Caronatopic #13

Zo, hallo vermoeidheid! :sweat_smile: Je hebt helemaal gelijk, ik verwijder mijn post even om verwarring te voorkomen.

Vallen jouw ouders onder GGD Hollands Midden?
Dan klopt het wel. Als er boosters over zijn krijg je een sms. Dit doen ze nu ipv de overgebleven boosters beschikbaar te stellen voor iedereen. Dat was afgelopen weekend een chaos.

1 like

Ik heb nog niks gelezen over boosters bij mensen die covid hebben gehad en daardoor maar 1 vaccin hebben
 Heb zelf 2 weken geleden m’n eigen 2e prik gehaald just to be sure, maar heb hier nog echt niks van voorbij zien komen.

Volgens mij niet, ze wonen in de Achterhoek. We denken nu dat het de SMS was die bedoeld is voor zorgmedewerkers boven de 60. Maar mijn vader is allang met pensioen en heeft nooit in de zorg gewerkt
Wel lekker zooitje bij de GGD want die wisten dus ook niet dat deze SMSjes gestuurd gingen worden. Dus was ook echt even paniek vanwege al die waarschuwingen voor phishing.

Hollands Midden is omgeving Leiden.

1 like

Ik heb dit ook. Toentertijd werkte ik nog bij de GGD en ik zit ook in m’n 7e maand nu. 2x AstraZeneca gehad dus die boosterprik is wel welkom. Ze mogen opschieten dan, ik kom uit 1998 dus nog laaaaang niet aan de buurt qua leeftijd (die waren pas in juli/augustus aan de beurt). We wachten rustig af

Nou dat wordt sowieo doorprikken. Zouden ze dan toch een razendsnel plan hebben waar iedereen netjes op tijd weer aan de beurt is?

1 like

Maar wat ik me afvraag; als je dan in de 10e maand wordt geprikt; is het dan nog wel geldig? Of moet je er dan weer opnieuw 2?

Soms voelt het echt als wiskunde:
Jantje heeft in mei 2021 Ă©Ă©n janssen prik gekregen vanwege zijn COPD was hij eerder aan de beurt dan Marie. Marie kreeg in juli 2021 haar eerste pfizer prik en 2 weken later de tweede. Klaas twijfelde eerst heel erg, maar zijn moeder kreeg in in april corona en werd 14 mei opgenomen. 7 dagen later besloot Klaas zijn eerste Astra Zeneca prik te nemen. De tweede werd door de bijwerkingen en het aangepaste advies uitgesteld. Deze kreeg hij 10 weken later.
Wiens reispas verloopt het er het laatst en wanneer mag Marie weer naar Zuid Afrika reizen?

35 likes

Hahaha ik ga deze echt voorleggen bij onze wiskunde sectie op school!

9 likes

Hahaha je kan de percentages van werkzaamheid nog toevoegen en dan de kansen op opname als er geen booster - nvm. Ik sla door :rofl:

Edit: hoewel dat van ZA natuurlijk een strikvraag is want er is een reisverbod toch :relieved:

1 like

Ik lees altijd met veel intresse mee, echter heb ik een vraag en misschien weet iemand hier erop het antwoord.
Ik was tot okt dit jaar werkzaam in de zorg en had nauw patiëntcontact, hierdoor is mijn laatste prik dus al 13 feb geweest. In okt heb ik de stap gemaakt naar ander werk, hierdoor heb ik (denk ik?) geen recht meer oo voorrang voor de booster. Mijn 9 maanden zijn dus al om. Weet iemand hoe dit zit? Of is t idd dan gewoon testen voor toegang totdat je je booster krijgt.

De situatie vh artikel gaat over een reispas, niet over toegangsbeleid binnen Nederland, daar is nu nog niks over bekend.

1 like

Hoe ik het lees is dat alleen je reispas verloopt, niet je Nederlandse coronatoegangsbewijs. Dus denk alleen even niet op vakantie naar het buitenland tot je je booster hebt

2 likes

Sorry niet goed gelezen, maakt voor mij dus eigk niks uit, ga toch niet reizen nu. Dank!

Mijn booster is nu opgenomen via m’n digiD in m’n app, alleen staat het nu als een 2e vaccinatie. Ik heb covid gehad en daarna 1x gevaccineerd. Is dat niet vreemd?

Nou deze is iig weer duidelijker dan die op nu.nl maar dan zouden ze nu toch gewoon in moeten zetten op prikdatum?! Dus eerst geprikt, eerst geboosterd?

Maar het is dan toch ook je 2e vaccinatie? Staat er geen geldigheidsdatum bij?

Ik lees het als: niet binnen 9 maanden die booster, geen reispas. Stel je hebt de booster na 10 maanden betekent dat nog altijd dat je geen reispas krijgt.

Ja zo lees ik het ook. Dat er dan teveel tijd zit tussen de prikken. Dat de booster dan dus minder effectief is, als je m later dan 9mnd na 2e prik krijgt. En dat je dan dus geen reispas krijgt? Maar dat lijkt me gek.

2 likes

Ja zeker als ze daar nĂș mee komen en die sukkels hier weer maanden achter de feiten aanlopen en wij simpele burgertjes daar dan de dupe van zouden zijn :pleading_face: