Caronatopic #13

Zojuist toch maar weer een pcr test laten doen, ondanks inmiddels 4 negatieve zelftesten de afgelopen dagen. Hoest echt als een zware shag roker en lach als Ron Brandsteder en vertrouw die zelftests niet helemaal.

Test werd afgenomen door een militair die vroeg of het uitmaakte in welke neus het stokje mocht. Dus ik zei maar dat hij de neus op mijn gezicht mocht gebruiken en toen moest zijn collega zo hard lachen dat hij nog aan het bijkomen was toen ik klaar was.

91 likes

En hoe reageerde de militair die jouw test afnam? Ik denk dat ik namelijk niet meer zou kunnen stoppen met lachen en dat stokje perongeluk tot je hersenen zou prikken :sweat_smile:

2 likes

Volgens mij had ik de vorige keer echt een dude met een kokhalsfetish (tot 3x aan toe) want vandaag een meisje en die duwde dat ding tenminste niet tot na mn amandelen :+1:t3:

1 like

Ik heb ook een vraag over overdracht. Als een coronapatiënt naar de wc is geweest en daar de deurklink heeft aangeraakt (en ik neem aan dat na doortrekken ook wat coronadeeltjes zich door het hokje zullen verspreiden).
Vervolgens kom ik dat hokje in, trek de deur dicht, en verwissel met diezelfde hand mijn tampon. Kan ik dan zo corona inbrengen en besmet raken?

1 like

De vaccinatie-polarisatie splijt de beste families en nu ook de bekende circusfamilie Van Toor. Broers Bas (86) (beter bekend als clown Bassie) en Aad (79) (acrobaat Adriaan) hebben geen enkel contact meer, ook mails worden niet meer beantwoord, zo vertelt Aad aan de Nederlandse Story. Aad: “Het is vreselijk om te zeggen, maar die vaccinatie heeft dus ook in onze familie voor een tweedeling gezorgd. Sinds ik gevaccineerd ben, mag ik namelijk niet meer op bezoek komen bij Bas. Er wordt door Liesbeth (dochter van Bas) en zijn vrouw Coby gezegd: Jij bent gevaccineerd, dus jij bent besmettelijk. Het is zo krom. Ik vind het vreselijk.

5 likes

Ik hoop dat Humo een soort Belgische De Speld is? :grimacing:

Denemarken is altijd heel goed in testen en varianten testen.

Inmiddels 400 omicron gevallen hier, veel ook nav een kerstborrel, ook hier in de hoofdstad, dus tegenhouden kan het niet meer. Wisten we allang, stomme discriminerende kut travel bans.

Overheid zegt nu ook, het is wat het is, het is hier, en het gaat snel. Lijkt idd erop dat het een stuk besmettelijker is qua aantallen.

Overigens hadden wij helemaal niet in isolatie gehoeven als tweedegraads contact, want dat is nu afgeschaft

5 likes

Gezien Bassie zijn leeftijd denk ik niet dat hij deze discussie gaat winnen… :neutral_face:

3 likes

Wordt er in Nederland nou eigk ook getest op de omicron variant? Want ik zag vd week een artikel met 17 mensen op vliegtuig hebben omicron variant. En toen dacht ik goh en die 20.000 vh dagtotaal, hebben die allemaal delta? (die eerste versie met hoe het allemaal begon is al niet meer toch?)

Ik denk dat Nederland niet ineens de uitzondering is, dus ik neem aan dat het ook in Nederland zich verspreidt. Testcapaciteit van NL loopt al langer niet zo lekker, dus ze zullen niet zoveel testen erop (is een aparte test die je dan moet doen). Ik denk eerder dat dat de reden is, ipv dat Nederland de uitzondering is waar het zich niet verspreidt.

Nu zijn er in DK wel een paar superspreader events geweest (kerstfeest, concert) en in NL is alles al dicht in de avond, scheelt vast wel!

1 like

Ik heb een uitnodiging gekregen voor de booster. Alleen heb ik dan nog niet zes maanden geleden of langer de laatste Astra Zeneca gehad. Dat is pas over 2 weken een half jaar geleden. Kunnen ze daar moeilijk over doen?

Nee meer een roddeldinges

Dit kost oprecht wel meer tijd en dus geld. Alle beelden moeten worden teruggekeken en moeten worden beoordeeld, besproken worden in examencommissie vergadering en alles moet worden verwerkt in studentvolgsysteem. Ben het er ook niet mee eens dat ze het nog fysiek doen, maar bij ons kun je wel een derde kans krijgen als je kunt aantonen dat je klachten had, je je hebt laten testen of dat je in quarantaine zit.

Even benieuwd; hoeveel dagen na besmettig kregen jullie (flinke) klachten? Ik merk dat ik er best wel relatief ‘chill’ door heen kom (wat spierpijn, met vlagen hoofdpijn, wat vermoeider, druk op de borst en af en toe een flinke hoest) en ik kan natuurlijk gewoon mega veel geluk hebben (thanks vaccins!), maar merk dat ik echt denk van okee wanneer wordt het erger? Ik ben hoogst wss ruim een week geleden besmet geraakt.

Al mijn gevaccineerde collega’s hebben maar 3 dagen klachten gehad, wel nog wat gammel en vermoeid daarna maar echt niet ziekziek meer.

Ik ben zelf al 6 dagen niet echt in staat geweest op te staan vd bank of bed, maar ik geef de zwangerschap daar de schuld van.

1 like

Oh ik dacht dat er alleen wat met de beelden gedaan werd als er iets afwijkends te zien/te horen was en dat dat geautomatiseerd ging 🥲 Nooit gerealiseerd dat er zoveel mee gepaard gaat. Maar dan is het wel netjes om een derde kans te bieden als je het nog op locatie doet. Maar zelfs dat gebeurt op mijn uni niet

1 like

Er is bij ons wel AI software die een hoop eruit haalt, maar dat moet ook gecheckt worden want soms heeft ie het ook fout. Ik was zelf per beeld wel 5 min zoet en ik werk nog snel. Vaak stuk of 200 meldingen per tentamenweek op maar 1100 studenten totaal dus gaat best hard met je tijd helaas. Hoop voor je dat ze snel met die derde kans komen!

Fijn om te horen van je collega’s! Echt naar dat jij er wel echt last van hebt. Hoe gaat het nu met je? Ben je ook nog steeds benauwd?

Ik lees nu dat je coronapas nog maar negen maanden geldig is tenzij je een booster haalt voor 1 februari. Maar dat wordt wel krapjes toch? Ze zijn nu pas in 1945. Of komen er elke dag nieuwe jaren bij?

3 likes

:scream::scream::scream: Welke uni is dit?

2 likes