Caronatopic #12

Dat weet ik maar er zaten niet de klachten bij zoals keelpijn,hoesten, verkoudheid, koorts, of reuk-en smaak verlies. Het waren buikgriep klachten. Die vermoeidheidsklachten ontwikkelde ik dus eigenlijk vannacht.

Ik wist niet dat je bij andere klachten ook al moest testen?

Ik heb toen een sneltest gedaan omdat ik juist heel snel panisch ben qua COVID, ook al had ik buikgriep klachten.

Maargoed achteraf gezien heb je gelijk, ik had het echt niet aan zien komen.

1 like

Mijn oudste zoontje is positief getest op corona. :confounded: De dag voor de positieve test heeft hij nog contact gehad met ons nichtje, dus die moet nu 5 dagen in quarantaine, hierdoor mist ze haar schoolreisje :sob:
Ik vind het zo sneu! Maar ben wel heel blij dat m’n zus zich gelukkig zo goed houd aan de maatregel en niet denkt ‘ach, arm kind, ga toch maar lekker mee naar de Efteling.’

5 likes

De quarantaineregels voor kinderen tm 3 jaar zijn veranderd. Zij hoeven niet in quarantaine als ze een contact hebben gehad met iemand die corona heeft in cat. 1/2, tenzij ze wel klachten hebben. Vind dat toch weer een stap…

@LunaLovegood beterschap! Heeft hij veel last?

Oh misschien heb ik dan teveel in dit topic gelezen hoor want hier waren er een paar die vooral buikklachten hadden en niet die standaard dingen.
Achteraf is nu moeilijk zeggen hoe het bij jou is gegaan. Hoop dat je snel terecht kan om te testen, de uitslag hebt, en dat je niemand blijkt te hebben besmet :hugs:

2 likes

Chronisch loopneus is toch anders dan in jou ogen een simpele verkoudheid. En als je getest hebt en het is negatief dan is het toch alsnog afhankelijk van de situatie of het gepast is dat je komt opdagen of niet?

Het is gewoon asociaal om dan naar een social event te gaan zonder dat je die mensen van te voren even inlicht.
Ik ben nu bijvoorbeeld hoogzwanger, laatst zijn mijn man en ik niet naar een verjaardag geweest omdat een kleuter daar zou zijn met een snotneus. Ja misschien overdreven, maar heb geen zin om nu een verkoudheid of erger op te lopen.
Man is vorige week erg verkouden geweest en nu wel last van hoest, negatief getest en heeft vanavond een afscheid van een collega die gaat emigreren. Nu wilde hij eigenlijk niet gaan vanwege zijn hoest en dat dus besproken, dus aangegeven van jongens negatief getest maar heb wel erge hoest, ik vind het prima om thuis te blijven. Maar zijn gezelschap vond het geen probleem dus hij gaat nu toch wel maar het verschil vind ik dat hij de optie aan de anderen heeft gelaten in plaats van zelf die keuze voor hun te maken.

5 likes

Dat vind ik ook. Ik ben ook nog wat verkouden, negatief getest, en moest op kantoor werken. Wij overleggen dan gewoon met elkaar of iedereen dit oké vind. Dat zou ik voor corona niet doen, maar nu vind ik nier dat ik een keuze mag maken voor een ander

3 likes

Nee helemaal niet gelukkig, alleen wat verkouden.

2 likes

Dat is wel fijn!

Klopt, is niet gek. Maar nu ziek zijn met COVID nog steeds is een eng idee. Dat het nooit ophoudt of weggaat. Laatste keer dat ik zo’n verkoudheid had is echt al jaren geleden namelijk.

1 like

Dit is echt om te janken :cry:

Ik kan hier zó kwaad om worden. Ja, het is belachelijk dat je nog steeds een groen vinkje krijgt als je besmet bent maar als dat niet zo is gaan die mensen zich wss niet laten testen bij klachten. Toch echt een stuk eigen verantwoordelijkheid. Wat een egoisme. Gadver.

2 likes

Wat een bullshitlogica ook. Mijn QR-code werkt nog dus ik ga me gewoon onder de mensen begeven. Dan heb je er echt niks van begrepen.

2 likes

Maar als je QR code gaat veranderen als je positief bent, dan gaan mensen niet meer testen.

Wat een teringlijer. En dan soort schuld afschuiven op rivm omdat de qr code geldig zou blijven. Terwijl je met een halve werkende hersencel nog snapt dat je gewoon binnen moet blijven :fu:.

12 likes

Ik geloof nog steeds in de goedheid van de mens dat deze debiel een uitzondering is.

2 likes

Waarom zijn mensen zo kut

Ik denk dat er echt ontzettend veel mensen zijn die zo denken, of die alleen al weigeren te testen puur omdat ze hun vaccinaties gehad hebben.

4 likes

Mijn schoonzus laat zich weer testen; verkouden, ruikt niks etc. Heeft al 3 corona gehad (althans, 3 positieve pcr testen). Ben benieuwd. Ze is niet gevaccineerd

Ze heeft al drie keer Corona gehad? En nog steeds niet het idee dat een vaccin nemen toch wel handig is? Gelukkig laat ze zich wel testen.

@Nox ik snap die gedachtegang niet. Het verandert toch niks aan het feit dat je Corona hebt?

3 likes

Nope en dat gaat ook niet gebeuren

1 like