Caronatopic #13

Wij hebben vorig jaar Corona gehad en geen afstand gehouden met elkaar en ook niet als gezin. Was ook gewoon niet te doen.
Mijn schoonvader had ons besmet zonder dat hij het wist en klachten had.
Mijn man mocht na een week weer naar buiten en toen ging de quarantaine van mij en de kids in (toen mocht je nog niet laten testen na 5 dagen) Uiteindelijk is iedereen ziek geweest en mochten na we 5 weken weer ‘vrijgelaten’ worden

1 like

Wij hebben het destijds niet gedaan omdat dat niet ging. Vriend en ik waren positief en dochter vermoeden we ook, maar toen werd er voor haar nog niet getest. Vriend mocht naar buiten na 7 dg en 24 u klachten vrij. Toen was ik nog ziek. Hij is thuis gebleven tot ik ook die 7 dg en 24 u klachtenvrij had en peuter moest nog 10 dagen langer thuisblijven

1 like

De quarantaine van de partner gaat tellen vanaf het moment dat de zieke in strikte zelfisolatie gaat, dus als je elkaar gewoon blijft zien en samen in bed ligt telt die tijd niet als quarantaine voor de partner. Dan begint de quarantaine van de partner pas als jij uit isolatie mag (dus als je minstens 7 dagen ziek bent en >24u klachtenvrij).

Op deze site vind je alle informatiebrieven.
Dus alle regels voor jouzelf staan hierin: Informatiebrief positief getest persoon | LCI richtlijnen
Alle regels voor jouw gevaccineerde huisgenoot staan hierin: Informatiebrief huisgenoten - immuun | LCI richtlijnen
Alle regels voor een niet-gevaccineerde huisgenoot staan hierin: Informatiebrief huisgenoten - niet-immuun | LCI richtlijnen

6 likes

Oh oh wat grappig toch weer :joy:

4 likes

Dankjulliewel voor de antwoorden! :blush:

Ben nu een week of 3 neusverkouden. Toen heb ik een test laten doen zodra ik terecht kon: negatief. Ben nog altijd neusverkouden, zelftests tussendoor negatief en ik heb niemand gezien die corona of corona achtige klachten heeft. Vroegah 🥲 was ik in de winter altijd wel wekenlang neusverkouden maar nu denk ik: moet ik me opnieuw laten testen? Heb er geen klachten bijgekregen oid. Vorig jaar eigenlijk vrijwel niet verkouden geweest voor het eerst ever maar toen zaten we al thuis voor het goed en wel winter werd…

Heel lastig inderdaad!
Mijn kind is heel zwak op zijn luchtwegen, sinds baby al en hij is nu 6. Normaal al vervelend maar nu écht. Hij hoest zich al 2 weken kapot, ik test hem bijna elke dag maar blijft negatief. Zo balen (dat hij negatief is natuurlijk niet maar dat hij zo zwak blijft, is nu gewoon niet praktisch)

1 like

Al mijn collega’s hebben na de booster minimaal 24 uur koortsig gevoel koude rillingen en spierpijn gehad.

Nou even ter geruststelling: vorige week hebben bijna al mijn collega’s de Pfizer-booster gehad (van 21 jaar tot 57 jaar) en de meesten hadden nergens last van, sommigen een pijnlijke stijve arm en een enkeling een koortsige nacht. Dus het kan ook heel goed meevallen, dus: laat je nie gek makuhhh.

34 likes

Oh thank god iedereen in het omicron PhD vliegtuig is negatief getest dus mijn enige feestje in de afgelopen 2 jaar is geen omicron superspreader event geweest :heart: Nu kunnen m’n hele promotiecommissie en nog 15 anderen die er bij waren allemaal uit quarantaine (hier moeten tweedegraads contacten ook in quarantaine als het omicron betreft).

