Ik heb ook wel een beetje zo’n gevoel van hoezo is er in Nederland weer zoveel gezeik om dat toegangsbewijs, had het gewoon allang ingevoerd, waarom is er zoveel ruimte voor discussie en gesteggel over en in omringende landen is het er allang?
Maar ik vind het wel een goede regel, als het helpt om de verspreiding te voorkomen en ervoor zorgt dat meer mensen zich laten vaccineren denk ik dat het nog steeds goed is om te doen.
Wat ik er van begreep is het nogal een organiseer om een QR code inclusief ID te mogen controleren qua wetgeving, niet iedereen is daarvoor bevoegd en daardoor komt er nog meer druk op de zwaar getroffen sector
Kleine moeite om even die code te laten scannen. En als mensen het wel moeite vinden omdat ze dan steeds moeten testen, dan moeten ze die prik alsnog maar gaan halen en anders niet zeiken of thuisblijven
Vind het overigens wel kut voor horecamedewerkers hoor die al dat gejank over zich heenkrijgen van alle ‘mij prievesie mij leefuhh’ mensen. Echt van die mensen ook die alles maar op facebook mikken en alleen wat om hun ‘prievesie’ geven als het ze uitkomt. En die dan gaan roepen ‘in dit land kennen we de prievesiewet!!’ Correct Henk, maar die wet betekent niet dat jij niets hoeft
Ja maar goed dan nogmaals, hoezo is dat voor Nederland allemaal lastig en is het in Frankrijk volgens mij al maanden? zo? Ik vind dat echt een smoes, er wordt echt niet lekker doorgepakt ofzo. Hebben we natuurlijk eerder al 100x meegemaakt, die corona-app, die routekaart, het is allemaal zo… ik weet niet
Precies. En het argument dat het scannen veel werk vanuit de branche kost snap ik ook niet zo goed. Toen ik in een museum werkte moest ik de hele dag QR codes en museumkaarten scannen naast andere werkzaamheden.
Ik ben overigens wel alleen voor een coronapas met een bepaalde termijn.
Maar Denemarken is in deze situatie gekomen juist DOOR heel veel testen én al maaaandenlang (zo niet langer) een coronapas. Sinds kerst 2020 zijn er geen uitbraken/pieken geweest in DK ook. De horeca (excl clubs, die zijn nu pas open) is al zeker 6 maanden open met afstand én coronapas. Al die tijd geen uitbraken/pieken dus nu pas, na zo lang, wordt het uitgefaseerd (en clubs nu pas open).
Coronapas voor horeca is dus een goed idee om het onder controle te houden, en als het dan een tijd lang goed is gegaan dan kan dat uitgefaseerd worden. Nederland heeft alleen voor een onlogische volgorde hiervoor gekozen waardoor het meer weerstand oproept.
Overigens hoeft niemand in DK die code te scannen. Gewoon laten zien op je telefoon tijdens als je wat bestelt of de club binnenkomt is/was genoeg.
@Demelza in principe krijgt je baby ook antistoffen als gevaccineerd rond zwangerschap, na zwangerschap is het ook in moedermelk. In hoeverre dit met betrekking tot corona ook echt bescherming biedt is onduidelijk, maar waarschijnlijk wel. Het is uiteraard niet zo waterdicht als eigen immuniteit. Met een pasgeboren baby zou ik sowieso, bij álle verkoudheidsklachten, voorzichtig zijn. Ik zou ook extra voorzichtig zijn met betrekking tot ongevaccineerde schoonouders. Ze kunnen bijv zich laten testen voor het bezoek.
Ja, daar heb je een goed punt. Het is sowieso een hele onlogische volgorde, daar ben ik het helemaal mee eens.
Edit: mid Juli is er in Nederland trouwens nog wel een piek/uitbraak geweest evenals nog 2x eerder in 2021. Het gaat/ging echt niet zo lekker in Nederland. Was perfect geweest als ze toen coronapas hadden trouwens, maar dat is achteraf praten.
Ik vind jullie argumenten allebei heel logisch @Ovenschaal en @Wonderland. Merk dat ik zelf niet zozeer voor of tegen ben.
