Caronatopic #9

Goh echt heel verhelderend inderdaad, bedankt voor deze transparantie!!1!

4 likes

Ik heb me net aangemeld bij een oproep van het Rode Kruis Ready2Help om hier in de beurt bij een priklocatie niet-mobiele mensen/ouderen te vervoeren. Echt fijn om iets te kunnen betekenen (als ik ingepland kan worden) :smiley::smiley::smiley:

33 likes

Ik lees dat het JJ vaccin voor 66% effectief is. Waren andere vaccins niet >90% effectief? Kan iemand, die er verstand van heeft, mij geruststellen mocht ik ooit over 82848 jaar het JJ vaccin krijgen?:rofl::blush:

Ik krijg waarschijnlijk Astrazeneca (als die wordt goedgekeurd) maar daar lijkt het ook een stuk lager te liggen. Snap dat je niet kan kiezen, maar voelt toch een beetje jammer dat je dan niet een vaccin a la Pfizer krijgt die veel beter werkt.

1 like

Ik snap dit niet? Er staat; ‘Aan de derde testfase deden 45.000 mensen mee. Volgens Janssen had 85 procent daarvan minder last van klachten door corona. Dat betekent dus dat zij wel corona kregen, maar geen ernstige klachten hadden’. Dus dat betekend dat je het nog wel kan krijgen, ziek kan worden, alleen dan minder heftig? Onderaan de pagina staat ook zoiets
 Ik dacht dat vaccins ervoor zorgen dat je het niet kreeg? Ik vind dit zo meer klinken als een preventief medicijn dan dat het echt voorkomt dat je ziek wordt, dat is bij de andere vaccins toch wel?

Ik snap er ook niets van. Al zeggen ze bij de griepprik ook dat je t alsnog kan krijgen maar dan milder omdat je lijf t al kent.
Ik snap niet waarom je een vaccin zou willen die maar voor 66% werkt. Wil gewoon beschermd zijn😭

Ja dan krijgt straks je collega de ene die 98% effectief is en jij die van 66%, de ander weer een van 80%, random. Hoe gaat dat werken? Niemand wil die 66% toch?

Nouja toch heb ik liever 66% kans op bescherming dan 0% hoor.

5 likes

Ja nee zeker wel maar je zou maar een longpatient zijn en die 66% krijgen terwijl je kerngezonde buurman de 99% krijgt

2 likes

Vraag me af hoeveel het uitmaakt, uiteindelijk moeten we toch naar groepsimmuniteit toe dus denk dat het dan niet zoveel uitmaakt welke je hebt gekregen?

9 likes

Ik denk echt dat er iets verkeerd staat in dit artikel of dat het niet compleet uitgelegd wordt. Het lijkt me sterk dat van die 45000 mensen 85% corona kreeg. Dat is zonder vaccin al een absurd hoog percentage.

2 likes

Uiteindelijk zal het wel niet zoveel uitmaken inderdaad
 Maar dan zouden ze die 66% als laatste moeten uitdelen

Maar die groepsimmuniteit werkt toch alleen als meer dan een bepaald percentage mensen voor >90 procent beschermd is?? (ik dacht dat dat zo zat maar weet ik veel dus correct me if i’m wrong)

Ik begin nu te twijfelen
 moeten we dan maar gewoon wachten tot je wel kan kiezen welk vaccine je wilt? Zal dat ooit een optie zijn? Ik wil niet die van 66% om een half jaar later te horen dat je dan wel voor 95% kan gaan.

Dit is niet wat er bedoeld wordt met die percentages toch? Je bent immuun of je bent het niet. Die 66%/95% betekent dat het bij zoveel procent van de bevolking werkt en dat gedeelte van de bevolking is dan ook gewoon 100% beschermd. Dacht ik.

3 likes

Maar jongens misschien moeten we niet nu allemaal gaan steigeren over die 66%, dat is slechts de eerste tussentijdse uitkomst. Het is nog niet goedgekeurd, de onderzoeken zijn zelfs nog bezig en ze zijn ook nog aan het onderzoeken hoe het zit met 2 doses. Er is dus nog helemaal niks zeker over dit vaccin.

Wachten tot je kan kiezen lijkt me niet handig, we zitten in een pandemie en het is zaak om zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Maar goed zo ver zijn we nog niet, als dat ĂŒberhaupt al zou kunnen.

19 likes

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk! ik wist niet dat ze nog aan het kijken waren naar een 2e dosis

1 like

Ja over 3-4 weken komt de tweede!

Volgens mij is het maar net hoe hard je immuunsysteem aan het werk gaat
? Ik was na de griepspuit dit jaar ook 2-3 dagen beetje kwakkelig. Collega had vandaag verhoging, en we hadden ook allemaal wel wat spierpijn in de rug en nek vandaag.

Die armpijn is ook wel real ja, leunde ff nonchalant tegen een deurpost, auw.

2 likes

Ik vind dit zo’n Calimero-standpunt

5 likes

Wtf zit die Frits Wester net te lullen
 dinsdag is weer persco, het is niet waarschijnlijk dat weer alles open gaat en de avondklok weer wordt teruggedraaid na 9 feb.

Wat een teringkutzooi zou dat zijn zeg.
Ik word helemaal gek dan.

1 like

De rest kan mij gestolen worden.

9 likes