Caronatopic #9

Ohja ik snap je volledig! Had jezelf zoiets overkomen op je werk hadden ze je allang het gat van de deur gewezen. Maar goed, zijn baan wil ik ook echt niet.

Laten we de moed er inderdaad maar inhouden en er van uitgaan dat het goed komt, kijk zo uit naar een festivalletje in de zomer ofzo. Al is ons grote evenementen bureau van de stad gisteren omgevallen door de crisis. Zo triest allemaal.

Ja dacht even de bron opzoeken, denk dadelijk heb ik iets gedeeld wat van iets heel vaags afkomt, maar artikel is helder en duidelijk qua uitleg.

1 like

Leuk mijn vriend krijgt maandag zijn prik voor curevac onderzoek in het UMC. Ik mocht helaas niet mee doen!

4 likes

En @Banananana en alle anderen; wanneer krijg je te horen of je de placebo gekregen hebt of de real deal?

En als je de placebo hebt, krijg je dan alsnog (met voorrang?) het vaccin?

Ik vind dit echt interessant en tof dat jullie er aan mee doen haha

1 like

omg ik ging 12:15 weg ofzo. Had om 10:00 afspraak maar was er al om 09:30 en om 09:45 gesprek met de arts. Hoe laat moet je over vier weken, forummeet op de tropenafdeling

@Ohappyday ja met voorrang idd

2 likes

ik 14:30!

Volgens mij is de tweede afsrpaak hetzelfde als de eerste, dus ‘volledig’ onderzoek en dan weer inenting. Dus denk wel dat het weer lang duurt, je moet sowieso weer half uur na de prik blijven etc

Zijn de aantallen van de vaccins zoals ze hierin staan nu al omgerekend naar 2 doses? Of moet je alle aantallen zelf nog naar 2 doses delen? Iemand die dat weet?

Oh en wat ik me laatst ook afvroeg. Ze hebben het de hele tijd over die 70% van 17 miljoen voor groepsimmuniteit. Maar kinderen (<18) krijgen in de eerste instantie het vaccin nog niet, toch? En dat lijkt me ook best een grote groep
 Daarbij opgeteld alle mensen die het vaccin niet willen of mogen, lijkt me nog best lastig dan die 70% te behalen. Of zie ik dat verkeerd :flushed:

zijn jullie via anoniem nummer gebeld voor het curevac onderzoek? ben maandag gebeld, ben bang dat zij het waren maar ben niet meer teruggebeld helaas

Ja was anoniem volgens mij

1 like

Ik niet anoniem, nummer eindigde op 7000

1 like

Zojuist m’n eerste vaccinatie gehad! Nu kwartiertje wachten. Echt super geregeld allemaal zeg!

27 likes

Ik zag zojuist dat de Rijksoverheid het dashboard iets heeft aangepast. Nu kun je ook zien hoeveel vaccins er de komende weken geleverd gaan worden.

1 like

1,3 miljoen
 ik geloof echt dat we in 2026 weer naar de winkel kunnen.

Ja sorry kan me allemaal niet snel genoeg gaan.

28 likes

Ik wilde niet meteen een graftakken stemming creĂ«ren maar ik weet niet of ik blij ben met deze transparantie als het 1.3 miljoen vaccins zijn verspreid over 6 wekenđŸ€Ł

1 like

Haha deze berichten maken de regenachtige dag nou niet echt beter :grimacing:

Ik snap heel goed dat het weinig lijkt, maar dit is het eerste begin van vaccineren, ik heb er echt wel vertrouwen in dat er meer en meer vaccins komen. Er zullen ook nog wel vaccins goedgekeurd worden, dus houd moed jongens, het komt eraan

20 likes

jaa it’s something! Vandaag ook bericht van 2 familieleden gekregen die een vaccinatie hebben gekregen. En taart.

2 likes

Ik zou het best tof vinden om ineens in een X-men te veranderen.

2 likes

Nou met die problemen mbt AstraZeneca denk ik t niet
 lees alleen maar vertraging en meer vertraging.