Edit: ik was nog niet klaar
Het werkt in andere landen echt prima en ik denk dat mensen die om egoïstische redenen (de overheid bepaalt niet wat ik in m’n lijf stop!!1!) de keuze hebben gemaakt niet te vaccineren, de consequenties van die keuze ook best even mogen voelen.
Maar inderdaad: waaaaarom nu, drie maanden later? Waarom in combinatie met een dicht nachtleven? Wat is het punt? Als er een nieuwe variant ontstaat waar ons vaccin niet tegen werkt, is het niet alsof die QR-code gaat zorgen voor bescherming. Wanbeleid
Ja ik ook hoor. Ik snap gezondheids/epidemiologisch technisch heel goed het nut van de coronapas. Ik vind alleen ook dat het schromelijk laat is, dus ik snap de weerstand wel.
Aan de andere kant is het niet echt iets invasiefs, ff je telefoon laten zien en iemand die zegt ‘oké top’, dus dan denk ik ach joh zoveel moeite is het allemaal niet.
Beslissing snap ik en is logisch, timing van beslissing is alleen onlogisch dus ik snap de weerstand
Haha ja het stelt echt letterlijk niks voor he. Het is ook maar net welke lading je eraan geeft. Er heeft ook nog nooit iemand een probleem gemaakt van een entreekaartje bij de bioscoop laten scannen als extra handeling
Thanks voor je reactie. Wat betreft het laten testen door schoonouders als ze langskomen op babybezoek vind ik wel een goed idee, maar ik zie niet in hoe dat op de lange termijn gaat werken. Elke keer als ze oppassen of ons willen helpen met de kleine zouden ze dat dan moeten doen en dat zie ik niet gebeuren. Lieten ze zich nou maar gewoon vaccineren😔. Echt rot dat dit binnen de familie alle verhoudingen zo op scherp zet.
Het kan nog erger. Je hebt nabij de bible belt dacht ik, een metalfestival, en ieder jaar was het een drama of men een vergunning kreeg of niet. Stelletje zondagverstoorders en duivelaanbidders, hoe durven jullie het kwaad vrijbaan te geven. En dan parkeerde ze vooraan ook een bus in de hoop je te bekeren. Sowieso soms lachwekkend de afkeer van streng-religieuzen. In Duitsland werd men juist met open armen ontvangen.
Na een tijdje is je newborn baby geen newborn meer, dan kan je het wel meer loslaten
Wij zijn zondag terug gekomen in NL en bij ons is voor/na de vlucht ook nergens gevraagd naar een Coronabewijs. Vond ik al heel vreemd eigenlijk, maar we zijn blijkbaar dus niet de enige.
Kregen trouwens wel 2 zelftesten bij aankomst op Schiphol, vond ik wel heel goed! Misschien dat het een drempel wegneemt voor mensen om even te testen voordat ze mensen zien na hun vakantie.
Toen ik deze zomer naar Spanje vloog werd ik pas op het vliegveld daar gecontroleerd, dat was ook zo onlogisch. Dan is het kwaad al geschied als er positieve mensen tussen zitten
Telefoon afgeplakt? Wat wordt er dan afgeplakt en waarom?
Ja dit hadden wij ook in juli naar Mallorca. Zo vreemd want wat als je dan positief bent? Moet je op Mallorca in quarantaine, alsof ze daar op zitten te wachten in Spanje?
Ik vond het toen ook spannend of alle formulieren enzo wel goed zouden zijn. Had dat liever jn NL geweten zodat je nog terug naar huis kon als het niet goed was
Heel vreemd idd! Op de heenreis werden we juist heel goed gecontroleerd (vaccinatie + testbewijs) dus verbaasde me dat we op de terugreis juist niks hoefden te laten zien.
Ja denk het wel idd, gelijk door naar quarantaine hotel! Als het goed is weet je zelf wel dat je met een positieve test op het vliegtuig zit dan, dus je neemt dan wel zelf bewust een risico. Dus je hebt dat zelf in de hand. Maar ik vertrouw andere mensen niet sinds corona dus ik ben banger voor hun acties
Edit, en ja idd jeeeeezus al die formulieren, ik was zo bang dat het niet in orde zou zijn
Ja precies, ik was niet per se bang om positief te zijn (al had het gekund na de pcr test in een vliegtuig met positieve mensen), maar meer dat de papieren niet in orde waren en je dan in quarantaine moest