80 likes

Thanks!! Ik mag of woensdag of maandag voor de booster en heb naalden en overgeef angst. Voor de naalden angst deze keer een kalmerings tablet. De overgeef verhalen maakte het niet makkelijker haha maar dit geeft me weer hoop!

1 like

Oh goed nieuws! :clap: Gelukkig maar.

1 like

Net officieel de bevestiging gehad vanuit de uni dat er geen alternatief (ja vertraging :tada:) is voor studenten die op de dag van hun tentamen klachten hebben. ‘Er is geen online alternatief mogelijk’. Meanwhile zijn alle tentamens digitaal in het programma wat we de afgelopen twee jaar thuis hebben gebruikt maar oke. En ook ‘neem hierin je verantwoordelijkheid’. How about neem als universiteit even lekker zelf je verantwoordelijkheid en regel een alternatief voor mensen met klachten met deze cijfers. Net alsof mensen braaf thuis gaan blijven, het is niet eventjes een college die je mist en terugkijkt, maar een tentamen. Ik ga denk ik maar in quarantaine ofzo tot half januari zodat ik mijn tentamens kan maken want wat de fak joh

12 likes

Vind dat echt heel slecht. Zo verspreid je t wel lekker.

Goed nieuws van de dag 1944 en 1945 mogen een afspraak maken :tada: nog maar 45 jaar te gaan :joy:

8 likes

Ja ik kreeg waarschijnlijk dezelfde mail. Wat een dikke onzin, er staat ook in dat je maar twee pogingen hebt want “het is zoveel werk om een derde tentamen te maken en na te laten kijken”. Oké maar ondertussen ben ik er vrijwel zeker van dat mensen gewoon met klachten (zeker milde) hun tentamen komen maken omdat ze anders geen recht hebben op een herkansing. Het kost precies geen moeite om het gewoon online te doen, want idd hetzelfde programma thuis als op de uni, maar ze zeggen letterlijk dat ze willen garanderen dat diploma’s evenveel waard zijn en daarom moet er op locatie getoetst worden? Que ? Ik heb een open boek tentamen waar je zelfs je eigen aantekeningen mag gebruiken. Dit gaat echt nergens over.

2 likes

Ja! Ik ook! Open boek én digitaal. Wat moet ik op de uni komen doen? En hoezo beginnen ze ineens over ‘garanderen dat een diploma dezelfde waarde behoudt’ als we net 2 jaar alles vanuit huis hebben gedaan? En als ze een derde poging zoveel werk vinden (wat ik heel goed begrijp) bied dan een alternatief, zoals thuistentamen. Wat is het verschil met inloggen thuis of op de uni? Dat programma is precies hetzelfde. En tuurlijk gaan mensen met klachten hun tentamen maken. Als ik eerlijk ben kan ik ze geen ongelijk geven met deze gang van zaken

2 likes

Wat een heerlijke kindervraag en wat een topantwoord van Marc Van Ranst. (Deed me ook denken aan alle creatieve manieren die @Ovenschaal bedacht hoe je besmet zou kunnen worden)

47 likes

Oh ik hou echt van die creatieve kindervragen :heart:

1 like

Neeeee joh wat een toeval dat ik dit nu voorbij zie komen. Die vraag heb ik afgelopen weekend ook gesteld :exploding_head::joy:

Ik ben 28

24 likes

Pfff, schijnbaar stuur de GGD nu ook smsjes dat je een afspraak kan maken. Schrok me wild toen mijn moeder me belde dat mijn vader op die manier een afspraak had gemaakt. Want ze zijn nog niet aan de beurt qua jaartal (1951). Toch de GGD gebeld en mijn vader staat wel in het systeem voor een afspraak. Maar mijn moeder mocht nog niet. Ook zo vreemd, er stond: antwoord ‘ja’ op de vraag Uitnodiging gehad vanwege beroep’.
Hoezo ga je dan iedereen waarschuwen dat de uitnodiging per brief komt en dan opeens zoiets via sms (!!) sturen.