Caronatopic #13

Pff, ik zie echt op tegen deze werkweek (daarna twee weken vrij). Behandeling voor jonge kinderen, zorg, dus we zijn gewoon open. Maar afstand houden kan bij ons echt niet, dus ben zo bang dat het een keer misgaat.

1 like

Ik snap al die mensen niet die nu de grens over gaan om daar lekker te shoppen en te genieten van de horeca. En dan op tv ook zeggen hoe fijn dat is. Lockdown is er toch juist voor bedoeld om mensenstroom heen en weer te beperken.

9 likes

Een goede vriend van m’n vader is ongevaccineerd en hield er ook complottheorieĂ«n op na en hij ligt nu al 2 weken op de IC in coma. Ik vind het echt heel heftig.

Vraag me dus af als hij wakker wordt (hopelijk wel) hoe hij dan tegen Corona/vaccinaties aankijkt.

2 likes

Is beetje als muntje opgooien. De een is dankbaar dat die er nog is en steunt het vaccineren de ander blijft anti-vaccin.
Sterkte!

3 likes

Echt waar? Ik vind dat dan toch bijzonder. dat je ondanks dat je op de ic terechtkomt toch nog tegen vaccinaties blijft. Wat is dan hun gedachtegang? Dat ze er toch zonder vaccinatie bovenop zijn gekomen ofzo?

1 like

Ja ik had het zelfde. Dus die prio hielp niet echt :rofl:

2 likes

Bij ons twee antivaxxers, eentje ook echt een corona-ontkenner, allebei op IC gelegen, gelukkig niet aan de tube, maar beiden tegen medisch advies met ontslag naar huis gegaan toen het weer enigszins ging. Eentje zit thuis “braaf” aan het zuurstof en de ander weigert zuurstof te gebruiken. Dusss

4 likes

Je kan toch gewoon echt niet begrijpen hoe die mensen denken toch. Echt heel bijzonder.

1 like

Hoezo zou je dat weigeren?? Dan ben je toch hartstikke benauwd? :expressionless:

1 like

Nee, mensen met corona voelen zich vaak niet echt benauwd, zijn vooral kapotmoe, kunnen niks.

2 likes

Doet me denken aan de moeder van een jochie wat wij in huis hadden 2wkn ivm ieder ernstige covid had (niet gevaccineerd).

Ze heeft longschade liet de CT zien. En er is revalidatie geadviseerd. Maar dat is natuurlijk niet nodig. Ze gaat wel flink stomen. :+1:t3:

Is dit echt? Mijn grootste corona angst is t idee dat ik geen adem meer kan halen. Maar als je echt laagzuurstofgehalte hebt en opgenomen moet voel je dat dan niet in je longen?

In eerste instantie merken ze weinig van benauwdheid. Ook met saturatie van 80% ontkennen ze dat ze benauwd zijn. Maar je ziet wel andere ongemakken. Niet helemaal meer helder. Onrustig in doen en laten. Vaak komt het omslagpunt dat ze echt benauwd zijn dan pas binnen. Of het komt doordat wij 380784x vragen of ze echt niet benauwd zijn.

4 likes

We hadden vd week 1 die trok z’n optiflow af en liep tegen medisch advies in naar huis. Daar aangekomen toch maar 112 gebeld want ging thuis niet.

8 likes

Aww ik vind het eigenlijk echt zielig al die verhalen en al dat leed, ook als mensen het zichzelf voor een stuk aandoen :frowning:

5 likes

Ja dat is zeker wel sneu!

3 likes

Ja maar dit
 zo ken ik een gezin dat bewust Corona heeft opgelopen voor een herstelbewijs.

Dochter moet binnenkort naar de longarts en hij is super moe en benauwd.

Maar de QR code is binnen :+1:t3:

4 likes

Bewust corona oplopen vind ik wel helemaal next level en je kind bewust ziek maken is kindermishandeling. Daar stopt mijn medelijden dan toch.

16 likes

Teeeeering wat erg. Succes met je QR-code ook, alles is dicht.

1 like

Ja hier ben ik ook benieuwd naar wat ze dan denken wanneer ze het gered hebben. ‘Zie je wel, m’n immuunsysteem werkt’?