Caronatopic #12

Eh? Hoe lang zat er tussen die testen?

Positief

Ik schrik trouwens echt van die quarantaine regels voor huisgenoten en nauwe contacten. Als je gevaccineerd bent mag nagenoeg alles gewoon?!
Alleen 1,5 meter en niet in contact met kwetsbaren en geen drukke ruimtes opzoeken!!?

Mijn man en kids blijven met mij nu gewoon sowieso 7 dagen thuis en gaan over 5 dagen testen.

Kut
 :weary:

3 likes

Klopt, je mag in principe alles, tenzij je klachten hebt. Je moet wel gewoon testen dan hoor en blijven testen bij klachten.

Sterkte! Hopelijk word je niet al te ziek :hugs:

1 like

Uh in welk tijdsbestek had ze dan 3x een positieve pcr test? Die kan sowieso lang positief blijven ondanks dat je op dat moment niet besmettelijk bent. Het toont namelijk dna materiaal aan en dat kan ook van een dood virus.

Weet ik niet precies meer. Ergens in juli ‘20 en toen nog 2 keer later. Twee van die keren wel kort op elkaar maar hoe dat nu precies zat, weet ik niet. Wij gingen er toen vanuit dat die niet representatief was omdat het mss te koet op elkaar was maar ggd zei toen van wel. Kan het niet meer terugvinden

Edit: juli en oktober 2020 en daar ergens tussen was ze dus nog een keer positief volgens mij @Broodrooster

Ah oke, ja je kan namelijk nog erg lang positief testen als je het eenmaal hebt gehad.

1 like

Ja klopt, dat zeiden wij toen ook maar de GGD wimpelde dat toen weg ofzo. Is n jaar geleden dus weet dat niet meer

Klopt. Maar er zijn genoeg mensen die een QR code zien als toegang voor horeca/vakantie. dus al ze klachten hebben maar gaan uiteten dan gaan ze niet meer laten testen.

Kijk ik snap het ook niet hoor, maar zo zijn mensen wel.

1 like

Juli en oktober ligt wel te ver uit elkaar om positief te blijven door 1 besmetting. Ken meerdere pt die het nu 2x hebben doorgemaakt.

Ja, maar ergens bii een van die 2 maanden was de derde positief en dat zat redelijk snel op elkaar! Ben benieuwd of ze nu weer positief test

Een van de 3 zal vast bij besmetting nr 1 of nr 2 horen. Was ze trouwens elke keer goed ziek van de Corona of was het maar een milde verkoudheid? Bij het laatste heb je kans te weinig antistoffen aan te maken.

1 like

Ze is heel vaak ziek/zwak/misselijk maar ze had een keer alleen wat keelpijn en de andere keer wel moe, keelpijn, geen reuk/smaak. Nu weer verkouden en geen reuk/smaak

Even een leuke poll, gewoon voor de sfeer
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over de volgende comment op nu.nl onder een bericht over oplopende besmettingen.

Deel 1
Ongelofelijk hoe hier wordt gediscussieerd over iets wat misschien wel veel groter is dan we ons kunnen bevatten. Dat er groepen en individuen zijn die tegen de vaccinatie zijn kan ik me voorstellen. Ook andersom. Heb je iets onder de leden of je bent veel te zwaar etc. dan ging of ga je wel. En volgens mij was de trend eerst om gezamenlijk immuun te worden. Onderhand kan je een boosterprik nemen. Ik kom vaak in een serviceflat waar ouderen wonen. Allen hebben zich laten vaccineren.

Hoe zie jij deze persoon? Ik zie dat mensen 1 ding stemmer maar je kan er 2 aanvinken als je wil

• Iemand die achter vaccinatie staat
  • Iemand die globaal snapt hoe vaccinaties en wetenschap werken
  • Wappie of voor mensen die die term beledigend vinden, conspiracy theorist

0 stemmers

.

.

deel 2
Maar ondertussen hoor ik andere geluiden, dat ze massaal niet voor een volgende prik gaan. Ook zijn er veel die spijt hebben van de vaccinatie. Het lijkt me meer waardevol om eens te discussiëren over de korte en lange termijn gevolgen van het vaccin. Het begeeft zich nog steeds in de fase van een experiment. Ik ben wel benieuwd hoe de gevaccineerden wel of geen bijwerkingen ondervinden. Ik lees ook over bijwerkingen met zelfs dood tot gevolg. Maar zulk nieuws wordt vaak kort erna verwijdert. Door wie?

Ben je van mening veranderd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Haha @lemongrab seeing right through it

Ja als je het hebt over ‘iets wat groter is dan we ons kunnen bevatten’ geef je het echt weg

11 likes

Haha ik dacht dat dit ging over de pandemie, dat het een complex en invloedrijk gebeuren is. Wat wij als ‘gewone burgers’ nauwelijks kunnen bevatten

2 likes

Ik heb een paar maanden hele dagen op sites van honderden wappies in alle soorten en maten vertoefd, en ze praten uiteindelijk allemaal ongeveer hetzelfde ook al lijken ze heel anders. Altijd geheime krachten en systemen waar we ons niet bewust van zijn enzo. Gelukkig komen ze ons redden met liefde

9 likes

Oh ja. Can’t wait to receive “free hugs” again :nauseated_face:

1 like

Moet dit niet naar het complot theorie topic?

12 likes

Ik weet even niet hoe dit ( positief getest) te bolwerken met een jong gezin met peuter en baby en thuiswerkende man.
Het advies is dat ik mijzelf van ze isoleer, maar mijn peuter raakt daar volledig van in de stress, mijn man kan niet in zijn eentje voor ze zorgen, de nachten zijn onrustig, dan zou hij geen oog dichtdoen.

We hebben er nu maar voor gekozen mij toch mee te laten draaien in het gezin en op dezelfde kamer te slapen, want dit was echt geen doen. Daarentegen was ik ook al de afgelopen dagen non stop alleen met de kids.

Ik vind dat wel super spannend want nu is de kans groot dat ik de kids en mijn man ook besmet ( als de kids het al niet hebben gehad vorige week), en voel me er dan schuldig over, maar volledig geĂŻsoleerd leven kan in dit huis en huishouden gewoon niet.

Hebben meer dit zo gedaan?