Caronatopic #12

Ik vond het zo mooi dat één van mijn Urker kennissen heel trots postte op Instagram toen hij zijn vaccinaties haalde, maar volgens mij heeft hij er echt veel gezeik over gehad.

12 likes

Ik merk dat mijn vriend en ik er heel anders in staan. Dit is al zo vanaf het begin. Maar ik ben een beetje bang dat hij zich er in verliest ofzo. Hij is geen extreme wappie hoor. Hij houdt zich aan alle maatregelen maar hij wil zich bijvoorbeeld niet laten vaccineren.

We proberen elkaar te respecteren en het er ook maar niet te vaak er over te hebben omdat de emoties anders hoog oplopen maar dat is ook lastig.

Maar hij heeft het er nu steeds veel over met een vriend die ook niet zo gelooft in corona en ik heb het gevoel dat ze elkaar zo aansteken hierin.

Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet eigenlijk? Ik kan er niks meer maar ik merk wel dat ik het wel lastig vind.

Ik wil dit zo misschien weer weghalen trouwens.

1 like

Herkenbaar… ik heb me er maar bij neer gelegd.

Edit; hij gelooft wel in corona maar verder is hij echt mega kritisch. Vind t heel lastig maar de ruzies zijn t ook niet waard

Hier ook hoor. Hij is heel kritisch en denk niet dat het hem gaat worden. Ik wil er geen ruzie om en het is zijn lichaam. Dus ik probeer mij er bij neer te leggen.

Ja ik ook. Maar nu is er natuurlijk sprake over het laten zien van een negatief bewijs in de horeca. Of dat er komen gaat ja of nee.

En toen zei mijn vriend: ‘nou dan ga ik niet meer uiteten. Ga mij niet daarvoor laten testen.’ En ik zei: ‘nou leuk zeg voor onze relatie???’ Denk ook niet dat hij het helemaal meende maar dat irriteert me ook, dat opstandige gedrag.

2 likes

Ja, dat hebben we hier ook al gehad! :sweat_smile: Maar inderdaad. Die enorm opstandige houding. Daar heb ik echt niets mee! Denk come on. Blijf zelf gewoon rustig nadenken.

2 likes

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ik schrok eerst wel even maar ik lees dat ze wel met de coronacheck app gaan werken dus heel eerlijk vind ik het dan prima.

Ik ben misschien naïef maar ik denk dat nu de vaccinatie graag wat hoger ligt en als de app echt goed gebruikt wordt zoiets als een theatervoorstelling weer zou moeten kunnen

3 likes

Wij merken op het werk echt weer een toename van Corona patiënten maar ook patiënten die met allerlei longproblemen terugkomen van vakantie. Denk aan legionella. Mbt de Corona echt niet leuk meer. Allemaal mensen die niet gevaccineerd zijn. Vaak ook mensen die in Marokko op vakantie zijn geweest en met een neppe negatieve test in de vliegtuig zijn gestapt met een nep bewijs van nood tot zuurstoffles. Ongelofelijk. Hoe kut ben je dan als mens zijnde? Dat je zelf niet gevaccineerd wil worden OK. Maar andere bewust besmetten? En dit is echt geen n=1.

8 likes

Sooow in Duitsland is het plan om niet gevaccineerde werknemers die in quarantaine moeten niet meer door te betalen.

2 likes

Moeten werknemers in Duitsland aantonen bij de werkgever of ze wel of niet gevaccineerd zijn?

Wat zijn mensen toch kut soms.

1 like

Waarvoor dient dat bewijs dan, zodat ze zuurstof mee het vliegtuig op kunnen nemen of?

Ja voor een andere reden dan Corona.

1 like

Misschien voor wie zich hier zorgen om maakt: ik heb na mijn Pfizer doses in juni en juli telkens één vertraagde menstruatie gehad (wel ruim een week te laat). Maar nu is het weer tijd voor mijn volgende menstruatie en het is precies op tijd. Gaat gewoon weer terug naar normaal dus!

3 likes

Ik heb hetzelfde gehad met pfizer. Tweemaal een ontspoorde menstruatie gehad (inclusief eerste keer heftiger dan normaal) en nu is alles back to normaal.

En iemand dicht bij mij is nu ook gewoon zwanger geworden na de vaccinaties. Mochten mensen zich zorgen maken. :’)

5 likes

Ik heb een paar weken na mijn tweede pfizerprik een positieve zwangerschapstest gehad.

15 likes

Dat heb ik niet bij de bijwerkingen zien staan :flushed:

48 likes

Tsja ik denk dat in veel landen het geduld met mensen die weigeren te vaccineren steeds meer op raakt. Waarom zouden ze opdraaien voor kosten van mensen die weigeren om hun bijdrage aan deze maatschappij te leveren? Hoeveel meer info, gemak etc wil je nog leveren zodat deze mensen wél over de streep worden getrokken.

9 likes

Los van tabakslobby, ik heb nog nooit meegemaakt dat al die patiënten in 1 golf kwamen, er geen bedden meer beschikbaar waren voor ze, de ziekenhuizen moeten stoppen met planbare zorg omdat ze de aanstroom niet meer aankunnen.

Het is gewoon echt totaal geen vergelijking wat betreft de acute druk die een ‘uitbraak’ op de zorg geeft.

Nogmaals, los van alle meningen verder over roken etc

16 likes