Caronatopic #12

Er zijn gelukkig heel veel bewegingen en campagnes opgestart om de volgende generatie rookvrij te maken. Voor de huidige generatie, tja het is een hardnekkige verslaving en daar kom je niet zomaar af. En diegene die wel gestopt zijn blijven een verhoogd risico houden op lange termijn effecten. Vind het ook altijd jammer dat patiënten die agv van roken iets krijgen vergeleken worden met Corona patiënten. De huidige Corona patiënten zijn vooral de ongevaccineerden en daar is niks verslaafd aan. Bovendien geeft niet vaccineren nu een probleem, terwijl roken op lange termijn tot problemen leidt. En zoals @Ovenschaal aangeeft komen die niet met bosjes tegelijk terwijl op een gemiddelde SEH in de Corona golf je elke avond wel 15 doodzieke Corona patiënten had.

3 likes

Ja is ook idd! Vind het alleen zo ongerelateerd en onvergelijkbaar met corona dat ik het niet zou kijken aan corona en hoe dat dan gaat

3 likes

image

14 likes

Oh weet iemand dat hier, kan je je in Nederland 2x laten vaccineren na een corona besmetting?

Ja dat kan! Je kan er twee inplannen, maar je hebt tegenwoordig ook vaccinatielocaties waar je gewoon naar binnen kan lopen zonder afspraak voor je eerste en/of tweede.

2 likes

Ik hoop al jaren dat ze roken helemaal gaan verbannen. Ben ook altijd in shock als ik in bepaalde landen op vakantie ben waar veeeel meer gerookt wordt dan hier, en in sommige landen zelfs binnen in restaurants en cafés! Echt bizar vind ik dat.

6 likes

En los van alles wat hierboven staat, als ik longkanker heb, is dat niet besmettelijk voor een ander.

2 likes

Dat heeft maar 1 reden: omdat er jaarlijks miljoenen (miljarden?) aan accijnzen op sigaretten verdiend wordt. Het is te lucratief voor de overheid.

3 likes

Ik moest dit topic gewoon ff zoeken, is dit het nieuwe normaal?

Maar goed kwam om dit te plaatsen

Einde aan 1.5 meter… maar wel de horeca nog steeds dicht om 24?!?

3 likes

Dus de 1,5 meter afstand verdwijnt, maar er verandert niks voor de horeca. Ze zullen er vast een reden voor hebben, maar dit slaat toch nergens op?

15 likes

Ja en voor evenementen “wordt nog een oplossing gezocht” :clown_face:

Slaat helemaal nergens op nee. 1,5 meter behouden was imo beter geweest (niet dat mensen zich daar nu nog zo goed aan hielden, maar toch… degenen die het wel doen bijv. in de supermarkt waardeer ik in elk geval enorm).

En hoe moet de horeca dit gaan controleren? Dat wordt een enorme opgave. Als je bij een frietzaak binnenloopt, moet je dus je code laten zien zeg maar??

3 likes

Ik neem aan dat het voor to go niet geldt en de friettent meestal to go is.

1 like

Oké. Niet dat ik er vaker kom dan eens per jaar, maar je hebt bij veel friettenten ook zitplaatsen… vandaar.
Krijg er gewoon kippenvel van op een nare manier, dat die 1,5 meter verdwijnt :fearful:

2 likes

Ik snap ook niet wat dit nou in de praktijk gaat veranderen voor mij en mijn gezin en vrienden. Nog steeds alleen binnen met vaccinatie en tot 00:00 terras

2 likes

Nu mag je zonder vaccinatie nog naar binnen (bij restaurants etc) toch? Dat is best een verschilletje

1 like

Ik bedoelde voor mezelf eigenlijk, sorry was niet zo duidelijk!

1 like

Ik stress hem meer dat mijn mobiel dan altijd opgeladen moet zijn als ik ergens naar binnen wil :sweat_smile:

10 likes

Ja en om te zitten moet je dan je coronapas laten zien. Dat kan toch wel in dat geval?

1 like

Nja als anderhalf meter vervalt mag je ze eindelijk weer knuffelen en zonder afstand zien? Ik vind dat best een grote verandering.

2 likes