Caronatopic #9

Voor mij wel “goed nieuws”, woon in 1 van de 2 regio’s. Ik zag net 4 positief geteste mensen in mijn gemeente vandaag (vrij grote gemeente), ben benieuwd wat dan gemiddeld is.

2 likes

Zijn er meer mensen waarbij coronatest.nl het niet doet? Ik probeer in te loggen om te kijken of m’n uitslag er al is, maar hij blijft alleen laden nadat ik inlog.Terwijl er normaal altijd staat ‘je uitslag is nog niet bekend’.

Ik vermaak me veel te erg met deze struggle-haarlijn. Het is wat je verdient, willem!

26 likes

Geen klachten en afstand = niet testen toch?

Ik vind 't raar dat iemand op de werkvloer corona heeft (misschien zelf daar opgelopen? who knows) en dat mensen dan gewoon naar kantoor blijven komen alsof er niets aan de hand is

3 likes

Ja is ook, maar als je baas de poot stijf houdt heb je weinig keuze

2 likes

Wij hoefden ook niet naar huis als een collega besmet is en ik werk bij de Rijksoverheid, dus ze volgen bij mij wel vrij nauw de regels in samenspraak met GGD. Wanneer je gewoon 1,5 m afstand hebt gehouden en geen klachten hebt, hoef je niet getest te worden en niet in quarantaine. Tot nu toe bleef het bij ons ook elke keer bij een besmetting per keer, waarbij diegene in eigen kring was besmet. Ik voel me er persoonlijk ook niet echt prettig bij, maar het is dus wel volgens de regels.

1 like

Goede vorm van koppelverkoop. ‘Koop een Lowlands-kaartje en een neusspray en bespaar op ellende!’

6 likes

Wow dat zou toch mooi zijn…

1 like

Heel fijn dat er meer geld beschikbaar komt voor het onderwijs. Wel ben ik benieuwd hoe we dat in de praktijk gaan regelen en gaan zien.
We hebben van de eerste thuiswerkperiode ook subsidie gekregen en net op het moment dat we die gingen inzetten met extra begeleiding kwam de 2e thuiswerkperiode. Nu gaan we weliswaar weer naar school maar we laten zo min mogelijk volwassenen binnen dus van extra begeleiding is nu nog geen sprake.

1 like

Ik ben zo blij met de halvering van het lesgeld. Ik heb onder andere door mijn Corona besmetting en de nasleep ervan vertraging opgelopen in mijn studie traject, dit geeft wel even wat ademruimte :pleading_face:

19 likes

Ja mee eens, het lijkt me ook alles behalve prettig werken.

Zo gaat het bij mij op kantoor ook. In 1 jaar tijd 3 besmettingen gehad, maar iedere keer 1 persoon, verder niemand besmet. Ik vind het aan de ene kant niet helemaal kloppen dat we al die tijd op kantoor gewerkt hebben, maar aan de andere kant, het werkt wel en ik heb de pest aan thuiswerken.

2 likes

Het extra geld is zeker fijn. Maar het zullen toch echt de leerkrachten zijn die het verschil zullen gaan maken, en niet een grote zak geld. Ook zonder geld zouden ze er keihard aan werken om de schade te herstellen. Dan maakt extra geld en personeel het natuurlijk wel makkelijker, hoewel ik me afvraag waar ze bekwame en bevoegde mensen vandaan halen. Die staan namelijk niet in rijen voor de deur.

Ik snap niet zo goed waarom volgend schooljaar half collegegeld is? Vorig jaar en vooral dit jaar hebben we er super veel last van gehad en moeten we wel vol betalen en ik mag toch hopen dat we volgend jaar wel zo ver zijn met vaccinaties dat dan de scholen gewoon (grotendeels) open kunnen. Ik vind het dus zuur omdat ik dit jaar afstudeer. Had het logischer gevonden dat ze van huidig schooljaar de helft kwijtschelden, omdat we er nu een vol jaar last van hebben…

14 likes

Als je dit studiejaar afstudeert krijg je ook geld terug (€535) Alleen is deze maatregel niet nieuw vandaag, dus daarom staat ie er misschien niet bij in het nieuws?

1 like

Ja, dat had ik gehoord. Echt super fijn!! Maar is nog steeds ‘maar’ de helft van wat er volgend jaar gebeurd. Ik vind het goed hoor dat ze dat doen, ik vind zeker dat er compensatie moet komen. Maar vind het zuur voor ‘mijn’ leerjaar (het jaar na ons/jaar daarna (?) kregen ook opeens halvering in het eerste leerjaar, dus dat scheelt intotaal ruim 2000 - 500 nog steeds 1500 korting intotaal) gezien wij er ook wel echt last van hebben en nu moeten afstuderen tijdens een lockdown (en dat hopelijk (!!) volgend jaar niet meer zo is)

2 likes

Ja eens hoor, op z’n minst ook een halvering voor dit jaar had ik helemaal terecht gevonden. Sowieso is die €2000+ als standaardtarief ook in non-coronajaren al veel te hoog.

4 likes

Pff, vriendin van mij heeft corona gehad. Vorige week weer beter ze bleef zelf alleen zo moe. Gisteren kreeg ze koorts en pijn op de borst, net door de scan geweest, longembolie. Opgenomen dus, ben er erg van geschrokken. Begin 30 en hartstikke gezond verder.

4 likes

Ik studeer halverwege volgend collegejaar af en val er tussenin:(

1 like