Caronatopic #13

Yes eigen immuunsysteem heeft hun geholpen. Niet wetend dat ze een cocktail aan medicatie daar hebben gehad waardoor kans op sterfte is verminder. Dagen op hun buik hebben gelegen. Spiermassa kwijt zijn. Soms geheugen kwijt zijn. Maar ja.

3 likes

Ook een beetje jammer dat ze ook weer een grote druk op de zorg hebben geleverd terwijl dat wellicht had verholpen konden worden door gewoon een prikje

1 like

Tjaaaaaa eigen keuze hè van de ongevaccineerde! Wagen de kans dat het hun nooit zal treffen.

3 likes

Misschien een domme vraag, maar t omt/rivm heeft t over modellen waar er 3000-5000 mensen op de IC zouden komen. Maar in zuid afrika lijken ze over de golf heen te zijn. Al kan ik me voorstellen dat dat door de zomer daar komt. Maar Denemarken had vandaag ook minder positieve testen. Kan natuurlijk eenmalig zijn. VK ook 10.000 minder al weet ik niet in hoeverre dat een weekend effect is. Maar zou t zo kunnen zijn dat het meevalt?
De cijfers zijn natuurlijk gebaseerd op hoe snel t kan verspreiden, en dat doorgerekend, maar uiteindelijk zit er toch een max aan t verspreiden?

Nou ja weet niet zo goed wat ik wil met deze post. Hoop vinden ofzo :joy:

2 likes

Ik vind het wel fijn dat ze nu een keer van het ergste scenario uit gaan.
Voorheen deden ze altijd of het wel mee zou vallen en moesten ze ineens hard op de rem trappen.
Als het nu mee blijkt te vallen kunnen we sneller versoepelen dan we nu denken en misschien zelfs wel een keer alles onder controle krijgen.

11 likes

Ja dat hoop ik ook hoor! Dat we door deze lockdown tijd krijgen om te prikken. Al zie ik dat ook nog niet snel gebeuren. Snap ook niet waarom t in andere landen overal kan. En hier zo weinig. Al zie ik dat mijn locatie nu wel elke dag open is van 9 tot 20.

Mn verhaal was ook niet iets om te zeggen dat de lockdown niet nodig was ofzo. Maar meer een soort hoop dat t misschien meevalt. Ook gewoon omdat een paar duizend mensen op de ic zo onwerkelijk klinkt, en ook niet zou kunnen, dus gewoon duizenden doden.

Zoveel mensen op de ic is ook onwerkelijk.

Ik ga heel graag mee in je hoop dat het allemaal wel mee valt en dat we met de lockdown tijd kopen om te prikken.
Het moet toch een keer goed gaan en meezitten.

1 like

Mijn schoonzus is inderdaad geen seconde benauwd geweest. Ook niet met een saturatie van 75. We hebben nog met haar gevideobeld en ze oogde ook heel raar vermoeid, heel wazig maar dat had ze zelf totaal niet door.

Mijn broer zei nog “maar ze leeft toch nog?” Ja maar nog steeds restklachten, twee getraumatiseerde tienerdochters.

Ik denk heel eerlijk dat als een van mijn ouders op de ic komt mijn broer die persoon is die zonder pbm amok staat te maken tegen zorgpersoneel. Mijn vader heeft tegen mij ook al gezegd als dat mocht gebeuren, dus dat als hij of mijn moeder op de IC komt ik niet welkom ben “met zo’n achterlijk pak”.

Ik heb nu zelf wel echt het gevoel van de eerste lockdown terug, met deze variant.

5 likes

Zo ken ik ook een collega! ‘Oh als ik het krijg, lekker makkelijk, dan heb ik een herstelbewijs en moet ik 6 maanden geen test doen’
Zij is na 3 weken nog steeds niet in staat om uit haar bed te komen en haar man is vorige week opgenomen in het ziekenhuis :roll_eyes:
En het is een echte wappie, ze gaat naar de betoging tegen de coronamaatregelen, zegt dat wij allemaal in apen gaan veranderen of binnen de 2 jaar sterven, wil mij overtuigen dat mijn dna veranderd is,…

4 likes

Wat naar zeg! Nou je broer wordt gewoon weggedragen door de beveiliging als hij zich zo zal gedragen. Hoop dat het nooit zover komt.

@Whoopdidoo ik zag iemand op LinkedIn vandaag iets heel interessant over ZA plaatsen maar kan het niet meer terugvinden. Daaruit leken de besmettingen nog wel op te lopen. Maar wat onbekend is hoeveel er precies in het zkh liggen omdat dat soort data niet gedeeld wordt. Je kunt dus niks zeggen over besmetting en ratio drukte op zorg in ZA. In UK is het booster programma ontzettend goed bezig, en ik denk dat daardoor het meevalt met de zkh opnames.

2 likes

"herstel"bewijs… Lol. Mag hopen dat mensen nu gaan kappen met zichzelf moedwillig besmetten

Pfff, echt bizar dat mensen dat doen. Kan me er ook zo moeilijk iets bij voorstellen dat je die grens dan over gaat.

De vriend van een familielid van me heeft dat ook overwogen toen iemand hem dat aanbood, heeft dat gelukkig niet gedaan, maar heeft daarna (ongevaccineerd) alsnog corona gekregen.

1 like

Ja, in het weekend ligt het hier altijd lager. Maar er zijn wel meer maatregelen ingevoerd dus laten we het hopen!

1 like

Ik had het ook al gezien: mensen met enkel 2 vaccins waarvan de tweede lang geleden is, raken bijna even vaak besmet (besmetting wordt dus amper voorkomen, ernstige ziekte nog wel - is iig sterk de verwachting). Echter, 33% heeft al booster gehad en maar zo’n 10% van omicron besmettingen is bij mensen met booster… dat is heel gunstig, want het lijkt erop dat de booster in veel gevallen besmetting voorkomt!

12 likes

Niemand heeft de afgelopen drie maanden Corona gehad en iedereen is gevaccineerd?

Er zijn hier wel ongevaccineerden maar volgens deze poll hebben zij niet de afgelopen drie maanden geen corona gehad. Kan ook dat ze niet gestemd hebben natuurlijk.

Omdat bureaucratie.

Een verpleegkundige probeert zich aan te bieden als prikker, is in januari 4 dagen per week beschikbaar en jn feb en maart 1 dag per week.

Mag niet komen helpen want moet tot en met maart minimaal 2 dagen per week beschikbaar zijn :wave:t3:

Mijn docent die oproept om veel feestjes te houden en bij elkaar te gaan logeren :expressionless:

1 like

Yes de universiteit heeft net een mail gestuurd dat als je vandaag geen tentamen maakt dat je gewoon een extra kans krijgt. Ik zat echt best wel te stressen want wou binnenkort bij mijn vader langs vanwege zijn verjaardag want hij is nogal eenzaam sinds het overlijden van mijn moeder maar hij is al wel 70+ dus wou niet ergens onnodig corona oppikken.

9 likes

Wat is lang geleden? Als ik in januari booster zou kunnen krijgen (optimistisch misschien) dan ben ik ‘pas’ 5 maanden volledig gevaccineerd. Ik vraag me weleens af of ik beter dan nog iets langer kan wachten omdat ik misschien nog genoeg antistoffen heb. En het dan meer nut heeft om te boosteren als ze meer aan het dalen zijn. Maar ja, kan niet checken of dat echt zo is natuurlijk (dus ik ga hem wel gewoon halen als het kan).

1 like