Caronatopic #13

Bedankt voor jullie antwoorden! (@Broodrooster , @Kusjessoldaat , @Ikgebruiklievergeennaam sterkte :heart:)

@Antagonist fijn dat je nu weer wat meer kan. Ja, vermoeidheid is echt lastig. Ik ben het dus wel in een bepaalde mate gewend, maar als het dan weer erger wordt is dat wel echt vervelend.

@Lot jeetje, kan dat dan lang doorgaan hè! Fijn dat het nu wel beter gaat. Echt shit dat het voor de vaccinaties was. Ik heb het wel na de (eerste twee) vaccinaties dus hopelijk helpt me dat!

1 like

Zit toch kern van waarheid in.

4 likes

Ik kan nu niet online vinden wat ik ‘moet’ doen. Dus wellicht dat iemand het hier weet 🥲. Maar ik was gisteren met een vriendin (heeft 40 min naast me in de auto gezeten) en rest van de middag/avond tegenover me aan tafel. Redelijk brede tafel, ik kwam met m’n dwergenarm ongeveer halverwege dus niet in elkaars aura. Van te voren beiden een negatieve zelftest en geen coronaklachten.

Nu heeft haar vriend vandaag positief getest, met een zelftest. Gisteren had hij nog geen klachten. Zij testte negatief met zelftest en heeft geen klachten. Maar ik kan nu dus nergens vinden of ik iets moet doen/laten? Of dat ik alleen moet testen als zij toch positief test of klachten ontwikkelt? En als ik met wel moet laten testen of dat dan bij de GGD moet of dat een zelftest genoeg is…

Testen als je vriendin pas positief is.

2 likes

Thanks! Zij gaan sws de 25e laten testen, ik hoef in principe nergens heen ook. Dan wacht ik het af en mocht ik wel klachten krijgen ga ik me uiteraard meteen laten testen.

1 like

Haha ja! Ik woon in de stad :wink::upside_down_face:

2 likes

Ik hoop niet dat dit al heel vaak gevraagd is, maar kan het niet vinden.
Weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat je de booster zichtbaar kan maken in de Corona-app?

Duurde bij mij 2 weken!

2 likes

Bij mijn vader stond het al de volgende dag erin :hushed:

Mijn praktijk :o Ben zo benieuwd wie jij bent haha.
Ik HOOP dat ik donderdag kan. Maar wil niet gaan als er honderden op afkomen.
Vind het moeilijk inschatten. Ik kan wel langslopen en weggaan mocht het te druk zijn, mijn basisschool is er tegenover.

1 like

O dat is heel snel!

1 like

Mijn praktijk valt ook onder die koepel. Ben benieuwd of de GGD gaat faciliteren. Want ik heb van elders in het land vooral steeds gelezen dat alle initiatieven afgehouden worden…

1 like

Bij m’n ouder stond de booster er de volgende dag al in.

1 like

Hoe bedenk je dit hè.

Ja hoe bedenk je dit he als taxichauffeur die nu weer een maand bijna geen inkomsten heeft.

39 likes

De waarheid is hard?:no_mouth:

2 likes

Ik denk oprecht dat je hier als overheid meer kwaad mee doet dan goed. Er zijn volgens mij best veel mensen die niet (durven te) vaccineren vanwege een gebrek aan informatie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je deze groep overtuigt met zo’n harde boodschap.
Ik weet verder niet hoe de informatievoorziening is in Amerika, maar dit lijkt me niet de manier.

Ik zie in Nederland gelukkig veel goede initiatieven vanuit artsen. Ze gaan bijvoorbeeld de straat op om mensen te informeren, er is een telefoonteam ingesteld om mensen die twijfelen te woord te kunnen staan. Ik denk dat je daar echt veel meer mee bereikt dan zo een harde onpersoonlijke boodschap.

2 likes

In Amerika zijn nog meer minderheden dan in NL. Daar wordt ook actief de straat op gegaan om iedereen te overtuigen. Daar zijn ook gewoon telefoonlijnen om mee te overleggen. Echter is het daar immens groot dat het boodschap nooit volledig zal aankomen itt in NL.

3 likes

Als ik vergelijk met hoe Hugo en Mark de hele tijd om de waarheid heen draaien vind ik dit hard.
Maar het is inderdaad wel de waarheid.

En disclaimer: ik weet dat er een deel van de bevolking niet bereikt wordt met de juiste informatie waardoor deze mensen nog niet zijn gevaccineerd.
Maar er is ook een groot deel van de bevolking die de informatie simpelweg niet wil horen. Omdat ze of zich superieur voelen en denken dat vertrouwen op eigen immuunsysteem genoeg is of omdat ze niet willen horen dat iedereen moet bijdragen aan de oplossing en liever alleen aan zich zelf denken. Voor die 2e groep zou dit wel wat vaker zo hard gezegd mogen worden

Door de post van @Lavender95 ben ik bang geworden dat ik niet als griepprikgroep maar als bmigroep ben geregistreerd. Terwijl ik normaal gewoon wel de griepprik krijg.
Het goede nieuws van vandaag: priktempo is zeer verhoogd. Mn moeder van 67 kan maandag maar mn collega van 58 die net een een afspraak heeft gemaakt kan dinsdag al! Zit meer dan een week tussen het afspraak maken in en is dezelfde locatie. Dus er zijn echt veel plekken bijgekomen.
Verder maakt de snelle verspreiding van omikron me fuckin bang.

@Ikgebruiklievergeennaam ik denk niet dat die boodschap bij de 2e groep aankomt eerlijk gezegd. Denk eerder dat ze dan meer richting wappie gaan want “zie je wel t wordt ons opgedrongen”