Caronatopic #12

Hoop dat dit voor meerderen zo geldt, maar echt niet voor iedereen helaas. Toen ik verkouden was laatst en enkel een zelftest had gedaan zei mijn werkgever dat ik toch maar gewoon naar kantoor diende te komen. Thuis werken mocht ook niet. Had me ziek kunnen melden maar dat kost me dan een wachtdag en mis ik inkomen. Maakt me misschien egoïstisch maar wil alleen even aangeven dat niet elke werkgever er zo netjes mee omgaat. In mijn geval beïnvloedde dit wel mijn keuze om thuis te blijven of niet

1 like

Hoezo haal jij steeds die collega’s erbij terwijl het over jou gaat

25 likes

Ik probeer juist een klein beetje tegengeluid te geven tegen het enorme geklaag hier over die collega’s. Zij kunnen zich niet verdedigen, ik ook niet goed haha maar anders wordt het wel een enorme bubbel hier in het topic

1 like

Niet specifiek alleen op jou maar ik zie meerdere keren chronische verkoudheid worden genoemd. Misschien kan iemand met een medische achtergrond ons verlichten op dit punt maar er is denk ik wel een verschil tussen een verkoudheidsvirus hebben en continue met een snotneus rondlopen? Dat laatste komt ook overgang warm/koud, of door allergieën. De lijn is misschien dun en het verschil is misschien niet altijd te herkennen maar denk eigenlijk niet dat je continue verschillende verkoudsvirussen oppikt maar slechts een paar keer per seizoen?

3 likes

Maar wat is de reden om je niet te laten testen? Daar gaat het toch om? Je weet niet of jij geen corona meer kan krijgen ondanks je vaccinaties. En als je het kan krijgen, kun je ook weer andere mensen besmetten. Dan is het toch voor iedereen fijner dat je getest ben (en hopelijk negatief dan) en zeker weet dat je geen andere mensen besmet. Testen is een kleine moeite, maar zorgt wel voor minder besmettingen.

4 likes

Oke maar ik heb nog geen inhoudelijk argument gehoord in dat tegengeluid

2 likes

Maar die voorbeelden gingen allemaal over mensen die op kantoor werken en hun werk 100 procent thuis kunnen doen. Daar zit de ergernis, dat mensen die hun werk prima thuis kunnen doen en ook heel makkelijk zich kunnen laten testen, dat niet doen.

Of ergernis over werkgevers die je niet laten thuiswerken terwijl je op de testuitslag wacht, terwijl dat prima kan.

Ik lees juist veel begrip voor degenen die niet thuis de uitslag kunnen afwachten vanwege de aard van hun werk.

3 likes

Weet je, uiteindelijk is het met alle coronadingen (regels, testen, vaccineren) heel simpel: wil je onderdeel zijn van de oplossing of van het probleem?

12 likes

Oja classic daar issie weer hoor

11 likes

Haha geen idee. Sinds ik met kinderen werk en/of kinderen heb pik ik elk verkoudheidje wat zij oppikken op school/opvang/instelling op :sweat_smile:.
Ik word er niet echt ziek van ofzo, maar heb wel zeer regelmatig keelpijn, snotneus (& daardoor dan soms hoofdpijn).
Hoor dat van wel meer ouders met jonge kinderen :see_no_evil:

1 like

Kan de uitslag van een test ook avonds binnenkomen? Of wordt het alleen tijdens kantooruren geüpdate?

Mijn vriend kreeg hem vannacht om 0300.

1 like

Ik kreeg 'm gisteravond om 22.00 uur.

Ik hoop dat die booster shots snel mogelijk zijn voor meer groepen. M’n moeder is bv boven de 60, in januari gevaccineerd en heeft direct contact met corona patiënten, maar heeft nog geen optie op een derde vaccin.

De risico groepen die als eerste zijn gevaccineerd lopen nu juist weer meer gevaar omdat de immuniteit afneemt dacht ik🤔

Ik kreeg de uitslag een tijd terug rond 12 uur 's avonds.

Hier weer een rondje teststraat gepland voor morgen :roll_eyes:. Keelpijn wordt steeds erger.

Mn pa is dus donderdag positief getest (gevaccineerd en wel, lichte klachten en hij MOEST van mij testen, ben echt woest geworden hahaha), maar het is echt best wel pittig om iemand in isolatie te hebben. Moet echt constant alles schoonmaken, zorgen dat hij eten krijgt… Gelukkig ben ik tot nu toe nog negatief getest en lijkt het goed te gaan zo, maar crisis wat een geregel is dit zeg. Ben echt helemaal gesloopt al

maar goed ik mag niet klagen, want had er ook voor kunnen kiezen om samen in isolatie te gaan, dan had ik het niet allemaal alleen hoeven doen

6 likes

Ah wat vervelend, veel sterkte! Ik had dezelfde situatie een half jaar geleden met mijn vriend, echt een gedoe, en ik was op dag 5 ook positief dus het voelde voor niets… Maar we waren toen nog niet gevaccineerd. Hopelijk blijf je negatief!

Ohh gats dat voelt dan idd alsof je het voor niks gedaan hebt. Vandaag was dag 5 dat ik moest testen, dus ik hooooop echt dat ik morgen een negatieve uitslag krijg. Vrijdag en Zaterdag was ik negatief gelukkig. Volgens mij helpt het wel enorm dat ik volledig gevaccineerd ben, want heb ook nog geen klachten!

vooral douchen is echt irritant, als ik wil douchen moet ik eerst die hele douche schoonmaken inclus alle deurklinken en knoppen enzo omg

Afgelopen dagen niet zo fit, vandaag wel echt extreem verkouden (hoofdpijn, moe, niezen). Maar mijn huisgenoot komt thuis en die zit me toch te hoesten :open_mouth: echt niet te doen. Ik heb de afgelopen 3 dagen zelftesten gedaan (en ben dubbel gevaccineerd) allemaal negatief. Wel thuis gebleven maar vind het wel traumatisch hoor… misschien is het ‘gewoon’ een herfst verkoudheid. Laten we het hopen.

Ik hoor iedereen nu steeds over verkouden en zelftesten maar ik dacht dat die krengen juist niet bedoeld waren voor als je daadwerkelijk klachten hebt

22 likes