Ik vind het ook triest als de gedachtegang is dat we meer zorgpersoneel nodig hebben zodat we kunnen feesten een er dan maar meer mensen ziek worden. Die mensen zijn er helaas inderdaad, maar niet alle mensen die meer zorgpersoneel willen denken zo, daarin vind ik het te kort door de bocht.
Zoals ik het zie gaan we dat personeel permanent nodig hebben aangezien we een extra virus hebben waardoor er sowieso meer zieken zullen gaan blijven komen.
Ja over die mensen heb ik het toch niet.
Ik snap wat je zegt, ik denk inderdaad dat ik het te simplistisch gesteld heb. Met deze drukte is het moeilijk om ook nog extra personeel op te leiden. Wat ik vooral mis is een beweging om hier verandering in te brengen voor de langere termijn en een stukje extra waardering in de vorm van bijvoorbeeld meer salaris, etc.
Denk dat we zowel in België als ik Nederland niet de regering hebben die heel erg wil investeren in de zorg. Het begint met stemmen op partijen die die wil hebben.
die uit Denemarken nog niet binnen, maar wel een negatieve uitslag op Schiphol verkregen dus mag morgen gelukkig gewoon verder reizen
wel een belachelijk bedrag maar dat vergeet ik vast later wel😅
Ja snap ik. Deed ik sowieso al, maar dat neemt niet weg dat ik me verbaas over het feit dat partijen die dat nooit wilden doen, daar nu nog steeds aan lijken te blijven vasthouden. Terwijl het gevolg van dat beleid zo duidelijk zichtbaar is nu.
Is dit een lijst? Ik heb gegoogled maar kwam op site vd overheid dat die lijst 14/12 voor het laatst geüpdatet is.
M’n man vliegt over anderhalve week naar Spanje, dus ben benieuwd of die moet testen vooraf, of überhaupt wel kan gaan.
Lijkt me redelijk duidelijk dat er in beide regeringen geen partijen zetelen die een duurzame langetermijnvisie voor ogen hebben wb de zorg. Of het klimaat.
Après moi, le déluge.
Mensen mogen nog zoveel klappen voor de zorg, maar echt steun bieden zal dan toch via het stemhokje moeten gaan.
Ja, is een lijst:
En die is hier te vinden: https://www.mscbs.gob.es/en/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov/spth.htm
Dankje! Mijn man vliegt de 28e en we staan niet op de high risk lijst dus jeeej!
Was ook helemaal vergeten dat dat formulier er bij hoort, kan me al het geklaag erover van forumposts nog wel herinneren. Hopelijk gaat die dat formulier invullen terwijl ik op werk ben haha.
Pffff deze lockdown raakt me wel echt nu. Wss omdat ik weet wat me nu te wachten staat. Vorig jaar heb ik me zo eenzaam en depressief gevoeld en ben nu zo bang dat ik daar weer in terecht ga komen. Zie nu gewoon op tegen m’n weekje vrij met kerst omdat ik niet weet wat ik moet gaan doen. Ben zo klaar met alles en de uitzichtloosheid. Ik wil gewoon echt niet meer zo.
Nog maar zo’n 4 maanden tot de lente
Wel een mega vet spel
‘ They said it’s too soon to draw conclusions since the variant is quite new and hospitalizations can lag weeks behind infections’
Zegt echt nog vrij weinig
Ja hier ook. Goede vriendin wil ook geen booster, want ze blijft niet bezig. En ze moeten ook maar alles open gooien en dan maar zien wat er gebeurt want corona gaat niet meer weg.
Mijn ouders willen geen booster want ze vertrouwen op hun immuunsysteem en zijn inmiddels banger voor de prik dan voor corona vanwege alle verhalen van mijn broer over de collega van de buurman van de postbode van 51 die plots dood neerviel na de prik. Ze zijn er ook bijzonder trots op dat ze 'm niet gaan halen. Dat zal Hugo leren.
Ja, daarom zei ik erbij even afwachten natuurlijk. Maar merk dat ik zelf uit elk klein dingetje hoop haal dat er licht schijnt aan het einde van deze veel te lange tunnel. Wil het gewoon te graag denk ik :’)
Hoi hoi, weet niet of je hier überhaupt behoefte aan hebt maar ik ben ook vrij en alleen tussen kerst en Oud en Nieuw en ik pas op een leuke flat en kitten in die periode. Ik ga alleen 1 kerstdag naar een ouder op bezoek. Je bent welkom voor een maaltijd, film kijken of bordspel spelen ofzo. Hoeft natuurlijk allemaal niet en misschien is het te ver weg voor je (020) maar je bent in ieder geval welkom als je wilt
Ze zijn wel flink bezig met het uitbreiden ervan. In mijn regio althans. Mijn vriend werkt op de ICT afdeling en ze zijn aan het kijken of mensen van alle afdelingen willen leren prikken
3 maanden en 2 dagen! En de langste nacht is ook al bijna, dan wordt het straks ook weer wat langer licht.
Het feit dat in dit exact weet, is omdat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit. Dikke knuffel!
Ik vind dit inmiddels zo’n dooddoener. Nee op de korte termijn niet mee, maar dit zeggen mensen nu ook al bijna twee jaar. We moeten toch een keer beginnen met investeren en het lijkt me toch handig om dat niet te doen als corona ooit voorbij is (ik denk dat die dag sowieso nooit zal komen).