Caronatopic #12

Ja ik wel, ga jij nooit meer mensen knuffelen dan? Ik snap niet hoe je dat voor je ziet

Ik vind het wel veilig voelen nu ikzelf en iedereen om me heen gevaccineerd is ja

12 likes

Ik knuffel nu al weer met vrienden die volledig gevaccineerd zijn. Wel alleen met degene die zich nog aan de rest van de regels houden als afstand en zo. En het is een snelle knuffel als we elkaar zien en bij weg gaan. We zitten niet de rest van de dag bij elkaar op schoot :laughing:

5 likes

Oh ik sowieso wel hoor, maar ik ga daar geen onderscheid in maken. Voor mij voelt een gevaccineerde knuffelen niet per se veiliger dan een ongevaccineerde (als ik die ongevaccineerde ken en weet dat diegene niet met klachten naar buiten zou gaan etc en anders wel zou gaan testen).

Ik vind het ook heel lastig en dan bedoel ik vooral dat de mensen die geen vaccin willen dit straks ook kunnen volhouden e.d. omdat anderen het wel doen. Daarnaast moet Nederland ook ooit eens ‘open’. Men kan niet wachten tot de laatste ook een vaccin hebben.

Ik vind het zelf lastig dat ik van een aantal personen op kantoor weet dat ze geen prik willen. En deze mensen totaal geen afstand houden e.d. ook niet nu moet de regels.

Haha huh maar dit is toch tegenstrijdig :’)

3 likes

Ik hoor mijn schoonouders al steigeren: “we zijn toch gevaccineerd, dan hoeven we toch geen mondkapje te dragen om ons kleinkind vast te houden?!?!!!111!!!”. Terwijl ik me daar misschien wel het allerfijnste bij voel.
Vooral die… sociale we-zijn-gevaccineerd-druk (?) vanuit de schoonfamilie vind ik lastig. Mijn schoonouders willen ook rustig weer 3 zoenen geven als er wat te vieren valt, ik ben daar laatst terloops een keer in mee gegaan maar had er al meteen spijt van. Ook al zijn we allemaal gevaccineerd, zoenen=geen afstand en ik ben ondanks een vaccinatie een risico groep als hoogzwangere met overgewicht. Ik ga het dus ook niet meer doen, dan maar stomme blikken.

En dat kraambezoek wordt nog een heel gedoe, want mijn schoonouders/fam zien een soort vrijbrief door de vaccinatie, terwijl ik denk dat het helaas nog niet zo simpel is.

2 likes

We knuffelen en houden daarna weer afstand. En ik weet dat ze niet met iedereen en zijn moeder aan het knuffelen zijn, ze gaan niet naar illegale feestjes waar ze met iedereen staan te tongen en als ze klachten hebben dan zie ik ze niet. Gewoon gezond verstand :wink:

Dus dan is een knuffel geven tegenstrijdig maar het is niet dat we het random doen we hebben er wel over na gedacht.

1 like

Wat lastig. Ik zou in dat geval je vriend de communicatie daarover laten doen eerlijk gezegd. Zo zouden wij het in ieder geval ook doen. Jouw familie, ik ben zwanger, regel het maar.

Het is natuurlijk wel heel verdrietig hoor hoe dat tegenwoordig werkt. Had je vijf jaar geleden ook niet kunnen bedenken. In mijn familie wordt eigenlijk nog niet geknuffeld of gezoend, iedereen is het gewoon zo gewend of zo?

Ik vind dit echt een ontzettend ingewikkeld vraagstuk. Ik ben nu ook zwanger maar mijn schoonouders zijn beide niet ingeënt. Ze willen ons straks met van alles helpen, en gaan ook oppassen wat natuurlijk heel fijn is. Maar wat voor risico loopt onze baby straks werkelijk door hun te zien? Biedt mijn vaccinatie hem ook bescherming? Ik kan online niet echt iets vinden over de risico’s voor baby’s door contact met ongevaccineerden

2 likes

:joy:

maaarrrr aangezien natuurlijk niemand in z’n right mind dansen gaat verbieden, kunnen we misschien toch dansen tot 12 uur binnenkort? in ieder geval in kleinere clubs, geen festivals/evenementen nog denk ik.

Wat raaaarrr van Hugo, waarom, heeft hij stiekem een hekel aan dansen/dancefestivals dus dan maar niemand?!

2 likes

Hij kon geen danspartner vinden tijdens het kerstgala van 1994. Geen van de aanwezige vrouwen kon zijn schoenkeuze waarderen. Dus zat er voor hem maar 1 ding op: thuis een videoband opzetten van zijn favoriete muziek.

25 likes

nja never waste a good crisis, standpunt van cda (iig grapperhaus toen) is al voor corona dat er minder festivals moeten komen dus dit komt ze gewoon mooi in de schoot geworpen.

1 like

Ohhh zou dat het zijn? Belachelijk.

ja tuurlijk, maar dat is toch al heel lang duidelijk door hoe de nacht/cultuursector behandeld wordt

weet ook niet hoe christelijk het cda verder nog is maar de cultuursector is sowieso nooit de beste vriend van de kerk geweest geloof ik

haha moet ook ff aan die jezusbussen denken die in de 90s voor elk hardcorefeest geparkeerd stond om gabbers uit hun dak te bekeren tot jezus :sob::rofl:

2 likes

Het was toch dansen met janssen, niet stilstaan met janssen??

1 like

Vanavond is er weer een persconferentie, jeeuujj ‘‘sarcastisch’’

In ieder geval er is nu gelekt dat we de andere meter afstand waarschijnlijk niet meer hoeven te houden wat opzich fijn is bij bekenden zoals collega’'s waarvan ik weet dat ze gevaccineerd zijn heb ik daar weing problemen, bij onbekenden vindt ik dat dan weer wat lastiger.

En we voor de horeca,concerten/eventementen,bios etc. een coronabewijs moeten laten zien. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en dan vooral bij de horeca want bijvoorbeeld de kans dat je oploopt in de winkel is net zo groot. Ik werk zelf in de horeca en was juist blij dat we niet meer zulk gedoe hadden. Ik heb geen zin om politieagentje te gaan spelen. Nu heb ik op social media gezien dat sommige horeca in mijn regio hier op tegen zijn omdat ze al zoveel verlies hebben geleden wat ik ook wel kan snappen. Al denk ik dat het restaurant waar ik werk we ons de wel aan gaan houden, omdat we in de risioco goep vallen. (mensen met een beperking)

Dus ben je voor of tegen het coronabewijs (voor de horeca) en waarom?.

Ik zou echt iets antwoorden in de trant van: En die mensen vergasten ze daarna in concentratiekampen :slight_smile: en dan met m’n natte teennagels ervandoor gaan. Jezus, de domheid. Snap dat je niet weet wat je hiermee moet.

4 likes

Er is hier net een hele discussie over geweest

8 likes

oh sorry dat heb ik net gemist, ik zal zo even teruglezen. :blush:

1 like