeneca ook niet? Het biedt bescherming tegen besmetting, mogelijk zelfs 82%. En een ernstig ziekteverloop wordt bijna helemaal voorkomen. Dat wil je toch gewoon?

Een half jaar geleden snakten we naar vaccins en was het maar hopen dat iets ook maar enigszins zou werken. Nu hebben we meerdere opties met verschillende effectiviteit (maar alsnog goede effectiviteit!) en gaan we verwend lopen klagen dat we niet ons favoriete vaccin krijgen.

1 like

Ik vind de communicatie ook wel heel onhandig. Eerst hoor je dat dat vaccin amper werkt, dan oh ja werkt wel ok, dan nja het is misschien niet voor de aller-kwetsbaarsten en daarna pas dat hoge beschermingspercentage en over het ziekteverloop. Mijn moeder heeft nog nooit de griepprik gehaald want ja soms heb je gewoon de griep, maar nu er een vaccin is waarmee een coronabesmetting niet ernstiger zal uitpakken dat een gewone griep is het ineens onaanvaardbaar. Wil je de deur uit of niet, moeders??

2 likes