maar wie zijn die (slechts 13.000) leden van het opiniepanel dan? ik ken echt niemand die daar aan mee zou doen, zeker niet de groep/soort mensen die ik schaar onder pro vaccinatie/anti corona paspoort
Haha ik dacht al dat je zou reageren omdat jij in de horeca werkt en daar dus inderdaad veel mensen kent. Maarja het kan ook helemaal kloppen hoor. Ik heb zelf (ook) een gekleurd beeld want ik heb deze mensen echt totaal niet in mijn omgeving (wel wat horeca, maar niet met deze mening).
Nog nooit van het opiniepanel van Eenvandaag gehoord? Dat is echt wel een goed gekozen groep mensen. Zij gaan echt nauwkeurig te werk.
Klopt. Vakbonden hebben zich uitgesproken. Ook van de bioscopensector, die willen dan wel de steun van de overheid behouden. Zij zeggen; een bioscoopbezoek moet laagdrempelig blijven, (ongevaccineerde) jongeren gaan echt niet voor een bioscoopbezoek een testbewijs overdragen, terwijl jongeren dus juist de doelgroep van een bioscoop is, voornamelijk, en zij de laagste vaccinatiegraad hebben. De bioscoop gaat dan echt verlies lijden, zijn ze bang voor. Zij houden zich liever aan de 1.5 meter afstand, net zoals veel horeca dus.
En ja zoals ik zei is het ook gepeild in de samenleving en is daar de proportie anti-coronapaspoort stemmers nog een stuk groter dan de 27% die nu in de poll staat (heb iets anders voorbij zien komen dan diegene die lid zijn van het Opiniepanel, waarvan ik betwijfel of het een hele representatieve groep is).
Misschien moeten we het Maurice de Hond even vragen om alle twijfel weg te nemen
ja daarom, ik denk dat de waarheid wat in het midden ligt!
Dit had ik gelezen
‘‘55 procent vindt het terecht als je in een café of restaurant via de CoronaCheck-app moet bewijzen dat je gevaccineerd bent, negatief getest of hersteld van covid-19. Bij de bioscopen ligt dat percentage iets hoger: 59 procent. Ruim een kwart is tegen en 14 procent is neutraal.’’
Voor dit onderzoek van I&O Research werden 2207 Nederlanders ondervraagd tussen afgelopen vrijdagmiddag en vanochtend. De resultaten zijn gewogen op geslacht, leeftijd, regio, opleidingsniveau en stemgedrag bij de Kamerverkiezingen van dit jaar. De steekproef is representatief voor de Nederlanders vanaf 18 jaar.
Kleinere N dan het opiniepanel dus, maar wel een groot verschil in de proportie voor en tegen. Zal wel ergens ertussen liggen, maar dus ook een aanzienlijk aantal gevaccineerden is tegen een coronapaspoort.
Ja ik heb datzelfde stuk gelezen, maar daarin wordt juist bevestigd wat ik dacht: “Wat veel mensen niet begrijpen, is dat grondrechten kunnen worden beperkt door de formele wetgever". Formele wetgever = tweede en eerste kamer. Een kabinet (zeker demissionair…) zou deze inperking niet kunnen maken.
Of ze wisten toen nog niet wat ons nog allemaal te wachten stond.
Er werd aan het begin van 2020 gedacht we een tijdje elkaar de handen niet meer zouden schudden en dat het dan wel binnen de perken zou blijven.
Ik kan me zo goed voorstellen dat er aan het begin van de crisis en zelfs nog vlak voor het vaccineren werd gedacht dat een hele hoop opties nooit aan bod zou komen.
Maar dit duurt nu al zo lang dat je soms keuzes moet gaan maken die je nooit dacht te maken.
Maakt ze niet dom of leugenaars maar mensen voor mij.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Want het kabinet zag ook wat er in landen om ons heen gebeurde maar bleek daar ook geen lering uit te trekken. En dat gebeurde niet 1x maar echt meerdere keren. Tja dat vind ik niet echt slim.
Er is een formele wet: Tijdelijke wet coronatoegangsbewijzen (35.807) - Eerste Kamer der Staten-Generaal.
Volgens mij kan die gewijzigd worden door een ministeriële regeling met instemming van de Kamer. Dacht ik, maar ben hier niet goed in thuis hoor dus juristen verbeter me indien nodig.
Ik vind ook zeker niet alles wat ze hebben gedaan slim.
Maar ik reageerde op de stelling of ze zijn dom of ze hebben gelogen.
Voor mij is er nog een andere factor en dat is gebrek aan kennis in het begin en veranderende omstandigheden tussendoor.
Ik denk dat als we vooraf hadden geweten hoe lang deze ellende zou duren of hoe elke keuze precies zou uitpakken er genoeg keuzes anders zouden zijn gemaakt.
Dit soort dingen. Dit mag toch niet en dan ook nog zo open en bloot op fb delen? Dan heb je toch zo handhaving voor de deur staan 25 september
Rutte die zegt dat sommige mensen een arm om de schouder nodig hadden op moeilijke momenten toen dat niet kon. Ben ik de enige die meteen aan de slachtoffers van de toeslagenaffaire denkt, waar hij verantwoordelijk voor was?
Maar kun je een boete krijgen voor het niet controleren van klanten?
Ik weet niet wat hij precies zegt maar ik vind het niet zichzelf tegenspreken, zijn idee is volgens mij altijd ahhh wat jammer voor je (dat je slachtoffer bent van ons beleid bijvoorbeeld), okee ff uithuilen kop op en weer door.
Ik ga stuk om nachtclubs en disco’s die tot middernacht open mogen blijven.
De normale mens komt dan pas…
Ik mis toch nog veel punten waar het onduidelijk is; zwembaden bijvoorbeeld?
Lijkt me wel als het gezien wordt door wie het dan ook moge controleren dat moment
Edit @Ohappyday ik zou er zelf vanuit gaan dat het in principe nodig is bij alles wat geen eerste levensbehoefte is. Of het gedaan wordt ter plekke is het tweede
Uitgaan tot middernacht lijkt me eigenlijk wel wat. Vroeg pieken en een goede nacht slaap erachteraan. Ik zie alleen maar voordelen.