Caronatopic #13

Echt fijn voor je vriend hoor, maar dit zegt helemaal niets natuurlijk. Mijn vriend heeft ook geen corona gehad toen ik het had en dat was voor vaccinatie. Uit dit soort anekdotes kun je helemaal niets afleiden. Lijkt me handiger als we gewoon kijken naar bewijs over vaccins dat wetenschappelijk is vergaard.

20 likes

Hier in de Kempen gaat het ook supervlot, de 2 vaccinatiecentra in de buurt gaan deze week 12.000 prikken zetten (oorspronkelijk 4.000 maar ze hebben opgeschaald zodat de vrijwilligers tussen Kerst en Nieuwjaar vrij hebben). Echt nice.

1 like

Ok snob. Jezus ik kan het toch gewoon een fijn gevoel vinden dat het vaccin klaarblijkelijk werkt voor mijn vriend. Ik had totaal niet de intentie een wetenschappelijk bewijs aan te dragen :sweat_smile:

15 likes

De pessimist in mij denkt dan wel dat je delta had :joy:

@nello vind t eigenlijk best raar dat ze dan tussen kerst en oud en nieuw niet prikken.

3 likes

Je hebt ook gewoon gelijk hoor. Het vaccin beschermt je tegen ernstig ziek zijn maar kan er ook voor zorgen dat het virus bij binnendringen meteen kapot gemaakt wordt en je dus helemaal niet ziek wordt. Dus negatief test.

7 likes

Is om de vrijwiliggers die alles runnen ook even rust te gunnen. Er worden niet minder prikken door gezet (volgens mij heeft iedereen die een booster mag al een uitnodiging gekregen hier, en normaal was het 4.000 op een week en nu dus eenmalig 12.000) dus die week vrij verdienen ze echt wel. Situatie is hier ook anders dan in Nederland, boosterpercentages liggen in de omgeving tussen de 32 en 42% geloof ik.

1 like

Oooh dan is t wel wat anders. Dacht al wtf hoezo gaan ze dicht, hier gaan ze juist die week op volle kracht.

1 like

Misschien kunnen ze bellen en kijken of ze alsnog eerder kunnen omdat de capaciteit inmiddels is vergroot? Want eind januari is wel heel ver weg
 (beide van mijn ouders van onder de 70 zijn nl vorige week al geboosterd)

Mijn oom is gister overleden aan corona. 2x gevaccineerd met AZ, nog geen booster gehad. Hij had de deltavariant, ga je toch denken wat als 'ie z’n boostervaccinatie nog wel had kunnen krijgen. Maar goed, dat gaan we nooit weten

12 likes

:pensive: Sterkte!

1 like

Twee overaanwezige troela’s net in de Aldi tegen elkaar: ohhh mai gawwwdddd waarom kijken al die mensen ons zo aan dannnnn? Nou meid misschien omdat je het vertikt een mondkapje op je smoel te zetten? Hoe moeilijk is het joh :woman_facepalming:t3:

2 likes

Dankjewel, lief

2 likes

Vandaag onder de 10.000 besmettingen :tada::tada:

6 likes

Oef wat heftig
 dat verwacht je dan niet meer ook. Snap dat je dat soort vragen hebt, ook al zijn ze niet te beantwoorden

Sterkte :heart:

1 like

Fijn dat hij negatief is! Maar dit heeft niet zoveel te maken met de werking van het vaccin toch? Voordat iedereen gevaccineerd was kende ik iemand die corona had, geen afstand gehouden van vriendin en vriendin had het ook niet gekregen.

Oh zie dat dit al gezegd is haha.
Nouja iig mooi dat ie biet ziek is

1 like

Morgen via werk de booster vaccinatie halen. (14.00)

Ik werk in de zorg (nachtdienst) en ga morgen mijn 3e nacht in. Ben bang dat er klachten zullen optreden na het boosteren waardoor ik mogelijk tijdens mijn nachtdienst met de spreekwoordelijke gebakken peren zit.

Ben na de 2e (Pfizer) vrij ziek geweest.

Iemand die de booster al heeft gehad en ervaring met klachten oid?

2 likes

DK boven de 10.000 besmettingen :joy: (ruim 13.000, NL heeft 3x zoveel inwoners dus zou omgerekend voor NL 40.000 besmettingen zijn), positief percentage 5% nu

Horeca is nog open hÚ, tot 22/23u. Cafés kunnen wel vrijwillig toch sluiten incl vergoeding van overheid, doen er ook wel een aantal zag ik.

@Mirke ik had koorts van de eerste 2, maar niet van de derde :blush: nergens last van gehad.

1 like

Ik ben van de eerste goed ziek geweest (was ook krap 2 maanden nadat ik zelf covid had gehad), maar de tweede merkte ik weinig (behalve beetje gammel en klieren onder m’n oksel), derde was hetzelfde als de tweede.
Meeste collega’s hadden hetzelfde als ik, weinig klachten, enkeling had er koorts van.
Maar altijd beter dan nu covid oplopen. Ik heb 1 jaar de griepprik overgeslagen omdat ik in de nacht zat, toen kreeg ik de week erop influenza, 7 nachten rillend in m’n eigen zweet gedreven, had ik achteraf die prik maar genomen :sweat_smile:

2 likes

Mijn vader en zijn vrouw zijn a.s. donderdag aan de beurt, zij zijn van '55 en '65 en wonen in het midden van het land. Vraag me af of de ouders van je vrienden echt niet eerder terecht kunnen.

2 likes

Mijn ouders kunnen ook pas begin januari terecht terwijl ze vorige week al een afspraak konden maken