Caronatopic #12

Denk dat het hele probleem is dat het aantal besmettingen nu toch al best lang aan de hoge kant is, vooral in de zomer. Straks komt het seizoenseffect weer en is er het risico dat de besmettingen uit de pan rijzen en de ziekenhuizen weer overbelast raken. Dan liever nu nog een systeem invoeren waarmee dat hopelijk beperkt kan worden, dan straks alle horeca weer moeten sluiten.

Ik snap de weerstand dus niet zo goed. Zo’n 80% van de volwassenen is gevaccineerd, maar 20% van de volwassen populatie is nog steeds miljoenen mensen. Wat extra controle is voor nu dus helemaal niet vreemd. Rijkelijk laat, maar niet vreemd.

4 likes

In Berlijn is dit ook heel gebruikelijk! Zodat je inderdaad geen foto’s maakt op het feestje en iedereen gewoon vrij kan zijn zonder bang te zijn dat het op social media komt.

2 likes

Die Khalid Oubaha, uitbater van veel uitgaansgelegenheden en kroegen in vooral Arnhem en Nijmegen heeft aangegeven niet te gaan controleren. There we go……

Ik heb gewoon echt geen mening hierover :see_no_evil: ben helemaal murw van alle voors en tegens en alle argumenten en alles.

Ik hoop dat ze de vaccins ook een keer goedkeuren voor kinderen jonger dan 12 want ik zou mijn peuter ook wel graag willen beschermen tegen long covid…

3 likes

Ergste vind ik nog dat je dus niet weet of je kraamverzorgster is gevcaccineerd :upside_down_face:

5 likes

Dit soort dingen waren nog niet eens in me opgekomen. :cry:

Wow dat is even een besef moment. Mijn verloskundigenpraktijk is pro vaccineren en werkt veel samen met de kraamzorg organisatie die ik heb benaderd. Hoop dat zij er net zo in staan.

1 like

Haha ik herken dit. Voel me ook murw geslagen en ongeveer mijn enige respons op zo ongeveer alles is momenteel: ‘Ze moeten gewoon niet zo zeiken’.

@Pioen Het probleem is dat de praktijk wel voor kan zijn, maar dat ze officieel niet aan hun werknemers mogen vragen of zij gevaccineerd zijn. Je gaat het dus nooit zeker weten (helaas).

2 likes

Ja alleen weten die dus niet welke medewerkers zijn gevaccineerd. Ik heb het met de intake besproken en die vrouw zei wel ‘nou volgens mij zijn de meeste wel gevaccineerd’. Ja leuk. Maar ik wil eigenlijk niemand in mijn huis die niet gevaccineerd is.

4 likes

Hier dezelfde reactie van de intake kraamzorg. ”Ja we hebben het van dichtbij allemaal meegemaakt, dus dat ik weet is bijna iedereen gevaccineerd. En anders is het aan hen zelf maatregelen te nemen daar mag jij niks van merken qua zorg." (Bijv mondkapje dragen). Maar in hoeverre werkt dat als je iemand zoveel in huis hebt. Ook niks.

1 like

Ik kan me niet voorstellen dat dit standpunt een puur christelijke achtergrond heeft, in een club en op vele andere plekken kan er ook van alles gebeuren wat God verboden heeft. Festivals vragen een heleboel capaciteit op het vlak van openbare orde en ruimtelijke ordening. Alleen al de schade die het aanricht aan de omgeving, en de capaciteit die ingezet moet worden vanuit de gemeente om alle troep op te ruimen. Om over de geluidsoverlast nog maar te zwijgen. Volgens mij waren veel gemeenten ook de vergunningverlening voor festivals ook pre Corona ook al flink aan het beperken. Het aantal daarvoor geschikte festival terreinen is vele malen kleiner dan het aantal vergunning aanvragen voor festivals, het trekt nogal een wissel op onze openbare ruimte.

1 like

Ja en dat vind ik zo’n loos argument. Ik heb best we wat collega’s die samen met mij op een covid unit gewerkt hebben die zich ook niet hebben laten vaccineren. Dus het is echt niet zo dat iedereen in de zorg zich laat vaccineren. Hoe erg het ook is.

1 like

Maar het idee is toch dat de anderhalve meter (en hierdoor beperkte capaciteit in de horeca) ingeruild gaat worden voor de corona pas? Nu geldt er nog anderhalve meter in de horeca maar het zou natuurlijk kunnen dat als je die afschaft dat er we weer meer uitbraken komen dus om dat enigszins te borgen voeren ze de corona pas in.

1 like

Als je iemand krijgt toegewezen mag jij wel vragen aan diegene of die gevaccineerd is. Als dat niet zo is kun je om iemand anders vragen.

1 like

Maar diegene kan in principe dan ook gewoon liegen toch?

Dus zeker weten zal je het helaas niet doen.

Ja joh, privacy hier en daar. En die mensen ook maar klagen OP fucking Facebook en Insta en andere sociale media erover. Hebben die mensen ooit de kleine lettertjes weleens gelezen van die dingen? Denk het niet. Als je ergens geen privacy meer hebt is het wel door/op die platformen, ze weten nog net niet te voorspellen wat jij ‘s morgens op je brood eet, verder hebben ze alles al van je. Maar hè daar hoor je niemand over klagen, maar een QR-code kan echt niet hoor. Aub zeg, word er helemaal krankjorum van ondertussen

12 likes

Echt he, word zo moe van zulke mensen. Net alsof de overheid je op de vingers tikt als je 3x per week bij Kees Kroket gaat zitten vretten

3 likes

Zo’n berichtje van de overheid heb ik juist wel nodig

‘We snappen dat je je 16u snackmoment hebt, maar we raden je aan de gele M ditmaal voorbij te rijden, grt Rijksoverheid’

29 likes

Als Markie en Huug dan ook pushberichten sturen met reviews dan stem ik voor. ‘McKroket was goed heet, een echte sensatie voor de smaakpupillen. Tevens beschikbaar voor de vega’s onder ons. Vijf sterren. Gr. Huug’

‘Wellicht ook interessant voor u: Burgerking. Gr. Markie’

11 likes

oh god houseparties, wat een nostalgie. Ik zou hier een heleboel over kunnen zeggen, note to self dat ik hier eens een essay over post.

Ga naar house blijft sws een van de beste slogans ooit.

1 like