Universiteit der klap van de molenwiek
Waar lees je dat? Heb ik niks over gehoord
Nee, over die twee weken doen ze waarschijnlijk niet moeilijk (bij zorgpersoneel niet in ieder geval). Het komt ook niet op de dag aan natuurlijk. Maar je kan toch zelf een afspraak maken dus kan dat niet over twee weken?
Ik vind het ook onduidelijk, want het klinkt een beetje alsof ze zeggen dat je coronapas 1 februari verloopt als je nog geen booster hebt gehad, maar volgens mij bedoelen ze dat er per 1 februari een regel ingaat dat er max 9 maanden tussen je tweede prik en je boosterprik mag zitten omdat je coronapas anders verloopt.
Dus volgens mij is het zo dat als je bijvoorbeeld 1 september je tweede prik hebt gehad, je uiterlijk 1 juni je booster moet hebben gehad, anders verloopt je coronapas op 1 juni.
Ik heb eind juli mijn 2e prik gehad, dus dan zijn de 9 maanden pas eind april voorbij. Ik denk dat ik/we voor die tijd wel aan de beurt ben/zijn voor een booster hoor! Mijn ouders zijn een maand eerder gevaccineerd dan ik en er hoeven nog maar 10 jaar bij voordat zij aan de beurt zijn voor een booster. En nu hoeft iedereen er maar 1 ipv 2 dus gaat denk ik een stuk sneller dan de vaccinaties eerder dit jaar.
Ik heb hem al in april ofzo gehad (risicogroep) dus heb wat minder speling⊠nog wel een herstelbewijs maar het is me onduidelijk wat ik daar dan nog aan heb
@Junebug85 ah dat zou ook goed kunnen! Maar dan is het ook krap voor mij, precies zoals @Totoro zegt
Er is ook een groep jongere mensen die het vaccin met voorrang kreeg, maar nu geen voorrang krijgt voor de booster. In mijn geval zou ik binnen 2 maanden de booster moeten krijgen om binnen de 9 maanden te blijven.
Maar ik hoop nu gewoon dat ze een beetje vaart gaan maken en dat het inderdaad scheelt dat iedereen er maar 1 hoeft.
Nee we konden dus geen afspraak maken. Alleen optie voor morgen of overmorgen.
Mijn werk gaat zelf boosterprikken zetten voor personeel als je voor een bepaalde tijd je 2e vaccinatie gehad hebt
Ik heb een beetje hetzelfde als jij gelukkig!
Maar sinds gister proef en ruik ik helemaal niks meer, en ik heb geen snotneus of keelpijn dus het is zoân rare ervaring.
Ik drink nu gewoon maar heet water ipv thee want ik proef toch geen verschil.
Heb jij dat ook?
En voor mensen die hersteld zijn, hoelang duurde het ong tot je smaak en ruik terug keerde?
Ja sorry, daar heb ik in mijn voorbeeld idd geen rekening mee gehouden @Luzarl. Maar ik heb wel het idee dat het met de boosters sneller gaat qua aantallen dus ga ervan uit dat iedereen die wil de kans krijgt om binnen 9 maanden een booster te laten zeggen. Kan me wel voorstellen dat het spannend is als het qua planning zo krap wordt!
Ik had het terug binnen 2/3 weken, mijn vriend pas na 10 maanden. Dat was zijn reuk. Smaak bij hem ook een paar weken
Hier verhoging, ontzettende keelpijn tot aan stikken toe, hoesten en algehele malaise. Sneltest is negatief. Kans is wel klein dat covid heb. Gevaccineerd en twee weken terug nog mân booster gehad. Voel me wel beetje zielig
Ja zooo hier ook. Ik sinds het weekend mega verkouden met verhoging, de man van de gastouder ook, en sinds vandaag mân vriend ook snotteren en 38.5 koorts. Allemaal geen covid, wel duidelijk allemaal elkaar aangestoken
Beterschap!
Ik hoor veel mensen die dan geweigerd worden bij de ggd, zelfs iemand die een dagje te vroeg was en die geweigerd was.
Lijkt me inderdaad heeeel erg naar. Ik spuit bewust een geurtje op mn pols zodat ik gedurende de dag even kan ruiken of alles het nog doet haha. Vooralsnog heb ik âgewoonâ mijn geur en smaak nog. Laatste dagen wel een gekke smaak in de mond dus dacht ohoh maar vandaag eigenlijk geen last meer van gehad, dus waarschijnlijk verbeelde ik het me ofzo. Heb me al wel voorgenomen om als het gebeurd, ik allemaal (gezonde) dingen ga eten die ik niet lekker vind haha. Wanneer ben jij ongeveer besmet geraakt? Beterschap! @Broodrooster en @Ovenschaal jullie ook beterschap!
Ik snap die planning voor de boosterprikken niet. Aan de ene kant is het âvan oud naar jongâ maar tegelijkertijd wordt er ook gecommuniceerd dat je in je 7e maand je booster krijgt. En krijgen bepaalde groepen dus niet meer voorrang? Als we van oud naar jong gaan ben ik waarschijnlijk pas in feb/maart aan de beurt, terwijl ik nu al in mijn 7e maand zit. Is toch heel vreemd? Tegen die tijd zit ik al in mijn 9e/10e maand.
De boosters op mijn werk zijn uitgesteld vanwege besmettingen onder de bewoners
Maar als die regel pas 1 februari in gaat ben je toch gewoon oké, zolang je dan uiterlijk eind augustus 2022 weer een nieuwe boosterprik krijgt? (Als de situatie/regelgeving in de tussentijd niet weer helemaal anders is)