Caronatopic #9

Het is natuurlijk fijn dat je minder ziek wordt. Maar als je ziek bent kun je het wel verspreiden right? Dus dat is wel zuur voor de 80+ buurman die het 90% vaccin kreeg maar bij dje 10% hoort :crazy_face:

Maaarrrr laten we afwachten idd

Ik hoop stiekem dat ze nog altijd een oplossing vinden voor de zzp’ers in de zorg :see_no_evil:, voor het september is :joy:

1 like

Beter dan anaal als je het mij vraagt :slight_smile:

11 likes

Ik vond dit artikel wel fijn als ‘geruststelling’ over het Janssen vaccin: https://www.hln.be/binnenland/waarom-je-vaccin-van-johnson-en-johnson-ondanks-effectiviteit-van-maar-66-procent-toch-graag-in-je-arm-zou-moeten-willen~a75e00e9/

Vind het sowieso een voordeel dat er maar 1 prik nodig zou zijn, ben niet zo’n held met naalden dus als ik een 2de prik kan vermijden dan graag :sweat_smile:

2 likes

Van Ark zei ook al dat ze het niet positief inzag vandaag. Snap dat allemaal best maar heb liever dat iedereen die niet in zijn eentje beslist over het al dan niet versoepelen van maatregelen zijn mond houdt totdat er beslissingen zijn genomen. Dit is alleen maar deprimerend voor iedereen lijkt me toch.

5 likes

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen
 Halve klassen weer misschien. Vind het wel opvallend dat die Hoekstra dat nu in de media gaat vertellen, lijkt toch een politiek spelletje. Ik hoorde dat het overleg etc. nog moet plaatsvinden dus hij is een beetje voorbarig.

1 like

Maar die 80+ buurman is alsnog beschermd als er genoeg mensen gevaccineerd zijn en er groepsimmuniteit is.

Inderdaad, want ik kan me ook voorstellen dat sommige niet opdagen voor hun tweede prik. Ze maken ook de kanttekening dat dit vaccin wel getest is bij de mutaties bv. in Zuid-Afrika en op alle leeftijdsgroepen.

1 like

Ik hoorde op de radio dat wij 11 miljoen van die Jansen Jansen vaccins hebben besteld. Dan hebben we toch verder niks nodig? Als dat zo is kan die Astra toch de pot op :upside_down_face:?

Jansen moet eerst nog goedgekeurd worden, anders hebben we niks. En Astra levert veel vroeger, al in Q1, (of althans, dat was het idee) waardoor het vaccineren veel sneller zou kunnen gaan. Dus de pot op niet echt, als Jansen al goedgekeurd wordt wordt het leeuwendeel pas in Q3-Q4 geleverd volgens de huidige planning. Dus dat is alsnog wel een domper. Er is niet voor niks op meerdere paarden tegelijk gewed.

2 likes

Ik snap dat ze destijds op meerdere paarden hebben gewed. Maar goed, als Astra ook nu niet kan leveren of voor bepaalde groepen niet effectief is oid. Is het geen wereld ramp, we hebben tenminste iets achter de Hand :dancer:t3:!

Is er eigenlijk een plan wat we met al dje overbodige vaccins doen? Als we alles geleverd zouden krijgen zegmaar? Gaat dat naar landen die nu niks hebben kunnen bemachtigenâ˜č

Mijn hoofd bij nieuws over het Jansen en Jansen vaccin:
afbeelding

43 likes

Tegen mij zeiden ze dat als ik bijvoorbeeld op vrijdagavond klachten krijg ik beter naar de ggd kon gaan, aangezien ik daar dan sneller geholpen wordt. Bij het amc kan je geloof ik vooral doordeweeks snel terecht. Voor de zekerheid even bellen misschien?

Hadden ze maar niet derdewereldland moeten worden niet onze schuld

O ja haha wel onze schuld! Naja lang gelezen zand erover

14 likes

Ik voel me ook pas sinds vandaag weer beetje de oude, maar nog steeds heel weinig eetlust en vermoeid. Mn moeder komt me na de volgende ophalen zodat ze lekker voor me kunnen zorgen :grin:

Ik wil trouwens hier niemand mee afschrikken, komt misschien wel zo over. Ik ben nooit ziek dus echt niet gewend me zo te voelen #manflu

4 likes

Als je het vertrouwen in de mensheid begint te verliezen of het even niet meer zit zitten (of gewoon zin hebt in Ă©chte feelgood filmpjes) check dan vooral de Youtube filmpjes van Linde Merckpoel:

4 likes

Omg doet me denken aan middelbare school, waar een klasgenoot zei nouja wij hebben er toch ook hard voor gewerkt dat het hier zo goed gaat. Eigen schuld inderdaad.

Ik vind dit echt een heel fijn filmpje waarin duidelijk wordt uitgelegd waarom Israel al zo ver is met vaccineren:

Ik vind dit wel weer zo’n moment dat ze je een lekkere worst/wortel voorhouden.
Bedoel de ene minister zweert dat alles 8 februari open gaat, de volgende zegt dat dat echt nog niet kan.

Straks weer een berg teleurgestelde kinderen in mijn videocall, omdat papa en mama al beloofd hadden dat ze op 8 februari weer naar school mochten en nu gaat het niet door

(het kan nog 2 kanten op, maar ik vind zondag/dinsdag afwachten beter dan nu alvast in feeststemming komen dat de kinderen weer naar school gaan per 8 februari)

3 likes

Mocht het niet zo zijn dan rijd ik Wopke klem en overhandig ik hem plechtig mijn kind en wens hem veel succes ermee.

22 likes

Is het ‘IsraĂ«l’ al gelukt de Palestijnen te vaccineren?

39 likes