of jij
Wat een zwaar achterlijke reactie. Je had het nu over VAKANTIE. Ik wil hier aan de ene kant heel veel woorden aan vuil maken, maar alles is al gezegd. Jij draagt gewoon bij aan een probleem, erken dat gewoon?
Dat heeft allemaal geen snars te maken met je even laten testen. En je probeert er nu een mooi verhaal van te maken maar je bent notabene op een groepsvakantie. Dat heeft niks te maken met nobele taken als het voeden van je kinderen of een vitaal beroep hebben. Je bent je eigen verhaal echt ernstig aan het verdraaien.
Genoeg mensen met vitale beroepen en kinderen die zich toch even laten testen hoor.
Nee niet alleen nu over vakantie, als ik moest werken had ik dat ook gedaan. Net als alle collega’s waar in dit topic over geklaagd wordt.
Ik gun het Nederlandse volk 6 maanden quarantainehotel.
Dan zijn je collega’s ook aso
Niet mijn collega’s?
Hoe is dit relevant, het ging toch over jou?
Hebben sommige mensen afgelopen bijna 2 jaar onder een steen geleefd
Ugh ik zit hier best in spanning. Vriend is in contact geweest met een positief getest persoon. Vanochtend is mijn vriend naar de teststraat geweest. En nu hopen dat het negatief is want ik moet naar een crematie. Timing dit
Dit ja. Mensen voelen zich echt zwaar verheven boven anderen en onsterfelijk ofzo. Echt ikke ikke ikke mentaliteit
Ook al heb je een vitaal beroep, je kan dan best met je snotkop uit de buurt van je collega’s blijven. En dus niet opeens hoestend en proestend naast ze staan, of aan hun spullen te zitten.
Laat ik dan allesomvattend zijn: alle mensen die met een verkoudheid zonder test op pad gaan of gaan werken, volledig gevaccineerd of niet.
Lijkt wel alsof het begrip IC een soort inflatie heeft ondergaan doordat het zo’n gemeengoed is geworden.
Vroeger boezemden de woorden Intensive Care meer angst en en eerbied in.
Huh? Ik ben ook 2 keer gevaccineerd maar ben ongeveer drie weken geleden positief getest
Edit: en dus in quarantaine gegaan
Maar dan zijn er heeeel veel mensen die van september tot maart nergens meer komen? Als ik me niet lekker voel blijf ik thuis, maar met een chronische snotneus ga ik toch echt werken / sporten / naar de supermarkt… ik ga dan niet mijn vader bellen of hij boodschappen wil doen (wat ik in quarantaine wel zou doen).
Ik breng m’n hypothetische kleuter met een extreme loopneus ook gewoon naar school en voetbal, want dat hebben ze nou eenmaal altijd.
En again; ik zal me heus laten testen, en ik ga (figuurlijk) niet bij m’n oma op schoot zitten met snotneus - maar dat deed ik voor Corona ook niet. Idem dito voor op kraambezoek oid.
Maar ik denk niet dat het realistisch is om met een simpele (dus koorts loze en algehele ellendigheid-loze) verkoudheid thuis te blijven…
Ik denk dat iedereen begrip heeft voor beroepen die gewoon door moeten gaan ondanks verkoudheid. Maar denk dat ook in die beroepen toch wel overwegend getest wordt. Winkelmedewerkers die verkouden gaan werken vind ik ook aso, maar als ze getest zijn snap ik t wel, je moet toch werken plus anders kan de toko ook wel dicht. Maar gewoon sociale dingen die niet noodzakelijk zijn, dan vind ik t aso. En als je verkouden bent hoef je echt niet gezellig op de koffie te komen. Snap niet dat mensen zo denken, je wil toch ook niet dat je vriendin verkouden wordt en weer moet testen en doorgeeft.
Maar juist als je een vitaal beroep hebt en kinderen waar je voor moet zorgen ga je toch niet zonder te testen met je verkouden vrienden op vakantie? Dat is gewoon onverantwoord risico nemen.
Vraag dat aan al die collega’s van alle forummers hier
Blijkbaar wel