Dat deed ik echt allang maar oeps dan, ik snap het!
Dat kan, maar ben echt benieuwd hoe lang horecapersoneel het gaat volhouden om iedereen te controleren. We gaan het belevenā¦
Haha, niet.
Maar even serieus, hoe controleert het horeca personeel dat? Als ik mijn papiertje met een QR code laat zien, hoe weten zij dan dat dat goed is?
Er is volgens mij een controle app die onze qr codes checkt (ook van de overheid)
Je kan hem ook printen en als reserve in je portemonnee ofzo stoppen.
Ik dacht dat je qr code steeds veranderde en maar even geldig is.
@YangBo in Italiƫ hadden ze een app op een telefoon en konden het zo controleren icl je naam en geb data.
Je hebt toch de app
Ja snap ik, maar ik gebruik liever een papiertje. Maar daar ging het niet om want dat is toch hetzelfde
Snap niet dat de afstandsregel verdwijnt (de belangrijkste regel), maar de kroegen niet langer open mogen. Is er een logica achter? Want zonder die afstand mag je toch in principe alles weer? (met een bewijs etc)
Hij is een jaar geldig op papier. Er zijn genoeg mensen in onze maatschappij zonder smartphone die het op deze manier moeten doen dus het is nog wel enigszins gebruiksvriendelijk gelukkig.
Maar hoe bedoel je dan: hoe weten zij of het goed is? Want je papiertje of app en je ID bij elkaar is toch gewoon goed?
De afstandsregel vind ik persoonlijk ook de meeste belangrijke. Dat was de eerste (naast geen handen schudden) en logischerwijs zou je die tot āhet eindā moeten zien te behouden.
En ventileren in binnenruimtes, ik hoop dat ze dat in de perso nog eens aanstippen.
Ik had voor mān eerste prik geen afspraak gemaakt, maar gebruik gemaakt van een inloopmoment. Ik was recent bevallen en wilde enigszins speling houding m.b.t. hoe ik mij zou voelen. Gelukkig voorspoedige bevalling gehad, fysiek snel op de been en prik snel daarna gehaald.
Ik zou teruggebeld worden voor een afspraak voor de tweede prik. Ik hoorde steeds maar niets, vandaag gebeldā¦ is mān eerste prik nooit geregistreerd?
Nu moet er een klacht ingediend worden bij de desbetreffende ggd locatie, gaan ze adhv mān batchnummer en tijd van prikken in de administratie zoeken en moet het Ć©Ć©n en ander eerst gefixt worden voor de 2e prik gezet kan worden. Wat een gedoe .
Als iemand mij een QR code laat zien en een ID dan weet k toch nog niks? Maar iemand hierboven zei al dat er een speciale scanner voor is die het dan controleert ofzo.
Ik denk dat @Broodrooster de code verwart met die aangemaakt wordt als je een sneltest doet. Die is wel maar zoveel uur geldig als je test en daarna moet je een nieuwe test met ook daarbij behorende code.
Ja die qr scannen ze dan met een app en die laat dan aan het personeel zien of je code goed is of niet.
Ja klopt, ben je nog nooit op een testenvoortoegang evenement geweest? Zij hebben ook een app, daarmee scannen ze je qr code en dan zien ze ook wat ze moeten controleren op je ID kaart en als het scherm groen is mag je doorlopen
Het is toch logisch dat die QR-code gescand moet worden, wat heeft die code anders uberhaupt voor nut?
Haha nee ik kom niet op zoveel plekken, alleen in de kroeg maar daar is dat dus nog niet.
Ik vroeg echt alleen maar of er een scanner voor was en waarom reageert iedereen nou zo verbaasd, het was gewoon een simpele vraag
Omdat jij: haha, niet reageerde op de vraag van @Milkyway dacht ik dat je sceptisch was ipv gewoon benieuwd