De grote vraag is, krijgen we een lekkere zomer of nie
Voor jou een vraag, voor mij ook.
Ik wou even zeggen dat ik dit zo onwijs lief vind dat je dit aanbied. Ik lees dit met tranen in mijn ogen
Ben het sowieso eens ermee dat er meer geld naar de zorg moet. Vind ik ook, liever vandaag dan morgen.
Maar realiteit is wel dat dat nĂș geen verschil maakt helaas. Is helaas nou eenmaal zo dus we moeten het er mee doen wat er nu is
Het idee dat extra ziekenhuisbedden nu zin hebben is trouwens ook achterhaalt. Met exponentiële groei in de ziekenhuisopnames zijn die bedden binnen enkele weken (of dagen, afhankelijk van de toename) gewoon weer vol.
Je zal het uiteindelijk dus gewoon van maatregelen en vaccinaties moeten hebben, wil je niet dat de ziekenhuizen overstromen.
Dat gezegd hebbende moet er inderdaad in de zorg worden geĂŻnvesteerd (meer personeel, minder werkdruk, beter salaris etc.). Maar zomaar extra bedden heeft niet direct echt zin.
Maar volgens mij gaan er (als we naar het coalitieakkoord kijken) ook geen extra structurele investeringen gedaan worden dus dat belooft weinig goedsâŠ
Ja, ook dat inderdaad. Als je meer bedden en personeel daarvoor hebt, wacht je gewoon wat langer met maatregelen en liggen de bedden 5 dagen later alsnog vol. Heb je hetzelfde probleem.
@Daria ik snap dat ook niet. Vond het klappen voor de zorg al heel awkward en dit bevestigt het alleen maar
Omg ja. Dat klappen was ook alleen maar toen mensen dachten dat de pandemie maar 3 weken zou duren en ze daarna gewoon weer anti zorg konden zijn in stemgedrag.
Het is heel tegenstrijdig want op het intranet van het academisch ziekenhuis waar ik werk staat juist dat ze (academische medisch centra in het algemeen) blij zijn met het coalitieakkoord en de plannen. Dat heeft oa te maken met veel extra geld voor (fundamenteel) onderzoek en preventie. Voor de toekomst natuurlijk hartstikke belangrijk maar voor de korte termijn denk ik echt jemig zelfs jullie snappen het niet.
Sterker nog; ze gaan bezuinigen op de zorg!!
Ik geloof ook niet dat meer geld direct effect heeft, maar op langere termijn denk ik wel. Een tekort aan IC bedden was ruim 10 jaar geleden al een probleem en vlak voor de pandemie heb ik gezien hoe halve afdelingen gesloten waren met als gevolg dat er continue zieke kinderen geweigerd moesten worden. Werken in de zorg moet absoluut aantrekkelijker worden gemaakt, juist voor de langere termijn, en dat gaat niet met bezuinigen. Voor de korte termijn moet je toch echt blijven inzetten op vaccinaties en (strenge) maatregelen, ben ik bang.
Dit is ZO lief Dankjewel. Het is voor waar ik de komende tijd ben helaas wel te ver maar ik waardeer het aanbod zo erg. Dat helpt echt. Wie weet zijn er andere forummers die hier ook behoefte aan hebben?
Er gaat niet bezuinigd worden op de zorg.
Ze gaan alleen minder meer geld naar de zorg doen.
Door meer in te zetten op preventie willen ze de stijgende zorgkosten afremmen.
Ik doe weer eens een zelftest, maar dat vakje kleurt dan langzaam aan, maar aan de voorkant van het âlopendeâ kleurtje is het altijd iets donkerder.
Altijd weer een hartverzakking als ik zie dat ie donkerder is bij de T
Vind het wel kut om te horen dat iemand, die hetzelfde heeft als ik, er nu slecht aan toe is. Met het enige verschil dat ik mij wel heb laten inenten en niet morbide obesitas heb. En ik ben een tijdje geleden nog met die persoon het gesprek aangegaan dat je een groot risico neemt om je niet te laten vaccineren.
Begrijpelijk als je ver moet reizen, dat is niet zo chill. Nou als iemand anders behoefte heeft eraan, stuur maar een PM
Hahaha ja dat had ik gisteren ook
Vind dat zo onbegrijpelijk he. Dan heb je al iets, en heb je zwaar overgewicht en dan niet vaccineren. En tegelijk zo confronterend. Heb ook zwaar overgewicht, licht gekke longen maar niks officieels. Maar zodra t kan maak ik die booster afspraak. Ben van alle mensen die ik ken het meest voorzichtig.
Ik snap gewoon niet dat je na bijna 2 jaar deze ellende er nog zo licht over kan denken.
Mocht je meer in het noorden wonen ben je hier ook welkom als je dat wil.
Hahahaha ik moet ineens weer zo hard lachen om die tentamens. Dat verzin je toch alleen als je op je achterhoofd bent gevallen. Ook dat gegil van rut steeds dat je niet in de spits moet reizen. Nu kan ik er op de fiets heen, maar het overgrote deel moet met de trein. Tentamen is om 8:30 uur. Wanneer moet je dan reizen? Ohja in de spits
Directrice van mijn mân moeder in het PO is ook niet helemaal wijs.
Stuurt ze een mail dat de leerkrachten hun werkdagen naar school moeten komen voor de noodopvang, ondanks dat er helemaal niet zoveel personeel nodig is. Reden? Dan is er extra tijd elkaar te ontmoeten en vergaderen.
Staat létterlijk in de mail:
Tip; regel onderling op Ă©Ă©n dag allemaal op school te zijn.
Precies de bedoeling meid