Waarom is dat testen nu alweer zo’n gedoe? Volgens mij hebben ze veel te snel afgeschaald. Zondagochtend een afspraak gemaakt, kon op z’n vroegst vanmorgen terecht op een locatie die zeer slecht bereikbaar is en nu kan het tot 48u duren voor ik de uitslag krijg.
Eerst kon dat toch allemaal veel sneller?
Meen je dat serieus?
Ze zeggen 48 uur, maar ik heb vrijdag en zaterdag binnen 14 uur uitslag gehad! Dus het kan ook eerder zijn
Gekke uitdrukking eigenlijk, het bekt lekker maar waarom zou je niet twee fruitsoorten met elkaar vergelijken?
Het had beter kunnen zijn appels met eieren vergelijken. Ik noem maar wat.
Oh wacht covid en ebola zijn allebei besmettelijke ziekten.
Volgens mij hebben ze altijd gezegd binnen 48u de uitslag te geven, ook toen er veel meer getest werd. Over eerder terecht kunnen weet ik niet, ligt er misschien ook aan waar je woont.
Ik hoor dat in mijn omgeving ook. Er zijn testlocaties afgeschaald, hierdoor langer wachten op afspraak. Uitslagtijd is wel hetzelfde.
Hier ook verkouden, kon gisterochtend binnen 4 uur komen testen op locatie waar je ook zonder afspraak terecht kunt. Had binnen 7 uur uitslag (negatief gelukkig!), maar dus wel positieve ervaring!!
En ik hou ook vast aan pcr test bij klachten! Gelukkig hier in de stad kleine moeite en ik kan goed thuiswerken
Ik heb 2 kinderen, werk in een vitaal beroep. En nog laat ik me testen bij een verkoudheid en ik ga wel werken als ik verkouden ben, omdat we veel ziekte hebben in het team. Door long-covid. Ik ga wel werken met mondkapje, handschoenen aan en hou afstand van mijn collega’s. Ik kan geen afstand houden van mijn cliënten, maar de ongevaccineerde cliënten probeer ik zoveel mogelijk over te laten voor mijn niet verkouden collega’s
Sowieso is het hele idee van vergelijken dat je twee verschillende dingen naast elkaar legt en de verschillen analyseert, dus appels met peren of eieren vergelijken lijkt me juist precies de bedoeling. #offtopic
Ja het was even wat rustiger. Niet handig, want nu kunnen mensen niet snel terecht en denken ze sneller laat maar zitten. De meeste zitten mensen gewoon met werk en/of kinderen en doen misschien dan maar een zelftest of gaan toch maar werken als ze niet thuis kunnen blijven door wat voor een omstandigheden dan ook.
Wat vind je precies traumatisch?
Ik hoor van veel mensen dat ze verkouden zijn, dat is niet gek in deze periode van het jaar.
Ik was twee weken geleden ook flink verkouden. Heb 3x een zelftest gedaan en uiteindelijk een reguliere pcr test voor ik naar een (door mijn werkgever afgedwongen) werkmeeting durfde te gaan. Vind het heel bijzonder dat anderen dezelfde anderhalf jaar hebben meegemaakt en zo laconiek zijn over het eventuele besmetten van anderen.
Hè verdorie. Ik ben sinds vorige week woensdag op donderdagnacht niet fit, misselijk, moe,buikpijn, spierpijn. Mijn zoon en dochter diezelfde donderdag idem. Zij hadden ook koorts.
Ik had toen, ondanks geen verkoudheid klachten, voor de zekerheid toen een zelf test gedaan en die was negatief. Was alleen met de kinderen want man was weg, dus dat ik moe bleef over het weekend vond ik logisch. Zondag was ik eigenlijk wel weer opgeknapt, kids ook wel, dus gisteren weer aan het werk gegaan. In de loop van de middag raakte mij neus verstopt en voelde ik mij minder dus ben toen weer naar huis gegaan waar mijn moeder op de kids paste. Vroeg erin, goed geslapen, maar werd vanochtend wakker met verstopte neus en zonder geur en smaak… Voor de zekerheid GGD gebeld voor een test, kan pas vanmiddag terecht dus deed even snel ook een zelf test: was meteen dik positief.
Raak nu helemaal overstuur want ben echt veel met mijn ( gezonde wel gevaccineerde 60+) moeder geweest en gisteren ook aan het werk. Ik snap ook niks van het beloop. Was dit een gewone buikgriep gevolgd door COVID? Of slaat de zelftest vals positief uit? Pfff en dan ook nog zo lang wachten op een GGD test afspraak. Ik vreet mijzelf helemaal op nu. Als ik mijn moeder maar niet heb besmet en ze heel ziek wordt, dat zou ik mijzelf nooit vergeven.
Uitslag negatief! Heel fijn, anders was dat echt een gedoe geweest met bevallen ziekenhuis kraambezoek en kraamzorg enzo.
Wel nog heel beroerd, terwijl het in principe dan maar een ‘verkoudheidje’ is. Ik ben dan ook wat sceptisch om veel paracetamol enzo te slikken, omdat ik al zoveel slik voor alle kwaaltjes. Ik sta voor m’n gevoel al half in overlevingsstand op dit moment, laat staan dat ik nog een bevalling moet doen.
Ja precies! En gelukkig komt de uitslag meestal wel veel sneller @Maestoso! Bij mij ook en negatief gelukkig
Ik ben gisteren om 19:30 getest en had om 1:19 al mail dat de uitslag er was, vond ik ook heel snel! Ik kon ook wel relatief dichtbij terecht toen ik gistermiddag keek maar dat zal ook het voordeel zijn van in een grote stad wonen
Nee dat is ook niet zo hoor, maar zit/ zat gewoon in een paniekmodus, voornamelijk irt mijn ouders/ schoonouders, ik ben zo bang dat ik of de kids ze dan hebben besmet.
Dus wilde gewoon heel snel gerustgesteld worden… Maargoed Ben inmiddels iets rustiger en heb mij er bij neergelegd dat ik wrslk wel gewoon COVID heb en de kans dat mijn moeder ( of vader of schoonouders) er vreselijk ziek van worden klein is gezien ze gezond zijn en gevaccineerd.
Aan de andere kant, ben zelf ook gevaccineerd in juli, en vind toch dat ik er alsnog behoorlijk ziek van ben ( geweest).
Klachten= testen bij GGD.
Je had (andere) klachten. Het kan zijn dat die zelftest de virusdeeltjes nog niet oppikte en een GGD-test toen wel al positief was geweest. Er wordt niet voor niks gecommuniceerd dat bij klachten een zelftest niet afdoende is
Ik was al aan het zoeken of je iets had gedeeld. Gelukkig negatief getest!
En heb vertrouwen in jezelf, je kan dit echt. Nu lekker rustig aan doen (als dat kan) en opknappen dan komt die bevalling echt goed.
Dikke virtuele knuffel!
JAAAA negatief!!! Boek me voor al je isolaties en quarantaines!! Ik adem gewoon schoonmaakmiddelen, maar het is gelukkig niet voor niets geweest